UPDATE 3 juni Als je niets beters te doen hebt... (niet volvo gebonden)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 11:19 #1084783 door V700 register
UPDATE 3 juni.
Ik wil ieder bedanken voor gegeven en toekomstige opmerkingen. Door omstandigheden heeft de nieuwe site veel langer geduurd dan verwacht, maar het einde is nabij. Althans, einde, bezig zal ik altijd wel blijven!
Wat er nog te doen is:
  • SEO optimaliseren en herzien (met google analytics) Er zit een expert op dit forum dus hoop hoop hoop!
  • De teksten worden nog herlezen, bijgeschaafd en op spelling gecontroleerd (Pinksterweekend) maar veel afwijkingen zullen er niet komen.
  • aanmelden site en sitemap bij google, bing en weet ik welke nog meer
  • Interactieve informatie: mijn twitter en facebook profielen worden gekoppeld aan de website zodat alles wat ik er daar opzet ook op mijn site komt te staan. Zal wel net zo lang duren als het ontwerpen
  • de EU versie omzetten naar Engels en Duits (juli 2011)
Mocht iemand verbeterpunten zien: graag!
<a href=" johnpeter.nl/landing.html " target="_blank" title="De preview van mijn nederlandse website.">de nog niet optimale site is nu nog bereikbaar via www.johnpeter.nl/landing.html .
De komende week ga ik eens spelen met spuitbussen, schuurspons en andere zaken om BG een wat minder lelijk uiterlijk te geven. Heb dan in m'n eentje twee auto's en alle rust!
Nogmaals bedankt!

UPDATE februari:
Helaas kost een en ander altijd meer tijd dan je lief is.. Maar ik heb enorm veel aan jullie input gehad (en hoop natuurlijk op nieuwe reacties) en heb er een hoop van kunnen meenemen. Ik ben bezig om een aantal foto's te maken die de site kunnen verbeteren.
Grappig is wel dat mensen heel divers reageren; de een mist veel aanvullende informatie waar een ander juist te veel informatie ziet staan. Ikzelf houdt niet van allerlei geflits en gedoe, anderen vinden het daardoor een saaie, niet professionele lay out.
Enfin, <a href=" www.johnpeter.eu ">dit is het geworden . De site blift in beweging, de SEO en statistische info moet worden toegevoegd maar dat is deels nog iets wat ik moet twee hosting clubs moet zien te regelen. Enfin, ik wil jullie nogmaals bedanken voor reeds gedane en wellicht nog te geven reacties.
JohnPeter!

Goedendag
Zoals bekend ben ik een van de leden die geen medeleven nodig heeft maar soms wel de hulp van mede-leden.
Ik ben helaas niet de enige die tussen banen of tussen opdrachten zit. Da's niet alleen een bron van chagrijn en verveling maar ook wordt je belemmerd om dingen te doen vanwege het uitblijven van geld om zaken te kunnen aanschaffen. (Los daarvan, je loopt ook het risico om letterlijk gestoord te worden en dan komt er dus niets uit je handen. Dat punt ben ik gelukkig al voorbij, of wellicht nooit helemaal bereikt, maar in mijn omgeving heb ik dat helaas meegemaakt)
In de strijd om weer aan een boeiend project te komen heb ik besloten mijn presentatie te veranderen; andere werknaam, logo en huisstijl en website. Niet gebaseerd op de samenwerking die ik met anderen deed maar puur gericht op mijn eigen comptetenties.
Het resultaat is <a href=" www.johnpeter.eu ">een andere website en ik zou graag jullie op- en aanmerkingen horen.
3 februari moet het helemaal afgerond zijn, dan wordt ik 54, leek me een mooi doorstart moment.
Als je reageert, het liefst in een PB maar hieronder is natuurlijk ook goed.
Bij voorbaat dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 14:03 #1301531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi en duidelijk
Hoi JP,

