Vragen over import en aanpassing recht / links stuurinrichting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 00:59 #1085898 door V700 register
Ik zoek al een tijd een Volvo hearse 5 deurs zoals hier te vinden is cgi.ebay.co.uk/1999-Volvo-960-Hearse-Lim...;hash=item4cf5c0d0af
Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die een auto hebben geimporteerd naar Nederland. Mag je de auto ophalen en naar huis rijden bijvoorbeeld. BPM is voor deze wagen nog 10%. Is het beter om hem in onderdelen hiernaar toe te laten komen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 09:40 #1309031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Invoer UK
ik heb 1 1/2 jaar geleden een limousine geimporteerd. Ik ben er gewoon mee gereden. Mag heel officieel niet. Maar aangezien ik nog een oud UK rijbewijs had dacht ik mij er eventueel wel uit te kunnen kletsen. Verzekering is wel belangrijk.
Daarna RDW keur APK en rijden maar.
m vr gr
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 09:44 #1309032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen risico

Pirelli schreef : Verzekering is wel belangrijk.

Als je de papierwinkel niet op orde hebt, kan de verzekering dat aangrijpen om onder uitkering uit te komen mocht je aanspraak moeten maken. Kun je je net zo goed niet verzekeren.
Ik zou het risico niet nemen. Een hele vage kennis had één dag zijn vrachtwagen niet verzekerd. Kreeg die dag net een ongeluk, hij heeft een aantal jaren in de schuldsanering gezeten.

• John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-03-2011 10:08 #1309035 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic tijdelijk kenteken

mtstorm schreef :  Mag je de auto ophalen en naar huis rijden bijvoorbeeld.

Kijk hier eens www.bijvelds.comHelaas is dit kenteken binnen Europa geldig, maar niet in Nederland. In Nederland mag je, als Nederlander, namelijk niet met een buitenlands kenteken rijden. Verzekering blijft wel van kracht. Ik heb dit opgelost door de dag dat ik in Nederland aankwam, met mijn import auto, een afspraak met de RDW vast teleggen, die daarvoor een dagkenteken kan afgeven.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 10:08 #1309034 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Website douane en RDW
Op de website van de RDW en belastingdienst kun je heel veel informatie vinden over hoe je dit kunt regelen zonder in de problemen te komen.<a href=" www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/ "> www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/
Ik heb zelf onlangs een auto met geldig buitenlands kenteken naar Nederland gereden en heb een vrijstelling BPM en MRB bij kortstondig gebruik gehad. (max.14 dagen)Deze auto was (uiteraard) door de eigenaar verzekerd.Ik zou zeker geen risico lopen, zowel niet met het ongeoorloofd rijden in een auto met buitenlands kenteken als met de verzekering.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 10:16 #1309037 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Vrijstelling kortstondig gebruik.
Als je aan de voorwaarden voldoet is het geen probleem.Ik adviseer je om de website van de belastingdienst goed te checken, alle voorwaarden en condities staan er op.Voor het laten keuren bij de RDW kun je vrij eenvoudig een eendagskenteken aanvragen.In mijn geval was de termijn van 14 dagen vrijstelling verstreken dus ik had geen keus.
 Voorwaarden voor vrijstellingDe vrijstelling voor bpm en mrb bij kortstondig gebruik geldt alleen onder de volgende voorwaarden:
  • Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) die een buitenlands kenteken heeft en in het buitenland is gehuurd, geleaset of geleend.
  • Het motorrijtuig wordt maximaal 2 weken in Nederland gebruikt.
  • Het motorrijtuig wordt gebruikt door een ingezetene van Nederland (ingeschreven in een gemeentelijke basisadministratie), door een inwonend gezinslid van die persoon of het motorrijtuig staat ter beschikking van een organisatie of bedrijf dat in Nederland is gevestigd.
  • De vrijstelling wordt verleend aan degene die het motorrijtuig tot zijn beschikking heeft (de gebruiker). Of, als het een in Nederland gevestigd lichaam (bijvoorbeeld een bedrijf) het motorrijtuig feitelijk tot zijn beschikking heeft, dit lichaam.
  • Het kenteken van de auto waarvoor u vrijstelling vraagt moet op grond van de Wegenverkeerswet in Nederland mogen rijden. Informatie hierover kunt u inwinnen bij de politie. De politie is telefonisch bereikbaar via 0900-8844 (vanuit het buitenland: +31 34 35 78 844).
  • U kunt de melding vrijstelling voor bpm en mrb bij kortstondig gebruik alleen elektronisch doen.
  • De vrijstelling gaat in op de begindatum die u in het formulier vermeldt. Als begindatum vult u op de aanvraag van de vrijstelling in: de datum waarop u voor het eerst met de auto of motor op de Nederlandse weg komt.
  • U kunt de melding vrijstelling voor bpm en mrb bij kortstondig gebruik intrekken of wijzigen, maar alleen vóór de opgegeven begindatum.
  • U kunt de melding vrijstelling voor bpm en mrb bij kortstondig gebruik zelf invullen, maar een familielid of een verhuur- of leasebedrijf mag dit ook voor u doen. De melding hoeft niet ondertekend te worden.
  • Een gebruiker mag voor hetzelfde motorrijtuig slechts 1 keer per jaar 2 weken vrijstelling melden.
  • U hebt alleen een vrijstelling van bpm en mrb voor de gemelde situatie (het motorrijtuig, de gebruiker en de vrijstellingsperiode). Als u tijdens de vrijstellingsperiode niet meer aan de voorwaarden voldoet, vervalt de vrijstelling en moet u direct Aangifte doen bij 1 van de bpm-aangiftepunten van de Douane. U moet dan bpm en mrb betalen vanaf de eerste dag dat de auto, bestelauto of motor in Nederland is gebruikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 11:26 #1309047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic importeen
Ik heb vorig jaar een auto in Duitsland gekocht en op een tijdelijk duitskenteken hierheen gereden. Met verzekering geregeld via
www.vdcnederland.nl/index.php?postback=c...5&categorie_id=1

prima service, ik weet niet wat ze voor Engelse auto's kunnen betekenen

Groet, Sylvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2011 00:06 #1310044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Super
Alvast heel hartelijk dank voor de informatie. Ik ga goed kijken wat / hoe ik het moet gaan aanpakken. Ben heel blij met de reacties.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2014 01:03 #1403654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles is uiteindelijk goed
Alles is uiteindelijk goed gekomen en goed geregeld, en de auto staat op nl-kenteken. Dank voor jullie hulp/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2014 19:41 #1403661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 jaar ?
hallo
heb je daar 3 jaar over gedaan ?
Ik zeg: foto !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC