Zit te denken om deze taxi te kopen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zit te denken om een taxi aan te schaffen, zoek al een lange tijd naar een zwarte volvo 940 die op marktplaats stond. Nu gaat het om een taxi en ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het aanschaffen van een taxi voor prive gebruik. Hebben jullie tips en of ervaringen?
Met vriendelijke groeten,
Maarten Storm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je krijgt het nieuwe kenteken per post, gele platen bestellen en rijden maar.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gebruikte taxi's hebben doorgaans hoge kilometerstanden en die zijn vaak tot stand gekomen door veel korte ritjes. Koppeling/versnellingsbak of (meestal) automaat hebben dus wellicht meer voor hun kiezen gehad dan bij een gewone auto met vergelijkbare kiliometerstand. Daar tegenover staat dat de korte ritjes vaak wel met warme motor gemaakt zullen zijn, omdat het gros van de chauffeurs de motor laat draaien tijdens het wachten, en is het onderhoud waarschijnlijk altijd goed geweest. Een duidelijk advies levert deze overweging dus (wat mij betreft) niet op
Ik heb zelf ooit een Mercedes 300TD (W123) ex-taxi (er zat tenminste een knopje 'taxi' op het dashboard) met een km-stand van bijna 3 ton gekocht en daar is daarna nog zonder veel problemen 150.000 bijgekomen. Daarna is hij naar Algerije verscheept, en ben ik hem dus uit het oog verloren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het niet zo dat een Taxi vrij is van BPM en dat er bij verder "normaal" gebruik dan een rest BPM moet worden betaald?solexpaul schreef : Stelt niets voor hoor, op je naam zetten, kentekenbewijs opsturen naar de rdw met het verzoek om de taxivermelding eraf te halen. Je krijgt het nieuwe kenteken per post, gele platen bestellen en rijden maar. Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar voor een schappelijke prijs zijn 'ze' wel weer mooi te maken
En natuurlijk hoge KM standen (wat mij persoonlijk weinig uitmaakt, liever een goede auto met 4 ton dan een slechte met 2......)
Vrgr Björn
- V700 register
- Nieuw lid
-
m vr groet
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-