Radiocode opvragen via chasisnummer en dealer?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:12 #1085429
door V700 register
Radiocode opvragen via chasisnummer en dealer? is gemaakt door V700 register
Beste forummers,
Vanwege een lege accu, tsja de 960 wordt de laatste tijd maar bar weinig bereden, moet ik nu de radiocode invoeren. Helaas heb ik bij de aankoop, via de firma Schmidt, niet de beschikking gekregen over deze code. De auto is geïmporteerd uit Duitsland. Volgens mij is de radio/CDspeler van het type Volvo SC700 (d.w.z. volgens een schrijven van de fabriek waarover ik wel beschik).
Kan ik deze code via het chasisnummer en via de Volvodealer opvragen?
Graag een reactie. Bij voorbaat dank!
Groet, JPS
Vanwege een lege accu, tsja de 960 wordt de laatste tijd maar bar weinig bereden, moet ik nu de radiocode invoeren. Helaas heb ik bij de aankoop, via de firma Schmidt, niet de beschikking gekregen over deze code. De auto is geïmporteerd uit Duitsland. Volgens mij is de radio/CDspeler van het type Volvo SC700 (d.w.z. volgens een schrijven van de fabriek waarover ik wel beschik).
Kan ik deze code via het chasisnummer en via de Volvodealer opvragen?
Graag een reactie. Bij voorbaat dank!
Groet, JPS
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:18 #1305941
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic kloontje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:19 #1305943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealer.
Via de dealer kan, kost je 20 euro, en je hebt enkel het serienummer van de radio nodig, VIN wordt bij mij nooit naar gevraagd.
Eigenlijk vind ik, dat Carlo dit voor je moet verzorgen, ik zou het bij hem eens navragen.Je koopt tenslotte een auto met radio, niet met dashboardversiering.
Als je wil weten of het de moeite is, kun je knop 6 ingedrukt houden tijdens het inschakelen, dan speelt ie 3 minuten (of niet)
Een SC-700 is nou niet bepaald de meest waardevaste bigfront, wat niet wegneemt dat als ie het doet, er een mooi geluid uit komt.
Enfin, succes.
Eigenlijk vind ik, dat Carlo dit voor je moet verzorgen, ik zou het bij hem eens navragen.Je koopt tenslotte een auto met radio, niet met dashboardversiering.
Als je wil weten of het de moeite is, kun je knop 6 ingedrukt houden tijdens het inschakelen, dan speelt ie 3 minuten (of niet)
Een SC-700 is nou niet bepaald de meest waardevaste bigfront, wat niet wegneemt dat als ie het doet, er een mooi geluid uit komt.
Enfin, succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:38 #1305949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Baseman en GeeJee
Jullie worden bedankt voor de reacties!
Echter begrijp ik nu dat de radio (het is daadwerkelijk één van het type SC 805) waarschijnlijk niet standaard bij de wagen, af fabriek, geleverd is. Ik heb zojuist even 2 handleidingen gecheckt.
Vond het al zo vreemd, omdat dezelfde radio ook in onze S70 zit.
Als het via het serienummer bij de dealer is op te vragen is er kennelijk niets aan de hand.
De auto is nu bijna 2 jaren in ons bezit en heeft net 112.850 kilometer gereden. Voorlopig blijft 'ie nog wel bij ons. Daarom zou het ook fijn zijn dat de radio het weer doet.
Groet, JPS
Echter begrijp ik nu dat de radio (het is daadwerkelijk één van het type SC 805) waarschijnlijk niet standaard bij de wagen, af fabriek, geleverd is. Ik heb zojuist even 2 handleidingen gecheckt.
Vond het al zo vreemd, omdat dezelfde radio ook in onze S70 zit.
Als het via het serienummer bij de dealer is op te vragen is er kennelijk niets aan de hand.
De auto is nu bijna 2 jaren in ons bezit en heeft net 112.850 kilometer gereden. Voorlopig blijft 'ie nog wel bij ons. Daarom zou het ook fijn zijn dat de radio het weer doet.
Groet, JPS
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:45 #1305950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch nog een aanvullende vraag
Hoi Baseman,
Dat serienummer zit toch gewoon op de radio zelf bevestigd? Ik heb wel eens de SC805 uit het dashboard van de S70 getrokken, maar kan me niet meer herinneren of dat 'ie daar te vinden is.
Ik hoop dat je nog reageert. Bij voorbaat dank.
Groet, JPS
Dat serienummer zit toch gewoon op de radio zelf bevestigd? Ik heb wel eens de SC805 uit het dashboard van de S70 getrokken, maar kan me niet meer herinneren of dat 'ie daar te vinden is.
Ik hoop dat je nog reageert. Bij voorbaat dank.
Groet, JPS
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:46 #1305951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, dat moet op een sticker op de behuizing van de radio staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2011 19:48 #1305952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook bedankt henk 940LPT
Gaan we zo even kijken Henk. Bedankt voor je reactie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2011 02:20 #1305984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opschrift
En als je dan toch kijkt: mocht de radio er niet van nieuw af aan inzitten, dan is er ook nog een kans dat de vorige eigenaar de code 'gewoon' ergens op de radio heeft geschreven. Vier handgeschreven cijfers? Bingo!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2011 12:12 #1306164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt!
Het is absoluut lachwekkend, maar ik heb tot nu toe wel 6 radio's in mijn handen gehad waar de code met viltstift bovenop was geschreven!!
Ik heb ze uitgewist, want om nou de dief.....
Ik heb ze uitgewist, want om nou de dief.....
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2011 15:32 #1306189
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Klopt
Bij vier oudere Volvo's meegemaakt dat de vorige eigenaar in het radio instructieboekje, of zelfs op het aircocertificaat de code had geschreven. In de laatste 745 stond de code in een boodschap op de zonneklep "Schat de code is 4541 wanneer onthoud je dat nu"
Moderators: Jerry Stam