wat zijn de beste banden voor 945 D24Tic?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 08:33 #1312357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turanza's? Mwa.

volvo-henk schreef : <a>Bridgestone 205/55 R16 94 H Turanza ER 300 (Ecopia) XL </a>

Heb ze zowel onder de 960 alsmede onder de 945 liggen. Deze band is vaak testwinnaar geweest, echter vind ik ze tamelijk hard, samenstelling rubber, overkomen en vind ik de banden snel last hebben van blokvorming.
Daarom ook overgestapt op Pirelli Cinturato P7. Een topband en via internet goedkoop aan te schaffen. Op de S80 zitten ze nu vóór en is de auto beslist stiller geworden. Voorheen zaten er Michelin Primacy's (naar ik me meen te herinneren).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 09:40 #1312362 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic wat wil je
De vraag is meer wat wil je betalen en wat voor eisen stel je.
Onder mijn diesel zet ik 195/65/15 Vredestein Hi of T-trac.
Die koop ik voor 55 per stuk in Duitsland plus iets van 15 euro montage/balanceren en milieu. Ze gaan bijna 8 jaar mee. Worden in de winter afgewisseld met winterbanden. De auto heeft er dan ongeveer 160.000 op zitten en de zomerbanden geschat een kleine ton. Er zit nog profiel op maar het karkas is niet alles meer. Binnenkort koop ik weer 2 nieuwe en neem dan gelijk 2 nieuwe winterbanden mee.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 18:20 #1312405 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Mwa Turanza,
mee eens, maar over de prijs: Pietje van Grunsven uit Heesch verslaat alles! Met groepskorting uiteraard nog interessanter, roept u maar.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 10:25 #1312499 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mijn keuze
In die maat is er voor mij eigenlijk maar een keuze: toyo proxes T1R. Het eerdere commentaar van vierkante wielen herken ik totaal niet, en ik heb inmiddels drie sets opgereden (in ongeveer 150.000 km).
Maar voor mijn bandenkeuze laat ik autobandenmarkt.nl altijd de prijs bepalen, en gebruik ik de tiretest-linkjes die daar staan om ene beeld van de band te krijgen. Kost wat onderzoek, maar je informatie komt van zoveel gebruikers dat die altijd beter is dan wat welke enkeling hier ook zegt. Banden zijn tenslotte voor een groot deel een smaak-kwestie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 15:40 #1312519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic topbanden.com!

Willem van Strik lidnr 328 schreef : In die maat is er voor mij eigenlijk maar een keuze: toyo proxes T1R. Het eerdere commentaar van vierkante wielen herken ik totaal niet, en ik heb inmiddels drie sets opgereden (in ongeveer 150.000 km).
Maar voor mijn bandenkeuze laat ik autobandenmarkt.nl altijd de prijs bepalen, en gebruik ik de tiretest-linkjes die daar staan om ene beeld van de band te krijgen. Kost wat onderzoek, maar je informatie komt van zoveel gebruikers dat die altijd beter is dan wat welke enkeling hier ook zegt. Banden zijn tenslotte voor een groot deel een smaak-kwestie.

Kocht eerder ook verschillende malen via autobandenmarkt.com, maar heb dit laatst toch via topbanden.com gedaan. Daar waren dezelfde banden, Pirelli Cinturato's P7 toch € 20,- per stuk goedkoper.
Was even bevreesd, maar dit bleek geheel ongegrond; de levering was zelfs sneller dan via autobanden.com. Wel gebruik ik de tests van de laatste om mijn keuze te bepalen.
Groet, JPS

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 17:36 #1312526 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Type band dat het beste bij een rijder past hang helemaal van de wensen en verlangens af van die rijder.

Zelf heb ik Toyo's T1R eronder: veel grip bij droog weer vond ik het belangrijkste criterium. In de winter gaan er winterbanden onder en levensduur is voor mij niet zo belangrijk.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 09:39 #1312602 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Gedegen advies...

Georges L. la Porte schreef : Wat zijn de beste zomerbanden voor mijn 945 D24Tic? ik heb R16 velgen. Nu liggen er versleten 205/55R16 V91 onder. Met wat advies inwinnen heb ik begrepen dat ik er verstandig aan doe om naar een belastingsindez van 94 te gaan.  Het hoeft geen V snelheidsindicatie te zijn, echter door die compound gaan de banden wel weer langer mee bij veel snelweg gebruik.
Heeft iemand hier een gedegen advies ?

Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat er 1 gedegen advies uitkomt. Zelf testen. Iedereen heeft eigen ervaringen met banden, eigen werkwijzen tot het kiezen van banden en een eigen rijstijl.
Zelf kies ik nu banden op autobandenmarkt in de prijsklasse die ik wil uitgeven en ga dan op reifentest.com kijken welke banden fatsoenlijk nat/droog gedrag hebben (zomer) of nat/sneeuw gedrag hebben (all seasons voor de winter). Slijtage zoek ik zelf uit door ze een keer te testen.
Mijn rijgedrag is redelijk flink door accelerener bij optrekken, zo min mogelijk afremmen voor bochten/rotondes en me aan de max snelheid houden. (dankzij de cruise control) Belasting is dus alleen bij acceleratie en zijdelings bij bochten. Noodstoppen probeer ik te voorkomen.
Ervaringen met bande op de huidige wagen (D24T + handbak, 475.000 - 700.000 km) tot nu toe:
  • Onbekend, kwam met de auto, oud oosteuropeesch merk 15"na aanschaf van de wagen nog 62500 km mee gereden, kwalificatie 'rubber' ipv banden, maar legaal. (weggedaan met nog 5mm profiel, flink verhard volgens mij)
  • Dunlop SP Sport 2000E 205/55R16 91V (400.00 per 4, incl hydra velgen)86456 km mee gereden
  • Vredestein quadtrack 3 (343.20 per 4 + 60.00 montagekosten)Achter 44810 km meegegaan, voor fatsoenlijk weggedrag op nat moesten ze te hard opgepompt worden (buitenkant nog 6mm profiel, center &lt; 1.5 mm), voor toen naar achter verplaatst, zitten er nu 55000 km op
  • Falken ZIEX ZE-912 205/55 R16 91V (121.00 per 2 + 30.00 montagekosten)Zijn voor nieuw geplaatst, zitten er nu 12.000 km op en bevallen prima.
  • Star Performer SPTS AS 195/65 R15 91H (204.00 per 4 + 60.00  montagekosten)Van de winter mee gereden, zijn +- 10.000 km onder de wagen geweest, beviel prima.
Daarnaast heb ik van de witte 740 diesel (non turbo) 1x de banden vervangen door iets onbekends (weet niet meer) ne hebben de beide 780's ook een keer verse banden gekregen, maar die staan niet in de administratie. Ze zijn ook nog lang niet op, want ze zijn in 2008/2009 van nieuwe sloffen voorzien en hebben sindsdien nog geen 5k gezamelijk gereden.
Mijn conclusie: ik geef geen geld uit aan 'merk', maar ga op deze wijze door. Het prijsverschil van 50-100% per band haal ik er niet uit t.o.v. 'B' merken. De dunlops waren goede uitzonderingen die de regel bevestigen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Moderators: Jerry Stam