Zit te denken om deze taxi te kopen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 12:38 #1085453 door V700 register
Zit te denken om deze taxi te kopen is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Ik zit te denken om een taxi aan te schaffen, zoek al een lange tijd naar een zwarte volvo 940 die op marktplaats stond. Nu gaat het om een taxi en ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het aanschaffen van een taxi voor prive gebruik. Hebben jullie tips en of ervaringen?
Met vriendelijke groeten,
Maarten Storm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 13:14 #1306171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stelt niets voor hoor, op je
Stelt niets voor hoor, op je naam zetten, kentekenbewijs opsturen naar de rdw met het verzoek om de taxivermelding eraf te halen.

Je krijgt het nieuwe kenteken per post, gele platen bestellen en rijden maar.

Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 13:17 #1306170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke taxi?
Ik zie geen linkje...
Gebruikte taxi's hebben doorgaans hoge kilometerstanden en die zijn vaak tot stand gekomen door veel korte ritjes. Koppeling/versnellingsbak of (meestal) automaat hebben dus wellicht meer voor hun kiezen gehad dan bij een gewone auto met vergelijkbare kiliometerstand. Daar tegenover staat dat de korte ritjes vaak wel met warme motor gemaakt zullen zijn, omdat het gros van de chauffeurs de motor laat draaien tijdens het wachten, en is het onderhoud waarschijnlijk altijd goed geweest. Een duidelijk advies levert deze overweging dus (wat mij betreft) niet op 
Ik heb zelf ooit een Mercedes 300TD (W123) ex-taxi (er zat tenminste een knopje 'taxi' op het dashboard) met een km-stand van bijna 3 ton gekocht en daar is daarna nog zonder veel problemen 150.000 bijgekomen. Daarna is hij naar Algerije verscheept, en ben ik hem dus uit het oog verloren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 13:53 #1306175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BPM

solexpaul schreef : Stelt niets voor hoor, op je naam zetten, kentekenbewijs opsturen naar de rdw met het verzoek om de taxivermelding eraf te halen. Je krijgt het nieuwe kenteken per post, gele platen bestellen en rijden maar. Groet Paul

Is het niet zo dat een Taxi vrij is van BPM en dat er bij verder "normaal" gebruik dan een rest BPM moet worden betaald?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 15:04 #1306186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bpm wordt in drie jaar
De bpm wordt in drie jaar naar nul afgeschreven. Als de auto dus min 3 jaar taxi is geweest heb je met bpm niets meer te maken.

Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 15:08 #1306187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieur en deukjes.....
Wij hebben ook wel eens Mercedessen taxi gehad, Vaak zijn het wel slordige auto's (uitzonderingen daargelaten) Vooral het interieur en dashboard (instapschade bij stoelen, vieze bekleding en gaten van meters in 't dash) en kleine deukjes bijv. rond de achterklep/deuren.
Maar voor een schappelijke prijs zijn 'ze' wel weer mooi te maken
En natuurlijk hoge KM standen (wat mij persoonlijk weinig uitmaakt, liever een goede auto met 4 ton dan een slechte met 2......)
Vrgr Björn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 16:53 #1306192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Taxi en rest BPM
Ik heb meerdere auto's naar geel kenteken laten omkeuren. Mid 1990 was de BPM afgeschreven na 5 jaar. Nu is die periode 9 jaar en 6 maanden zodat je in de praktijk eigenlijk altijd een rest BPM hebt.
m vr groet
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 19:52 #1306222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe het beroepsmatig
Ik doe het beroepsmatig regelmatig en de bpm is echt na drie naar na taxigebruik afgeschreven hoor -:)

Moderators: Jerry Stam