Elandrun en verzekering

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 20:11 #1311591 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ..............
Tja onderstuur is wel een probleem op dit circuit. Het is ook veel te smal afgezet met die pionnen maar het gaat om de lol, er zijn een paar 180graden bochten waar en leuke drift te maken moet zijn.(LSD zet em op! ) Over turbogat gesproken, ik heb ook nog een automaat en daar zit ook weer een vertraging in....maar das net de kunst, je moet het gas intrappen een paar tellen voordat je de boost nodig hebt. Kwestie van timing...maar dat wil niet zeggen dat het altijd lukt natuurlijk. Als het 25 graden en droog weer zou zijn dan had ik zeker niet de intentie gehad om te gaan rijden want dan komt het echt alleen op vermogen aan en dat heb ik niet zoveel(in tegenstelling tot een hoop leden hier....)
Maar als het niet lekker aanvoelt hoe ik het snel voor gezien en gaan we gewoon kijken en bijkleppen....We zullen zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 00:01 #1311616 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic gio
geen feest, wel herkenning.
Ik ben vanaf 1976 bij GIO verzekerd geweest met op een gegeven moment 3 auto's. Toen ik in 1998 de rittensport als hobby ontdekte, heb ik navraag bij GIO gedaan en kwam eveneens tot de ontdekking dat ritjes zoals Var Fard buiten de dekking vallen. Voor circuit rijden (zoals Elandrun) kan ik me dat indenken, maar om een rondje om de kerk met de Volvoclub te bestempelen als "meneer gaat racen" - overigens een letterlijke quote van de zegspersoon - deed voor mij een deur dicht.
Ik heb toen al mijn verzekeringen bij GIO weggehaald. Overigens had ik geen klachten over afwikkeling van schades, dit was gewoon een principekwestie.
Mijn Amazon waarmee ik de meeste rallies rijd heb ik ondergebracht bij Reaal, die heeft voor mij reëele voorwaarden, maar ik beschik niet over een garage die beveiligd is met alarm, een voorwaarde voor vele andere verzekeringsmaatschappijen. Ongetwijfeld zijn er nog meer alternatieven. Sinds 2000 rij ik gemiddeld een zes tot acht rallies per jaar en over die periode heb ik bij de deelnemers drie blikschades geobserveerd. De parkeerplaats van AH vormt een groter risico op schade is mijn eigen ervaring.
Het antwoord op de oorspronkelijke vraag is: circuitrijden is niet verzekerd.
Als ik zondag voldoende vrije tijd zou hebben, hetgeen niet het geval is, dan zou ik graag met de 945 of de Amazon een paar rondjes rijden op Lelystad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam