Aankoop 940 estate bij particulier of autobedrijf?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 14:38 #1084785 door V700 register
Hallo,
Ik ben nog steeds bezig om een 940 estate te zoeken, wat zouden jullie doen, een auto kopen bij een particulier of bij een autobedrijf.
Ik zie natuurlijk ook wel dat de prijzen bij een particulier lager liggen, en vaak krijg je bij autobedrijven ook geen garantie in de prijsklasse tot 4,5 duizend euro.
Is het dan beter om een auto goedkoper te kopen bij een een particulier te kopen en het bedrag dat je overhoudt te spenderen aan eventueel achterstallig onderhoud?
Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn.
Met vriendelijke groet,
Niels Mulder

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 14:46 #1301536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Zou dat potje ook achter de hand houden als je m bij een dealer/autobedrijf koopt. Het zijn auto's die nu vaak rond de 3 ton (of meer) gereden hebben en waar de laatste eigenaar soms niet zoveel meer aan onderhoud heeft gedaan. Omdat hij het een oudje vond worden, of omdat hij toch al van plan was m weg te doen. Bovendien, bij die kmstand (en leeftijd) kom je gewoon ook ander onderhoud tegen dan het standaard beurtje/filtertje. De kans is dus zeker aanwezig dat je met achterstallig onderhoud te maken krijgt. Dat hangt meer af van de laatste eigenaar dan van de verkopende partij. Ik zou dus breed blijven kijken, en gaan voor die auto waarvan je de prijs/kwaliteit goed vindt, mede gebaseerd op de historie (wat is daar van bekend, wat is er de laatste tijd aan gedaan etc).Klein voordeel bij kopen van een bedrijf is volgens mij dat je bij problemen wat gemakkelijker je recht kunt halen. Hoewel dat ook niet eenvoudig (en gratis) is.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 14:51 #1301537 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic 2 te koop
Hoi Niels,
Alleen op dit "eerste" blad staan er al 2 te koop....  Met foto's en al....En zeker niet duur!
En nu dus 3!

Moderators: Jerry Stam