apk weer overleefd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 16:39 #1086209 door V700 register
apk weer overleefd is gemaakt door V700 register
Altijd weer spannend wat de jaarlijkse keuring voor verrassingen heeft maar dit jaar viel het mee (afgezet tegen het nieuwe stuurhuis, achterremmen, handrem, CO-emissie, etc van vorig jaar...)
Met een nieuwe tussendemper en wat afstelwerk voor de LPG was alles weer in orde. Meteen de zomerbandjes er weer onder laten leggen; ditmaal op een setje Ariës velgen die ik twee weken terug op de kop had getikt. Laat de zomer maar komen!

gr Alex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 16:41 #1311471 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Mooi
Goed bezig! Mijn 960-APK bestond uit de APK (...) + wielenwissel + monteren leder/hout stuur (belangrijke eis :p) en stukje uitlaat lassen. Ook ff de keerringen laten checken en die zijn goed. Hij stuurt nog lekkerder en is nog veel stiller. Genieten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 16:18 #1311579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
stelt ja niks voor in Nederland. Heb ze hier al gehad net gekeurd uit Nederland en dan invoeren. Aanmelden voor Duitse keuring worden ze nog op diverse punten afgekeurd. Die Nederlandse keuring stelt totaal niks voor.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-04-2011 16:41 #1311581 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic En wat wil je hier mee
En wat wil je hier mee zeggen Henk? Voegt toch niet echt wat toe aan het draadje, of mis ik wat?

Met vriendelijke groet, Ziko

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 00:10 #1311619 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Ook
Mijn 940 heeft het weer gehaald. Alleen de achterbandejes waren te glad. Zomerbanden erop en klaar.
De Duitse tuv gaat wel wat verder dan een apk, maar of het allemaal zo noodzakelijk is? Of ik een verbandtrommel en een gevarendriehoek bij me heb. Ik vind de Nederlandse test eigenlijk goed genoeg. Het is een veiligheidstest, en de vroegere wrakken van de weg worden eruit gefilterd. De Duitsers verliezen zich weer in regelarij die zijn doel in mijn ogen ver voorbij schiet.
Het heeft zijn voordelen, de Duitse grundlichkeit, maar een beetje gezond pragmatiesch Nederland's denken voorkomt een hoop verloren energie.
Mazzel.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 12:40 #1311642 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Oh
Oh ik zie de APK ook niet als heilige keuring en overwinning ofzo. Maar er kunnen altijd dingen zijn die je niet merkt, zoals een (bijna) versleten rubber. Ik laat de auto ook altijd nalopen zodat ik een beter beeld heb van de staat van de auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 14:38 #1311851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heilig
APK is inderdaad een Algemene periodieke keuring, geen technische kwaliteits keuring. Het gaat om de essentiële onderdelen van een auto die in een bepaalde minimale staat dienen te verkeren. Remmen, stuurinrichting, verlichting, banden, gordels, uitlaat, etc. Allemaal algemene zaken die nu in het algemeen redelijk in orde zijn. Uiteraard kan er nog veeel meer bekeken en gekeurd worden maar het is maar de vraag of dat nuttig/nodig is.

Persoonlijk vind ik het altijd prettig als de auto door de keuring komt want zoals Mark aangeeft zijn er altijd zaken die je zelf niet opmerkt. Voor de rest is mijn auto prima in orde en hou ik alles netjes bij.

Keurmeester vond het verder een nette wagen afgezet tegen de Km-stand en de leeftijd (490000/1990)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 19:16 #1311887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TUV versus APK
APK-keuring is een momentopname met een eventueel reparatieadvies.

TUV keurt en kijkt 2 jaar voorruit: hoe veilig is het nog over 2 jaar?

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 23:34 #1311953 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic c
Vooruitziende blik is nooit weg! Maar als je de auto goed laat nalopen bij de APK weet je ook al wat er aan kan komen. Zo weet ik dat ik medio dit jaar even een rubbertje van ophanging moet vervangen, die begint wat ruimer in z'n jas te zitten. Stond niets over op APK rapport maar wel even gemeld. Prima!

Moderators: Jerry Stam