Tips & trics voor de keuze van een klassieker verzekeringen
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Ik noem even wat ik al weet.
- Meeverzekeren eerste wagen.
- Kilometerbeperking.
- All risk regels.
- Gestuurde schadestroom.
Doel is gezamenlijk een document te maken wat iedereeen gaat helpen bij zijn overwegingen en uiteindelijk bij keuze.
Of bestaat er al een dergelijk document ergens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Kan morgen wel even die 2 polissen meenemen, Opoe is a.l. en Sam w.a.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994
- Tot 75% no-claimkorting
- Premiebetaling per maand mogelijk
- Premie vanaf € 5,= per maand!
- Dagelijks gebruik mogelijk
- Geen 1e auto verplicht
- Geen taxatierapport verplicht
- Gebruik 5000,7500,12.000 en 20.000 kilometer mogelijk
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Vergelijk het maar eens even op <a href=" www.diks.nl/ "> www.diks.nl
john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom ook worden onze Volvo's nogal eens getaxeerd en met het taxatierapport komt er dan meer uit dan de dagwaarde .
Dus normale premie John en voorwaarden.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Vergelijken loont de moeite, maar geen appels met peren. Bovendien lijkt mij dat een all-risks geen zin heeft zonder vooraf getaxeerde waarde. Je kunt dan bijna letterlijk voor hetzelfde geld volstaan met slechts wa.
En helaas, over de voorwaarden kan ik niets schrijven, die heb ik niet gelezen noch vergeleken.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb wel eens nagevraagd bij GIO. Geloof "vaste" WA voor een paar honderd euro per jaar (in mijn geval) en dan een percentage (ik meen iets van 2-3% maar hang me daar niet aan op) van de getaxeerde waarde bovenop.john b schreef : Ja, Fred, echter over een getaxeerde waarde dien je extra premie te betalen, niet dat je dan erg duur uit bent, maar wel meer verschuldigd dan zonder verzekering van die waarde. Vgl. bijv. Gio maar eens.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Als voorbeeld mijn 760 GLE uit 1983 op basis van max. 3000 km p.j.:
WA premie 55 euro per jaar.
Casco verzekering op basis van taxatierapport: 1,5% van de getaxeerde waarde.
Wellicht zijn er goedkopere mogelijkheden maar de Fehac heeft de Europeesche als beste old- en youngtimerverzekering beoordeeld. En in geval van echte schade is het goed om te weten dat er dan ook een werkelijk goede club achter je staat. Wel is een gewone dagelijkse auto verplicht.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hebt de opties van kms van wel of niet eerste auto wa of neit wa taxatie en de leeftijd 12, 15, 20 25, 30 jaar . en dan nog cataloguswaarde
Hoewel nou ik er over nadenk. zo moeilijk is het eigenlijk niet.
we moeten alleen nog de maatschappijen hebben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat alles bij 1 maatschappij zit krijg ik wel een beste korting en ik heb geen problemen gehad in de 8 jaar dat ik bij ze zit, enigste wat nog toe gevoegd gaat worden is mijn Boot van 14.50 m lang en 3 Breed die zit nu nog bij de Noordhollandse verzekeringen maar daar ben ik totaal niet tevreden over want hij is nu voor €35 p/m verzekerd voor schade die bij een ander gebeurt, schade aan mn eigen boot is niet verzekerd en diefstal/inbraak met schade daardoor ook niet, en als ik met de boot ook naar Unive gaat betaal ik €19 p/m met volledig pakket dus schade bij een ander tot €5 miljoen meen ik en schade bij mijzelf tot €150.000,
Waarbij ik dan op een totaal kom van €240 en een beetje voor Auto's,Boot,inboedel,Ziekenfonds,Reis verzekering met dekking over de hele wereld, overlijden's verzekering zit er ook bij.
Dus ja ik kan iedereen adviseren die bij verschillende maatschappijen zit breng alles onder 1 dak en dat hoeft niet perse Unive te zijn maar mijn ervaringen zijn zeer goed bij hun.
Tom.