Voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2011 08:32 #1306957
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
heb de 760 van mij opgehaald in België (bij de grens) met een 1-dagskenteken, meteen doorgereden naar het RDW voor kentekenkeuring, gelijk MRB en BPM geregeld (beide vrijgesteld) en die flauwe kul en op het 1-dags kenteken naar huis gereden zonder APK.
Vervolgens de auto wel verzekerd op zijn nieuwe kenteken, maar ook geschorst (voor die paar euro de beste optie om vrijstelling van de APK te hebben) en ik heb ruim een jaar de tijd om de auto klaar te maken voor de APK. Werkt perfect en is het goedkoopst in mijn optiek.
Vervolgens de auto wel verzekerd op zijn nieuwe kenteken, maar ook geschorst (voor die paar euro de beste optie om vrijstelling van de APK te hebben) en ik heb ruim een jaar de tijd om de auto klaar te maken voor de APK. Werkt perfect en is het goedkoopst in mijn optiek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 21:00 #1309911
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo gister naar de RDW
Zo gister naar de RDW geweest, voor het makkelijke maar op de auto ambulance gezet. Iets te vroeg voor de afspraak en een beetje nerveus de papieren overhandigd (zijn het wel de juiste, mijn frans was niet erg goed en e.a. stond vol met stempels en stickers). E.a. door een vriendelijke dame ingeboekt en kon mij gaan melden bij de keurmeester. Auto van de ambulance en naar binnen.
Chassisnummer check en in de computer en toen oeps, onbekend ?, raar in Vadis en bij Volvo wel bekend. Volgens de franse papieren mocht ik maar liefst 20 kg meer aslast hebben dan in Nederland in de computer stond. Dit klopte dus niet en was dus niet het juiste model. Ik nog zonder enige vorm van kennis dan houden wij toch de Nederlandse aslast aan. Maar wat ik begreep was dat nu ook niet de bedoeling. Ik kreeg het al warm. De keurmeester is toen gaan zoeken op aslasten, (ik weet niet of dat een standaard procedure is maar hij was erg vriendelijk maar regels zijn regels). na weer een paar spannende minuten, ja gevonden. Helaas dat was het model automaat. Nu werd ik toch wel nerveus. Maar gelukkig niet veel later kwam hij er toch uit. De keurmeester nog even onder de auto gekeken (schijnt ergens ook nog nummer te staan waaruit gehaald kan worden of de auto gestolen en dat was hij niet) allemaal goed. Mocht weer naar buiten, even afrekenen en op naar de belasting. Ook daar werd ik weer vriendelijk geholpen en samen even het formulier doorgenomen. Dat ging goed. Nu afwachten op het kenteken en dan de platen maar eens maken.
En op kenteken mag deze 1600kg trekken, en ik dacht 1500. Ledig gewicht was ook iets meer dan ik opgezocht had.
Chassisnummer check en in de computer en toen oeps, onbekend ?, raar in Vadis en bij Volvo wel bekend. Volgens de franse papieren mocht ik maar liefst 20 kg meer aslast hebben dan in Nederland in de computer stond. Dit klopte dus niet en was dus niet het juiste model. Ik nog zonder enige vorm van kennis dan houden wij toch de Nederlandse aslast aan. Maar wat ik begreep was dat nu ook niet de bedoeling. Ik kreeg het al warm. De keurmeester is toen gaan zoeken op aslasten, (ik weet niet of dat een standaard procedure is maar hij was erg vriendelijk maar regels zijn regels). na weer een paar spannende minuten, ja gevonden. Helaas dat was het model automaat. Nu werd ik toch wel nerveus. Maar gelukkig niet veel later kwam hij er toch uit. De keurmeester nog even onder de auto gekeken (schijnt ergens ook nog nummer te staan waaruit gehaald kan worden of de auto gestolen en dat was hij niet) allemaal goed. Mocht weer naar buiten, even afrekenen en op naar de belasting. Ook daar werd ik weer vriendelijk geholpen en samen even het formulier doorgenomen. Dat ging goed. Nu afwachten op het kenteken en dan de platen maar eens maken.
En op kenteken mag deze 1600kg trekken, en ik dacht 1500. Ledig gewicht was ook iets meer dan ik opgezocht had.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 21:04 #1309913
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf opgehaald uit de deux-sevres ?
En zo ja, gewoon gereden ?
Mvg, Rolf
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 08:46 #1309938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, niet zelf opgehaald,
Nee, niet zelf opgehaald, dus ook niet de verkoper gesproken vandaar de spanning of e.a. wel klopte. Maar dit klopte in ieder geval. Ook nog wat papieren gevonden in de auto waaruit blijkt dat de laatste 18 jaar de auto in ieder geval in bezit van 1 eigenaar was. De laatste banden wissel was medio 1997 / 1998 en die zijn op profiel nog lang niet versleten. Gezien dat de auto volgens mij langere tijd stil heeft gestaan hem maar met de ambulance naar de keuring gebracht.
Moderators: Jerry Stam