Sproeier ellende
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Ik herinner me dat de slang door het hele voertuig naar achteren loopt en het achterraam ook voorziet van water. Nee toch he? Maar een korte speurtocht levert geen natte plekken op. Wel zie ik in Vadis een 'stoffen slang' die met een kabelklem op de vulpijp moet zitten en nergens naar toe schijnt te gaan?. Bij mij zie ik helemaal niets alleen een nippel op het reservoir waar hij had moeten zitten. Ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak is van het versneld leegraken van het reservoir? Maar goed ik heb geen stoffen slang in huis maar wel wat rubberachtig wat er op past en zet voor de zekerheid het slangetje vast met een tyrapje op de nippel. De boel weer gemonteerd en het reservoir tot de nok gevuld. Testje gedaan en alles doet het nog en de vloestof lijkt gewoon in de tank te blijven. Wat is precies de functie van die slang die naast de vulpijp omhoog steekt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is het een overstortslangetje, en tevens het enige 'open' slangetje wat er aan het reservoir mag zitten.RVL schreef : Wat is precies de functie van die slang die naast de vulpijp omhoog steekt?
Bij mij takt het slangetje naar voor- en koplampsproeiers wel nog een keer extra af, geen idee waarom, want er zit maar 10 cm slang aan die is afgedopt met een schroef.
Estates hebben een tweede pompje voor de achterruit.
De handleiding zegt dat het lampje aangaat als er nog een ½ liter in het tankje zit. Ik heb het nooit zien branden (behalve bij contact aan), maar ik vul dan ook erg fanatiek bij.henk 940LPT schreef : Overigens moet er volgens mij wel een 2 liter in het reservoir voordat het lampje uit blijft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien gaat het vlottertje een beetje te zwaar? Zal die van mij eens leeg spuiten, kijken of/wanneer het lampje aan gaat.henk 940LPT schreef : moest er minimaal 1 (en ik dacht wel 2) liter in gooien voordat het lampje uit ging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dit vlottertje moet ook aangesloten zitten natuurlijk. Lijkt een schot voor lege tank, maar het zal de eerste niet zijn...jdutman schreef : ...er moet wel een vlotter in het tankje zitten.