Cilinderkop reviseren/nakijken: Wat heb ik nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 20:01 #1085852 door V700 register
Ik heb nog een kop in de schuur liggen, waar ik eigenlijk eens mee aan de slag wil.
Na de dynamo, de Turbo en straks een startmotor, wil ik hier ook eens naar kijken.
Dus, het is een LPT-kop, althans, afkomstig van een zelfde type auto als waar ik nu mee rijdt.Er was op moment van demontage niets mis mee, had volgens mij 2 ton gelopen, op benzine, dus erg veel slijtage verwacht ik niet tegen te komen.
Mijn vraag is enkel, behalve een handleiding, is er nog meer spul wat ik nodig heb, of kan hebben om hem volledig te demonteren?
Die klepveren bijvoorbeeld, hoe krijg ik die ingedrukt?Daar is een tooltje voor, maar kom niet op de naam.
Andere zaken om op te letten?
Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 18:50 #1308819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah.......
.......en helder moment: Een kleplichter?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 19:07 #1308820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohnee.

Baseman schreef : .......en helder moment: Een kleplichter?

Ohnee, ....dat is natuurlijk om kleppen te stellen nodig.....
hmmm.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 19:25 #1308823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepveertang
Heet volgens mij een klepveertang... Ooit in een grijs verleden heb ik de kleppen van mijn BMW motorfiets geschuurd. Moesten ze uiteraard ook eerst los. Heb ik toen gedaan door een lijmtang te gebruiken. Want die klepstelen waren voorzien van 'halve maantjes' die in groeven om he einde van de klepsteel vallen en die vast worden geklemd door de veer. De veer iets indrukken met de lijmtang en dan met een punttangetje die halve maantjes los. En dan de veer omhoog laten komen, langzaam... Hieronder een linkje naar een motorforum, maar ik zou denken dat er ook wel iets in Haynes over zou moeten staan, of niet?
Jouw auto gaat wel wat lijken op de houtbijl die nog van mijn opa is geweest. Mijn vader heeft daar een nieuwe steel aangezet en ik heb er een nieuw blad opgemaakt... :-)
<a href=" www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=6621.0 "> www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=6621.0

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 21:04 #1308838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check.

MaartenG schreef : Heet volgens mij een klepveertang...

Yep, had hem inmiddels gevonden, in VADIS, thanks.
Die aangepaste lijmtang is trouwens een uitstekende suggstie, die heb ik nog wel ergens, ga ik wat mee proberen.

Moderators: Jerry Stam