Mooie en duidelijke site, waar ik alleen (persoonlijk natuurlijk) de uitroeptekens zou weghalen.
Dit is niet bedoelt als 'zeiken' maar meer om te voorkomen dat je dadelijk geen opdrachten krijgt omdat er kleine dingetjes inzitten (die we allemaal maken).
Veel succes in ieder geval gewenst.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 14:33 #1301535 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic waarom veranderd het
waarom veranderd het template totaal als ik op Milieustichting click?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 15:10 #1301538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot in de puntjes
Hallo JohnPeter,
Leuk zo'n nieuwe site (had niet al te lang geleden de oude bezocht), minder van het uitblijven van opdrachten.
Zal 'm binnenkort eens doorlezen, drie dingetjes die me nu zo even opvielen:- bij de pagina's 'Grijpt in' en 'Is meer' staat er rechts een niet beschikbare afbeelding: een rood kruisje dus, met de tekst 'Johnpet kopie'. Verkeerde verwijzing naar een foto?- layout die Mr. Borrie ook al opmerkte, bij de pagina 'Milieustichting'- op de pagina 'is meer' staat "Met mijn vrouw woon ik op het mooi platteland...". Mooie?
Ziet er verder mooi uit! PB je als ik 'm gelezen heb...
Dré

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 21:21 #1301577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic site
Hallo JP,
Om eerlijk te zijn, ik vind het design van de site wat oubollig. Het doet me een beetje denken aan de websites van vele jaren geleden die met freeware tooltjes gebouwd werden. Bovendien is het niet slim om de layout van de pagina "Milieustichting" volledig anders te laten zijn t.o.v. de rest van de site. Bovendien werkt het menu op die pagina anders.
Onder het tabje "Adviseert!" hangt een pagina met tekst, maar er wordt ook een sub-tabje zichtbaar, waar een andere pagina onder hangt. Eigenlijk zou je die eerste pagina ook een sub-tabje moeten geven, anders is de hiërarchie van de site niet duidelijk. Hetzelfde geldt voor andere tabjes.
De site bestaat uit frames. Dit is vandaag de dag eigenlijk uit den boze. Voor je ranking in Google is het erg ongunstig.
Zorg ervoor dat de naam in de tabjes (dat zouden belangrijke termen voor jouw site moeten zijn, bijv. bepaalde competenties) terugkomen in de url. Dat heeft een positief effect op je Google ranking. Zorg er tevens voor dat belangrijke termen in H1 tags komen te staan boven aan de tekst, als hoofdstuk als alinea benaming. Ook dat heeft weer een positief effect op de wijze waarop jouw site in Google rankt.
Onder "Grijpt in" staan de bullets dubbel.
Probeer wat meer kleur in je site te brengen en gebruik een ander lettertype.
Allemaal niet vervelend bedoeld en ik hoop dat het ook niet als zodanig wordt opgevat.
Groeten,
Marc (die bij NL's grootste online marketing bureau werkt  )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 21:55 #1301586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic JP
Tja, een begin is een begin. Kleuren en letters is een kwestie van smaak.

Ik heb 2 aanvullingen: uw foto vind ik niet mooi. U kijkt naar de zee maar wie u bent, blijkt hier niet uit. Dan denk ik dat een foto schuin van voren ipv de zijkant van uw hoofd meer laat zien wie u bent. In de camera kijken hoeft natuurlijk niet.
Andere aanvulling: heeft u controleerbare referenties? Potentiële klanten kunnen het belangrijk vinden om na te gaan wie u bent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 22:12 #1301590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank, maar laat het hier niet stoppen!
Een aantal reacties zal ik de komende dagen verwerken.
Deze site moet het de komende maand voor mij doen; ik ben bezig om met dreamweaver een iets andere site te maken die beter aansluit qua kleuren; ik ben niet van plan om veel flash en java dingen toe te voegen. Laat het maar wat ouderwets degelijk lijken.
Referenties heb ik maar die ga ik alleen beperkt op de site zetten; ik wil geen namen van derden op mijn eigen site hebben ivm de vertrouwelijkheid van sommige zaken. Wordt steeds belangrijker, maar voor de serieuze prospects is er een lijst verkrijgbaar.
Wat de SEO betreft: ik heb een kort seminar gevolgd en die informatie zal ook worden opgenomen in de url, de tekst en, omdat het geen pijn doet, ook nog in de header. Maar wellicht kom ik daar binnenkort nog wel bij Marc op terug.
Mijn portret, ja , ik heb nu eenmaal iets met de waddenzee en verdomd weinig met mijn kop. Ik zal mijn lief vragen om binnenkort een betere foto van mezelf te maken, maar de natuur zal toch wel dominant aanwezig zijn.
Ik ben enorm blij met de publieke en private reacties; het geeft wel aan dat deze club een streepje verder gaat dan auto's
Fijne dag en tot snel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 22:28 #1301595 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afwijkende lay out voor de milieustichting

