Top Gear-presentatoren met de dood bedreigd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2011 07:13 #1305897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knopje
knopje verzenden ( of plaats opmerking) zit op een te makkelijke plek.
Voordat je het weet heb je erop gedrukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 10:15 #1306014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TG
Ach, het programma heeft zo'n zijn slechte en goede momenten.
Laatste tijd wel meer slechte, vond het (20jr) vroeger van hogere kwaliteit.
Helaas kan je die afleveringen (op een paar na) nergens meer vinden.
JC heeft het aso karakter op zich genomen en blijkt deze rol wel heel goed te passen. Zo goed, dat ik geloof, dat het niet 'meer' gespeeld is.
Kijk ook nog maar zelden, meeste afleveringen heb ik zelfs al weer gewist.
Wat nog wel kijkwaardig is dat ze alle drie een ouder vehikel mogen kiezen en dan gaan testen.
Uiteindelijk zijn er nog slechtere programma's, dus af en toe schakel ik toch nog even terug.

Voor de betere humor:

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 18:35 #1306075 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Mee eens
Ook hier een wrang gevoel met die uitzendiing. Behoorlijk dieronvriendelijk en kijk idd anders naar de afleveringen maar het zal wel aan mij liggen.................

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 23:58 #1306123 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Ik blijf het hoe dan ook een
Ik blijf het hoe dan ook een steengoed programma vinden.  Ze trappen iedereen weleens op de tenen.  Ook België moet er soms aan geloven.  Maar je weet toch gewoon dat dat niet serieus is.
En dat met die koe vond ik niks dieronvriendelijk aan.  Het beest was al lang dood hoor.
Wat denk je dat er met dat lieve koebeest is gebeurt waarvan jij die lekkere biefstuk opeet.  Ik kan je verzekeren dat dat beest ook niet zo vriendelijk is ontvangen en rustig is in slaap gewiegd hoor.
Mensen houden er nu eenmaal niet van als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt.  Wij kweken nu eenmaal beesten om ze op te eten.  En de meeste van die beesten worden met heel weinig respect behandeld eenmaal ze op het einde van de voedselketen komen.
Groeten

P.S. Ik wil hier zeker niemand op de tenen trappen he jongens.  Enkel een mening uiten. ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 09:37 #1306146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Persoonlijk
De vaak misplaatste grappen en dat humor noemen vind ik niet correct, immers de foute 'kracht' zit hem in de herhaling.
Bij JC kun je aan z'n kop al zien dat er weer een land of groep belachelijk gemaakt gaat worden. De lijn van beledigen en humor wordt zo wel heel dun.
Te vaak grijpt JC naar de goedkope versie, gelukkig kunnen de andere twee dat nog wel iets compenseren.
Ieder zijn smaak, maar bij mij nijgen hun soort humor vaker naar wan.
Maar ja, zij moeten hun dikke centen ook ergens van verdienen.
Dus sla ik de meer commerciële afleveringen tegenwoordig over... ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 20:36 #1306210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?! Ik moet hierop reageren

Volvodiesel schreef : En dat met die koe vond ik niks dieronvriendelijk aan.  Het beest was al lang dood hoor.

Wat een domme opmerking, echt, als je vind dat na de dood respectloos mag omgegaan worden met dieren Wat een voorbeeldfunctie voor je eventuele nageslacht heb je dan. Stel, jij hebt een huisdier gehad voor pakweg 10 jaar, dat dier overlijd en dan mag iedereen ermee gaan voetballen o.i.d.? Ja ? echt? Is toch een dood dier?

Volvodiesel schreef : Wat denk je dat er met dat lieve koebeest is gebeurt waarvan jij die lekkere biefstuk opeet.  Ik kan je verzekeren dat dat beest ook niet zo vriendelijk is ontvangen en rustig is in slaap gewiegd hoor.Mensen houden er nu eenmaal niet van als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt.  Wij kweken nu eenmaal beesten om ze op te eten.  En de meeste van die beesten worden met heel weinig respect behandeld eenmaal ze op het einde van de voedselketen komen.

