Puinhoop op Schiphol
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 10:35 #1084394
door Willem Veneboer
Puinhoop op Schiphol is gemaakt door Willem Veneboer
Gisteren stond er nog een ritje gepland van Drunen naar Schiphol en natuurlijk weer terug.
Mijn dochter ging met de "schoonfamilie" en aanhang naar Egypte. De hele dag over en weer bellen wat nu de beste tijd was om te vertrekken. Dit gelet op de berichtgeving over vertragingen, 50 km/h rondom Utrecht etc.
Besloten om zo rond 15:00 te vertrekken, vluvht stond geplan om 20:55, dus we hadden wel wat speling.De vlucht stond nog steeds op dezelfde tijd, geen vertraging en ook niet geannuleerd.
Toch weer leuk om te zien dat er in een kofferbak van een 945 iets meer past als in een Vectra, al ging die klep volledig automatisch open en dicht.
Uiteindelijk om 15:15 vertrokken en kijken welke ellende we dan allemaal tegen zouden komen.
Helemaal niets !!
We waren dus ruim op tijd op Schiphol. De auto even in de Parkeergarage gestald (P1) en daar blijkt ook weer het nut van achterwielaandrijving, lekker kort draaien dus.
Vervolgens dus even op zoek naar de incheckbalie, jammer dan. Aangekomen in vertrekhal 2 bleek je niet bij de incheckbalie te kunnen komen. Je werd weer naar buiten gestuurd om bij vertrekhal 3 naar binnen te gaan. En daar stond dus die lange rij die helemaal door liep tot vertrekhal 2 !!
We, de andere chauffeur, en ondertekende, hebben ze maar in de rij achtergelaten en zijn weer huiswaarts gereden.
Veel SMS verkeer en toen .... "we zitten in het vliegtuig" om 20:50 dus ondanks de puinhoop toch nog op tijd weg.
Uiteindelijk hebben ze zelfs nog <a href=" nos.nl/uitzending/28908-nieuwsuur-2200-uur.html ">het nieuws gehaald. Just in case, ze heeft een bril met een zwart montuur en haar vriendje is een beetje groter .
En dan ook vannacht het verlossende SMSje dat ze veilig waren geland in Cairo !.
Pfffffffff
Mijn dochter ging met de "schoonfamilie" en aanhang naar Egypte. De hele dag over en weer bellen wat nu de beste tijd was om te vertrekken. Dit gelet op de berichtgeving over vertragingen, 50 km/h rondom Utrecht etc.
Besloten om zo rond 15:00 te vertrekken, vluvht stond geplan om 20:55, dus we hadden wel wat speling.De vlucht stond nog steeds op dezelfde tijd, geen vertraging en ook niet geannuleerd.
Toch weer leuk om te zien dat er in een kofferbak van een 945 iets meer past als in een Vectra, al ging die klep volledig automatisch open en dicht.
Uiteindelijk om 15:15 vertrokken en kijken welke ellende we dan allemaal tegen zouden komen.
Helemaal niets !!
We waren dus ruim op tijd op Schiphol. De auto even in de Parkeergarage gestald (P1) en daar blijkt ook weer het nut van achterwielaandrijving, lekker kort draaien dus.
Vervolgens dus even op zoek naar de incheckbalie, jammer dan. Aangekomen in vertrekhal 2 bleek je niet bij de incheckbalie te kunnen komen. Je werd weer naar buiten gestuurd om bij vertrekhal 3 naar binnen te gaan. En daar stond dus die lange rij die helemaal door liep tot vertrekhal 2 !!
We, de andere chauffeur, en ondertekende, hebben ze maar in de rij achtergelaten en zijn weer huiswaarts gereden.
Veel SMS verkeer en toen .... "we zitten in het vliegtuig" om 20:50 dus ondanks de puinhoop toch nog op tijd weg.
Uiteindelijk hebben ze zelfs nog <a href=" nos.nl/uitzending/28908-nieuwsuur-2200-uur.html ">het nieuws gehaald. Just in case, ze heeft een bril met een zwart montuur en haar vriendje is een beetje groter .
En dan ook vannacht het verlossende SMSje dat ze veilig waren geland in Cairo !.
