Help wie heeft VADIS

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 22:27 #1303032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correctie

ruspek schreef : maarnieuwsgroepen mag weer wel.

Eventueel heb ik nog de nederlandse versie liggen uit 2005.

Wel of niet legaal downloaden is niet alleen afhankelijk van HOE (of waarmee) je dat doet. In NL wordt downloaden van muziek en video voor eigen gebruik gedoogd, mits je hetgeen je hebt gedownload niet deelt. Torrents zijn erop gericht om ook weer te uploaden en dat is dus illegaal. Downloaden met nieuwsgroepen is niet gericht op verder delen met anderen en wordt dus gedoogd. Voor software (waar VADIS onder valt) is downloaden nooit toegestaan in NL, tenzij het om free- shareware gaat (wat VADIS dus niet is). Dit heb ik allemaal niet zelf verzonnen, maar is <a href=" pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/...gaal-downloaden.html " target="_blank">hier na te lezen. Verzoek is dus om op onze site geen berichten te plaatsen met links naar torrents etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 22:43 #1303035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic No Problemo
maar heb mijn vadis aan de gang zat een standaart admin code in de software die je gewoon in kunt voeren, maar nu ik even aan het puzzelen ben en mijn VIN nummer van de 760 invoer kom ik in vadis uit op een 740 benzine met een ZF22 automaat, terwijl het een 760 2.4 TD is met hand bak??? doe ik iets fout of weet vadis het in dit geval niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 22:53 #1303036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt
Je kunt het zelf zien aan de VIN. Die begint met YV1 en daarachter meteen het type. Voor mijn 940 sedan is het dus YV1944xxxx. Voor jouw 760 sedan moet het dus YV1764 zijn, voor jouw sedan YV1744. Motorcode staat verderop in de VIN, maar dat is een 2 cijferige code, niet het bekende D24xxx of B2xx. Wat die codes precies zijn, staat in het pocket data booklet, onder documentatie hier op de site.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 23:45 #1303037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spannend
Dan ga ik het nog spannender maken daar staat YV1704
als ik de vin invoer van de 740 kom ik op modeljaar 1991 uit wat wel redelijk klopt op het kalender jaar van volvo.
maar we gaan nog even verder puzzelen met vadis die het nu na 2 jaar nutteloos op de laptop te staan eindelijk wat leven toont.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2011 07:54 #1303046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergis
je echter niet in Vadis Tom.  Het is een heel mooi en leuk programma, met goed opengewerkte tekeningen, ec. om te zien hoe iets zit.  Maar heb het al teveel meegemaakt dat het in het echt net wat anders zit als op de afbeeldingen.
Platweg gezegd dat er geen geen hout van klopt.  Dat betreft dan bij zowel 850's , 760 en S60.  Soms is het echt heel anders als staat afgebeeld, je moet Vadis dan ook meer zien als een richtlijn.  Tenminste zo gebruik ik het.  Als het klopt kun je ook de onderdeelnummers gebruiken, bij eventuele bestellingen zoals ik veel doe.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2011 09:45 #1303058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fred heel erg bedankt ik heb
Fred heel erg bedankt
ik heb hier viesta opstaan en inderdaat rechtermuisknop en dan administrator
en het werkt helemaal top bedankt
de rest uiteraard ook bedankt
grt Thom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2011 12:15 #1303068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
Ja dat is mij bekend Dirk, maar ben inmiddels al weer een stukje verder in vadis en het is een erg leuk programma hahaha, alleen het is een engelse uitgaven die ik heb dus die benamingen zijn net even anders of ik noem het verkeerd hahahaha.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2011 12:25 #1303069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lastig

Dirk342 schreef : Platweg gezegd dat er geen geen hout van klopt.  Dat betreft dan bij zowel 850's , 760 en S60.  Soms is het echt heel anders als staat afgebeeld, je moet Vadis dan ook meer zien als een richtlijn.  Tenminste zo gebruik ik het.  Als het klopt kun je ook de onderdeelnummers gebruiken, bij eventuele bestellingen zoals ik veel doe.

Die ervaring heb ik niet, misschien wel mazzel gehad tot nu toe.
Je moet soms heel goed opletten welke nummers nu van toepassing zijn. Soms zijn in één model verschillende onderdeelnummers gebruikt. Als je op "note" klikt, wordt obv chassisnummers aangegeven welk onderdeel van toepassing is. Soms/vaak even puzzelen. Verder heb ik gemerkt dat vaak niet alle onderdelen in de tekening aan de linkerkant genoemd worden in de onderdelenlijst rechts. Ik ga er dan maar vanuit dat onderdelen die rechts niet genoemd zijn niet van toepassing zijn. Voor de zekerheid geef ik altijd mijn VIN in (ken m inmiddels uit mijn hoofd) ipv het model te selecteren in het menu bovenin. Ik bestel meestal op onderdeelnummer, als ik niet zeker ben geef ik mijn VIN op, en het onderdeel dat ik nodig heb. Als het verkeerd besteld lijkt te zijn dan kan ik de magazijnman daar op aanspreken. Is nog nooit voorgekomen overigens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2011 16:06 #1303074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even Vadis gedownload via de
Even Vadis gedownload via de verborgen link .
In het verleden al eens geinstalleerd, maar hoe zit dat ook alweer met de klok terugzetten om in te kunnen loggen o.i.d. Ik kan nu namelijk niet inloggen.
Of heeft iemand een password waarmee er zo ingelogd kan worden ?
EDIT: inmiddels al uitgevondenhoe het werkt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 00:02 #1303153 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere pagina
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : Verder heb ik gemerkt dat vaak niet alle onderdelen in de tekening aan de linkerkant genoemd worden in de onderdelenlijst rechts. Ik ga er dan maar vanuit dat onderdelen die rechts niet genoemd zijn niet van toepassing zijn.

Die zijn soms wel van toepassing en worden dan op een andere pagina genoemd.
groetjes
Mathy     (die hetzelfde fenomeen tegenkwam op z'n microfiches)

Moderators: Jerry Stam