Blok oppoetsen B234F

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2011 18:24 #1085288 door Gerben Mol
Blok oppoetsen B234F is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Nou ik toch alles los heb liggen en overal goed bijkan, zou ik graag het blok wat willen oppoetsen.
Alles is zwart, smerig, kleverig en vettig.
Misschien ook maar weer mooi rood maken :)
Dus wat is de beste manier, en wat zijn de beste middeltjes om alles mooi schoon te krijgen?
Remmenreinier?..etc? combinatie van middeltjes?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 18:35 #1304883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon met de hogedruk
gewoon met de hogedruk reiniger lekker heet en ontfetter schampoo.
gebruiken wij ook op de zaaak werkt perfect.
moet straks een blok van een 940tdic doen incl versnellings bak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 18:43 #1304884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wasbenzine ?
Beetje wasbenzine ? De 940 van Gerben staat op een openbare parkeerplaats (zonder vloeistofdichte vloer en juiste afvoer), daar aan de slag met ontvetter en hogedrukreiniger lijkt me niet toegestaan. Je kunt de gok wagen, maar als je pech hebt krijg je een boete.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2011 18:56 #1304886 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt
Hallo Henk,
Het is een 740
Inderdaad staat hij buiten op een openbare parkeerplek.
Ik heb dus ook alle KVS en olie opzitten vangen (wel een klein beetje gemorst)
Ik heb al een keer eerder iemand van de gemeente aan de deur gehad die dreigde met een bon van 250 euro.
Dus een beetje voorzichtigheid moet wel.
De wagen staat ook aardig afgezonderd, dus geen electra en watervoorziening in de buurt.
Met wasbenzine enzo kan ik wel aan de slag.Ik kan daarna ook nog wel wat emmers water over de straat gieten mocht het nodig zijn.
Groeten,Gerben

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 18:57 #1304887 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dasty
Hallo Gerben
Bij de Wibra verkopen ze Dasty.  Kost meen ik € 1,95 per spuitfles (model "glassex", maar dan met gele inhoud).  Ontvet prima en zal redelijk milieuvriendelijk zijn.  Kan wel zijn dat je méér dan één fles nodig hebt.
Maar misschien is het handiger, als je bij een grote AMH navraagt of je daar de boel even mag ontvetten.  Eventueel is het bedrijf waar je de kop eventueel laat vlakken ook een optie.  Of de lokale truckgarage/transportbedrijf met werkplaats.  Want ook al is de ontvetter nog zo milieuvriendelijk, wat je ermee wegspoelt is dat gegarandeerd niet.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 19:10 #1304888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
Kijk uit met water gieten dat je niet je blok vol water gooit want je hebt hem wel open liggen, gewoon met dasty,remmenreiniger,en al dat spul inspuiten en dan met een tandenborstel/kwast er over heen wrijven en dat herhalen tot je blok weer mooi schoon is, mischien een idee om een grote lek bak op te snorren of een bak van een grote kavia/hamster/muizen kooi er onder zetten en het daar in opvangen en regelmatig in een jerry kan over gieten dan zullen ze niet snel zeuren en een zeil er onder leggen dan heb je al het mogelijke gedaan en dan zullen ze niet snel klagen.

Tom.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 19:20 #1304892 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kinderboerderij
Hallo Gerben, Tom

TGTF schreef : ... een bak van een grote kavia/hamster/muizen kooi ...

Misschien hebben ze op de plaatselijke kinderboerderij nog wel zo'n bak over.  Toen ik nog in Brunssum op de KB werkte, werden daar wel eens beestjes afgegeven inclusief kooi.  Sommige van die kooien kreeg je echt met geen mogelijkheid meer schoon.  En zijn dus voor de gewone verkoop niet meer geschikt.  Maar voor het eenmalig opvangen van dit soort "slurrie" zijn die natuurlijk, indien niet gebarsten, ideaal.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 19:25 #1304897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aldi!!!
Vandaag bij de Aldi lagen nog poten garage handzeep. Durf te wedden dat je met dat spul alles brandschoon krijgt. (Ook super handig voor vette aanslag in de keuken, wasemkap etc).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 19:30 #1304898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neem
gewoon Dasty ! Werkt perfect en is het beste oplosmiddel wat ik tot nu toe ken.  Werkt stukken beter als koudontvetter, is milieuvriendelijk (!) *niet dat mij dat iets jeukt, maar die woutjes bij jou zullen het erg op prijs stellen*, is zeer gemakkelijk te gebruiken en gewoon afspoelbaar met kraanwater.
Ik ontvet er hier echt alles mee, motoronderdelen, complete blokken, me handen (werkt overigens ook beter als garagezeep), noem het zo maar op en belangrijk.  Kost een drol in verhouding.
Ik koop hier ook altijd eens in de zoveel tijd een aantal dozen bij de Wibra, bestel het gewoon en de volgende dag in huis en alleen even ophalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 19:38 #1304900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opvangbak
Gerben ik gebruik als opvang bak  een lekbak die je ook onder de wasmachine etc zet .
Gewoon een 2ehands gekocht voor 5.euro via marktplaats , staan er vaak genoeg op.
Na schoonmaken inderdaad overgieten in jeryycans  o.i.d of bak met kattegrit opvullen  of andere korrels en dan afvoeren via mileupark
Die lekbak zet ik ook onder de motor als ik wel eens iets aan het doen bij de motor , vallen de boutejs/moertjes etc niet op de grond maar in debak .
En ook zo is de motor schoon te maken zonder rotzooi op straat .

Moderators: Jerry Stam