Pfffffffff
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 11:24 #1298327
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Personeel ook!
Mijn dochter vliegt bij KLM, zou vrijdagmiddag naar Berlijn, ging niet door, op Schiphol blijven tot 23 uur, volgende dag naar Stockholm, ging niet door, uiteindelijk gister wel naar Milaan, als alles mee zit vandaag 19.20 uur landen en 21.30 door naar Manchester, weet niet welke vlucht ze morgen terug heeft.
Voor dinsdag staan er ook nog twee Europese vluchten in het rooster, afwachten hoe dat gaat lopen.
Wat dat voor haar huishouden betekent? Opa en oma bellen.
Ton.
Voor dinsdag staan er ook nog twee Europese vluchten in het rooster, afwachten hoe dat gaat lopen.
Wat dat voor haar huishouden betekent? Opa en oma bellen.
Ton.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 14:17 #1298347
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vast wel
Hallo Volvisti
Ze "zitten" rond "2.00 minuten". Het is het stelletje waarvan hij zegt "vast wel, vast wel".
't Is maar dat U het weet.
groetjes
Mathy
Ze "zitten" rond "2.00 minuten". Het is het stelletje waarvan hij zegt "vast wel, vast wel".
't Is maar dat U het weet.
groetjes
Mathy
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 14:17 #1298348
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Schiphol
Nou willem, ze zijn veilig op weg en jij je vaderlijke plicht weer gedaan... Vrijdag was het andere koek.Vanuit Denhaag om 10.00 uur gestart richting Schiphol en om 11.00 had ik iets bereikt wat op een grote weg leek. Heel Denhaag ontwricht er lag wel 20cms. In de auto (V70 AWD) toch maar even gebeld naar kantoor of diegene die ik ging halen er wel zou landen. En ja hoor vlucht gecancelled. Omdraaien ergens bij Leiden en dan maar niet weer die %^%$#stad in maar richting Brabant nou dat duurde even hoor. Om 14.00 bereikte ik de moerdijkbrug en kon ineens echt lekker doorrijden. Gisteren is hier in P'beek ook ca 10cms gevallen na een glibberritje met de 945 naar een feestje van de kinderen hou ik mijn vaderlijke plichten even voor gezien en laat de volvos lekker ondersneeuwen en #$%^pad en oprit doe ik lekker ook even niet meer. Open haardje aan, lekker cognacje en de de nieuwe Factor (gisteren pas bezorgd) Maandag zie ik wel of ik er op uitga. Thuiswerken kan ook en wel zo relaxed want ik vind het rijden in die troep nou niet bepaald rustgevend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 14:44 #1298349
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over welke sneeuw hebben jullie het toch?
Hier ligt hooguit 3 centimeter; de doorgaande wegen zijn redelijk begaanbaar, mijn kleine straatje minder, maar de twingeling komt er goed op. Ook met mijn jongste achter het stuur, gelukkig heeft ze geleerd te anticiperen. Klein slippertje gemaakt maar geen probleem, hooft was koel 
Mijn oudste is gisteren naar Hrugadar in Egypte gevlogen met oom, tante en nichtje. 's-morgens heuuuul erg op tijd vertrokken, verkeer viel mee, ze waren ruim op tijd in de heksenketel die schiphol heet. Ze hebben een uur of vijf achter de douane doorgebracht; rond middernacht SMS dat ze in het hotel was aangekomen.
Derde kerstdag gaat de jongste met een vriendin een paar dagen naar London. Waar ze deze week -26 verwachten!Die vriendin is nu weer in Groningen terwijl ze in Budapest had moeten zijn met haar ouders. De bagage staat nog ergens op schiphol, in het een of andere depot.
En volgens de buienradar komt er vandaag weinig of geen sneeuw bij. Hier, in het z.g. hoge noorden tussen Veendam en Winschoten!
Mijn oudste is gisteren naar Hrugadar in Egypte gevlogen met oom, tante en nichtje. 's-morgens heuuuul erg op tijd vertrokken, verkeer viel mee, ze waren ruim op tijd in de heksenketel die schiphol heet. Ze hebben een uur of vijf achter de douane doorgebracht; rond middernacht SMS dat ze in het hotel was aangekomen.