Nog een misvatting dat ik of andere reageerders op dit topic niet zouden weten hoe dieren worden gefokt en doodgemaakt worden in de bioindustrie...
Ik ben een voorstander van  biologisch verantwoord vlees en ik ben ook bereid om daar extra voor te betalen. Bovendien vond ik als rascarnivoor dat ik minstens het hele proces van wei tot slager moest meemaken. Heb ik ook enkel keren gedaan,  waaronder het meehelpen met slachten en villen. Het is indrukwekkend, het maakt je echt nederig. Ik voel me dan ook zonder meer bevoorrecht dat ik bovenaan de voedselketen kan staan. Respectloosheid voor dieren hoort daar niet bij !

Volvodiesel schreef : P.S. Ik wil hier zeker niemand op de tenen trappen he jongens.  Enkel een mening uiten. ;)

Je vermoed dat mensen (waaronder v700leden) niet weten wat er in de bioindustrie omgaat en breit daar nog even op door. Vervolgens bestempel jezelf als mooraalridder door te schrijven dat de dieren nu eenmaal met weinig respect behandeld worden. Ondertussen ben je vergeten dat je die schandelijke TG vertoning helemaal niet respectloos vond....bah!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 20:44 #1306231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stelling
Rudiger, u neemt hier een duidelijke stelling aan en daar houd ik wel van. Goed omschreven. Of ik het er mee eens ben is wat anders, maar hulde voor de duidelijkheid.

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 21:49 #1306246 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Zoals ik al zei: ik wil
Zoals ik al zei: ik wil hiermee niemand op z'n tenen trappen enkel een mening uiten.  Word ik al voor dom uitgescholden.
Iedereen heeft recht op zijn mening dacht ik maar blijkbaar niet.
Nergens in mijn antwoord kwam de bio industrie tersprake.  Kan goed zijn dat het er daar allemaal vredig aan toe gaat maar ik heb al heel wat andere dingen gezien dan een koe op een auto hoor.  Kuikens die levend de mixer ingedraait worden, varkens en koeien die nog half levend gevild worden.  Kippen die volgepropt worden op enkele weken en doodbloedend aan de lopende band hangen.  Wees gerust ik heb het allemaal al zelf gezien.
Ik heb ook nergens iets gessugereerd over V700-leden of wie dan ook.  Ik heb algemeen gesproken over 'de mensen'.

Je leest natuurlijk wat je wil.  En nee ik vond dat niet echt schokkend dat koebeest in de context van wat ik in de vleesindustrie al gezien heb en tegengekomen ben.  Daar blijf ik bij.  Je mag van me vinden wat je wil.

Maar goed ik zeg al niks meer.  Ben toch maar een domme Belg.

Zand erover.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 22:03 #1306250 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic effe een schepje pakken..

Volvodiesel schreef : Word ik al voor dom uitgescholden. Dat je dom bent heb ik niet gezegd, wel dat je een domme opmerking maakte.
Nergens in mijn antoord kwam de bio industrie tersprake. 
Niet letterlijk neen
Kan goed zijn dat het er daar allemaal vredig aan toe gaat 
Neen dat is helaas niet zo, in de biologisch verantwoorde veetleelt gaat het echter wel de goede kant op ..
 ik heb al heel wat andere dingen gezien dan een koe op een auto hoor.
Ja ik ook , neemt niet weg dat als er iets "erger"is hetgene dat erg is dan opeens door de beugel kan...
Ik heb ook nergens iets gessugereerd over V700-leden of wie dan ook. Ik heb algemeen gesproken over 'de mensen'.
 Maar wel reagerend op het geschrevene  door leden op de TG topic
Je leest natuurlijk wat je wil.  En nee ik vond dat niet echt schokkend dat koebeest.  Daar blijf ik bij.  Je mag van me vinden wat je wil.
Mooi, deze vorm van zelfbeschikking is een genereus aanbod, maak ik meteen gebruik van.
Maar goed k zeg al niks meer.  Ben toch maar een domme Belg.
 Nu schrijf je zelf dat je dom bent ... 
Zand erover.
Mee eens, ik heb mijn schepje al gepakt... 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 01:36 #1306272 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Die ander en ik
Hallo Volvisti
Dat "de rest van de wereld" iets op een bepaalde manier doet, wil niet zeggen dat we dan zelf ons geweten maar uit kunnen schakelen.
groetjes
Mathy
PS discussieren mag, het ergens over eens zijn is geen verplichting, maar wel graag zo, dat we respect voor elkaar houden.

Moderators: Jerry Stam