snelheidsmeter kapot 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2011 18:11 #1085566
door V700 register
snelheidsmeter kapot 740 is gemaakt door V700 register
Mijn Volvo 740 station heeft net APK gehad, dag daarnaar doet de snelheidsmeter niet!!!"
Wat kan het zijn?
Gr. Tina
Wat kan het zijn?
Gr. Tina
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anne Pronk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2011 21:13 #1307004
door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic werkt je tellerbak nog wel
werkt je tellerbak nog wel of dat ook niet? ik had pas het zelfde gehad toen was de stekker op het differcieel kapot ( kabel was gebroken ) als je er even onder kan gaan liggen kan je het snel genoeg zien. suc6!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2011 21:23 #1307007
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor goed tip< nu te
bedankt voor goed tip< nu te laat om op de grond te gaan liggen...mijn garage heeft mij verteld dat ik niet verder mag rijden, dus ik heb niet de tellerbak kunnen controleren! maar dat ga ik toch morgen proberen! want als die het doet wat dan/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2011 14:26 #1307060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje kort door de bocht.
(Die opmerking van je garage dan:-) Oficieel is dat item volgens mij geschrapt uit de keuringseisen. Je kunt nl met behulp van TOMTOM of eender welk navigatiesysteem en zelfs met je Iphone zien hoe hard je rijdt. (of beter gezegd: jij jezelf verplaatst.)
De grap is, dat je op heterdaad betrapt, wél een bekeuring kunt krijgen voor het rijden zonder werkende snelheidsmeter (al dan niet op je navigatieapparatuur) maar hoe doe je dat als bereidwillige hermandad? Bij aanhouding sta je stil en dan is als zodanig niet et constateren dat de boel niet werkt, en bij een snelheidsovertreding krijg je daar gewoon een bekeuring voor.....
Dus ik zou zeggen, gewoon gaan rijden en kijken of de kilometer- oftewel dagteller het wél doet. Dan is nl een heel klein tandwieltje in je snelheidsmeter defect. Deze zijn voor 30 EURO(!!!) wel ergens via of op dit forum te koop. Deze zijn dan wel van messing gemaakt en zal hoogstwaarschijnlijk niet meer stuk gaan. Maar eentje uit een werkende tellerbak van een gedemonteerde wagen slopen is waarschijnlijk goedkoper. De hele tellerbak vervangen vele malen sneller, maar dan ben je misschien je geliefkoosde 720.000kmstand kwijt
De grap is, dat je op heterdaad betrapt, wél een bekeuring kunt krijgen voor het rijden zonder werkende snelheidsmeter (al dan niet op je navigatieapparatuur) maar hoe doe je dat als bereidwillige hermandad? Bij aanhouding sta je stil en dan is als zodanig niet et constateren dat de boel niet werkt, en bij een snelheidsovertreding krijg je daar gewoon een bekeuring voor.....
Dus ik zou zeggen, gewoon gaan rijden en kijken of de kilometer- oftewel dagteller het wél doet. Dan is nl een heel klein tandwieltje in je snelheidsmeter defect. Deze zijn voor 30 EURO(!!!) wel ergens via of op dit forum te koop. Deze zijn dan wel van messing gemaakt en zal hoogstwaarschijnlijk niet meer stuk gaan. Maar eentje uit een werkende tellerbak van een gedemonteerde wagen slopen is waarschijnlijk goedkoper. De hele tellerbak vervangen vele malen sneller, maar dan ben je misschien je geliefkoosde 720.000kmstand kwijt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2011 15:03 #1307064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kilonmeterteller
Hallo Deens,
Mocht je er niet uitkomen dan hierbij twee links naar bedrijven die meters repareren.
www.casuutrecht.nl/restauratie.htm
en:
www.ets1.nl/pageID_6126631.html (Elke teller telt)
Bij deze laatste heeft mijn zoon naar alle tevredenheid zijn teller van zijn 240 laten repareren. Naar mijn menig een betrouwbaar adres. Ook ik ga er eerdaags met mijn kapotte meter heen. Succes!
Groeten,
Frans van den Berg
Mocht je er niet uitkomen dan hierbij twee links naar bedrijven die meters repareren.
www.casuutrecht.nl/restauratie.htm
en:
www.ets1.nl/pageID_6126631.html (Elke teller telt)
Bij deze laatste heeft mijn zoon naar alle tevredenheid zijn teller van zijn 240 laten repareren. Naar mijn menig een betrouwbaar adres. Ook ik ga er eerdaags met mijn kapotte meter heen. Succes!
Groeten,
Frans van den Berg
- Anne Pronk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2011 16:07 #1307069
door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic En al gelukt?ja de kans dat
En al gelukt?ja de kans dat ze je daarvoor aanhouden is compleet 0. en ookal houden ze je aan je staat toch stil dus hun kunnen dat ook niet zien. Ik heb er ook een week mee rond gereden, gewoon een beetje je snelheid gokken en met het verkeer mee rijden en je valt niet op. maar het is wel een beetje moeilijk te zien. hij zit op het midden aan de achterzijde aan de diff. suc6!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 09:52 #1307119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo nu en dan overkomt mij
Zo nu en dan overkomt mij hetzelfde. Ik weet dat het vloeken in de kerk is en eigenlijk niet mag maar ik geef er tijdens het rijden een klein (heel klein) tikje bovenop. Althans, dat helpt bij mij.
Succes.
Rik
Succes.
Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 12:39 #1307136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tikje
Moest ik af en toe bij mijn oude rooie 744 ook doen maar volgens mij deed de eigenaar voor mij dat ook want op een gegeven moment deed hij helemaal niets meer resultaat print breuk en moest ik opzoek naar een andere tellerbak, heb hier nog wel een sloop bak liggen en wil je de snelheids meter hebben dan kan ik die opsturen voor een zacht prijsje als je er intresse in hebt stuur maar een PB.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 18:34 #1307171
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je goed
Bedankt voor je goed tip!
Het is gelukt! ik heb een heel klein tiklje bovenop gedaan en ja dat werkte....tot nu toe...
gr.
Het is gelukt! ik heb een heel klein tiklje bovenop gedaan en ja dat werkte....tot nu toe...
gr.
Moderators: Jerry Stam