Derde kerstdag gaat de jongste met een vriendin een paar dagen naar London. Waar ze deze week -26 verwachten!Die vriendin is nu weer in Groningen terwijl ze in Budapest had moeten zijn met haar ouders. De bagage staat nog ergens op schiphol, in het een of andere depot.
En volgens de buienradar komt er vandaag weinig of geen sneeuw bij. Hier, in het z.g. hoge noorden tussen Veendam en Winschoten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 15:03 #1298350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schei uit over de sneeuw
Vanmorgen naar Breda op en neer geweest om de deurpanelen op te halen voor de 760. Was hier toch wel eea gevallen van die witte zooi en me meteen flink zitten ergeren aan de mafkezen die op de weg zitten, die daar eigenlijk helemaal niet thuishoren. Lieve mensen, als je bang bent om met dit weer te rijden doe het dan vooral niet en blijf lekker thuis.
Dan kunnen andere, die de spullen wel goed voor elkaar hebben, gewoon normaal rijden. Echt midden op de snelweg, totaal niets aan de hand, zie je weer een mafkees (die denkt dat het glad is) met een gangetje of 45 op de linkerbaan (!) zitten. Dire handen aan het stuur en helemaal strak gespannen en schrap in de auto. Levensgevaarlijk voor alle weggebruikers.
Het is helaas niet leuk rijden zo op deze manier door de andere mensen die zich ook willen verplaatsen. Overigens zijn wij om 10 uur vanmorgen vertrokken en waren om 1430 pas weer terug. We zijn denk ik een uurtje, anderhalf misschien in Breda geweest....
Dan kunnen andere, die de spullen wel goed voor elkaar hebben, gewoon normaal rijden. Echt midden op de snelweg, totaal niets aan de hand, zie je weer een mafkees (die denkt dat het glad is) met een gangetje of 45 op de linkerbaan (!) zitten. Dire handen aan het stuur en helemaal strak gespannen en schrap in de auto. Levensgevaarlijk voor alle weggebruikers.
Het is helaas niet leuk rijden zo op deze manier door de andere mensen die zich ook willen verplaatsen. Overigens zijn wij om 10 uur vanmorgen vertrokken en waren om 1430 pas weer terug. We zijn denk ik een uurtje, anderhalf misschien in Breda geweest....
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 15:17 #1298354
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Breda
Ik hoop dat je Breda wel vond meevallen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 15:19 #1298355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha
Was er zo doorheen Ries en was super te rijden. Geen enkel probleem gehad dus. Was puur op de snelweg van Nijmegen => Breda en v.v.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 15:31 #1298356
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verschil
Wat wel heel erg opvalt is het verschil in een 940 met zomerbandjes, maar wel ABS en de taxi van het werk ( nieuwe MB E 200 CDI ) met nieuwe winterbandjes en ESP en ABS.
In de MB kan je op sneeuw bijna even hard rijden als in de regen op zomerbandjes, echt ongelooflijk, door de ESP kan je gewoon volgas wegrijden vanaf stilstand en op gewone snelheid bochten nemen, de elektronika regelt alles netjes bij. Als je dan na afloop van het werk weer naar huis rijdt, dan voel je pas hoe glad het echt is en dat is schrikken hoor.
In de MB kan je op sneeuw bijna even hard rijden als in de regen op zomerbandjes, echt ongelooflijk, door de ESP kan je gewoon volgas wegrijden vanaf stilstand en op gewone snelheid bochten nemen, de elektronika regelt alles netjes bij. Als je dan na afloop van het werk weer naar huis rijdt, dan voel je pas hoe glad het echt is en dat is schrikken hoor.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 15:42 #1298358
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Jij ook al?
Pierre kijk uit dat je niet te overmoedig wordt met al die lekkernijen. Ik had precies hetzelfde met de V70 (winterbandjes, STC en AWD) maar inderdaad na een ritje in de groene gisteravond weer allebei de voetjes op aarde.Ook met al die hulpmiddelen is voorzichtigheid geboden.
Moderators: Jerry Stam