Mr.Borrie schreef : waarom veranderd het template totaal als ik op Milieustichting click?

Dit was een bewuste keuze omdat de milieustichting helemaal los staat van mijn zakelijke gedeelte; over een week of wat is het ook niet meer op deze site. Een afwijkend kleurenschema (en het ontbreken van mijn logo JohnPeter!) moest dat los staan accenturen.
Vandaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2011 23:35 #1301604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm...

JP Elverding schreef : Mijn portret, ja , ik heb nu eenmaal iets met de waddenzee en verdomd weinig met mijn kop. Ik zal mijn lief vragen om binnenkort een betere foto van mezelf te maken, maar de natuur zal toch wel dominant aanwezig zijn.

Ik had zo iets van: Leuk, anders dan alle andere gelikte stropdas foto's met een "smile". Ik, en mijn collega's hebben al genoeg van dat soort kerels en dames over de vloer gekregen door de jaren heen die een graantje willen mee profiteren en alles weten. Nee hoor, dat kan iedereen. Richard Branson is ook gewoon gekleed. Waarmee ik wil zeggen, de mooiste of beste foto is zoals je bent. Dat ben je immers. En strak in het pak is daarmee heel zeldzaam.
Groet,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 10:06 #1301622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interrum menuhsjers
Dag Robert,
ik ken dat type inderdaad, beter dan het me lief is. Hun profielfoto is vaak:
Een gezicht, steunend op een arm, middel en wijsvinger omhoog op de wang, duim naar achteren en de overige twee vingers gebogen tegen de kin. En dan met een blik die diepzinnigheid zou moeten tonen maar meestal duidt op diepe leegte.
Ik heb een hekel aan velen van hen omdat hun betrokkenheid bij project of onderneming bepaald wordt door aanvang en einde van de facturabele tijd; bij binnenkomst praten over snijden in kosten, personeelsbestandoptimalisatie en zoeken naar nieuwe product/markt combinaties. Als ze weggaan zijn de belangrijkste en beste medewerkers óf zelf vertrokken óf er uit geschopt, blijven incompetente managers zitten en ligt er een (al betaalde!) rekening van de nodige tienduizenden euro's.Overigens zitten steeds meer van hen met vaste baan bij grote bedrijven en instanties, dus ook daar wordt het voor "mijn soort" moeilijker om aan de bak te komen. Zeker de wat doorleefdere types van 50+ zijn nu eenmaal een bezwaar voor de managers' nieuwe positie, en enige vorm van risico moet a priori worden uitgesloten. Stel je voor dat zo iemand begint over het veranderen van de management cultuur en snijden in de managementlijnen en lagen...
Anderzijds, zij redden het wel, kopen een villa en rijden dikke nieuwe bakken terwijl ik hier woon en niet eens een tigde hands 960 kan kopen. Kunnen ze alimentatie en een tweede vrouw betalen, terwijl ik gelukkig ben bij mijn eerste lief. Nog wederzijds ook vertelt ze me regelmatig, en twee kids zonder wie het leven fors minder zou zijn.
Maar ik ben blij met steun van oprechte mensen zoals ik die bij voorbeeld hier heb gehad. Dus zoek ik passende klanten die met mij de toekomst in willen slaan om er samen sterker uit te komen.
Ik wens alle lezers al vast een dijk van een weekend toe!

Moderators: Jerry Stam