Stom, stom, stom...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2011 21:17 #1300528 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zelfde uiterlijk
Die Tivella en die garagezeep lijken heel erg op elkaar.
Ik had het allebei in een emmer (ipv een 60 Ltr. vat) onderin een schapje van m'n sevicewagen staan.
Zeep gebruik je alleen als je klant geen zeep heeft....
Tivella gebuikte ik ook maar een paar keer per jaar.
Vandaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 00:50 #1300560 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Schurende werking
Hallo Robert

robertm schreef : Troost: olie en zeep verschillen chemisch niet zo veel van elkaar. Dus als er een klein beetje achterblijft hoef je je daar geen al te grote zorgen over te maken.

Volgens mij zit er in veel garagezeep ook een schurende component.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 02:00 #1300564 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snot
Er is garage zeep met zand, houtmot enz enz.
Deze garage zeep leek een beetje op Shell-tivella-tandwielvet, geurloos!!!! vrij van "schuur" middel!!! (voor in de servicewagen dus, niet in de schuur)
Deze garage zeep was geurloos, maar de meest agressieve vet- teer- verf- rommel gaat/ging er mee van je handen af.
Bovendien bevroor deze zeep niet, ook wel lekker als je service wagen s'nachts buiten moet slapen......vooral s'winters

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 23:28 #1300695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook nog een blunder van mij dan...............
In mijn beginjaren als monteur zo'n 20 jaar geleden (bij euromaster) was er zo'n actie om voor 50 gulden de olie en het oliefilter te verversen,komt er een vrouw met een suzuki alto  (automaat) en ik zal dat wel even doen..............3 dagen later komt ze terug :"Hij schakeld raar en rookt zo erg"
Had ik daar toch de bak afgetapt en de motor bijgevuld!!(pluggen zitten wel dicht bij elkaar ,maar toch een beetje slordig).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2011 08:37 #1300716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic insluiting
Deze blundertjes doen me denken aan het egaliseren van onze keukenvloer, met daaronder een kelder en een luik vanuit de keuken daar naartoe. Netjes een dammetje om het luik gemaakt en deze erin laten zitten. Je raadt het al; tóch was de egaline in de naden gelopen waardoor het luik min of meer één was geworden met de vloer. Op zich geen probleem als je een haakse slijper hebt maar die lag....., inderdaad, in die kelder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2011 16:16 #1300785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Exact hetzelfde verhaal als 965diesel maar dan dik 30 jaar geleden als leerlingmonteur bij de Citroëndealert.  Bij een 2CV4 even snel oliewisselen, bak dus afgetapt en motortje weer bijgevuld.....
Ging ook circa 3 dagen goed en kostte uiteindelijk een versnellingsbakje van zo'n ding :)
Bij diverse collega's gezien, olie afgetapt, ander filtertje erop, weggeroepen worden en na 10 minuten gaan bijvullen en geen kik geven.  Op de teller kijken van de olieklok en erachter komen dat er al ruim 12.5 ltr in het blok gepompt was.  Alleen...... aftapplugje vergeten erin te draaien :)

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2011 21:58 #1300852 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Onbegrijpelijk!
M'n vader heeft dit ook een keer gehad bij/door de Mercedes dealert, bak afgetapt, motor gevult.
Hier snap ik helemaal niks van, je trekt toch altijd even de pijlstok na het vullen, en je ruikt toch het verschil tussen motor- en bak- olie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 13:32 #1300921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebeurt wel vaker, zeker met auto-pompen
Als je met autopompen werkt, zeker toen bij vele dealers, peil jezelf niet meer (wat je wel zou moeten doen natuurlijk).  Zeker als je al tig keer olie hebt gewisseld en het altijd goed is gegaan.
Praat het niet goed, maar is wel verklaarbaar....

Moderators: Jerry Stam