Mijn winterbanden zijn toppie!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 20:13 #1084326 door V700 register
Mijn winterbanden zijn toppie! is gemaakt door V700 register
Mijn winterbanden zijn toppie! Zie filmpje.
Ik was een twee weken geleden of zo in de buurt van Teuven / Sippenaeken (B) en dacht eens, naar ik weet, de stijlste helling in deze omgeving te pakken met ijs op de weg toen.Je ziet het vreemd genoeg niet op de film, maar die weg kruipt echt heel stijl naar boven. Ik kon / durfde niet sneller te rijden daar ik de camera met een hand vasthield en dus met 1 hand moest sturen en misschien tegenliggers op de weg... Dat was niet het geval. Gewoon een leuk filmpje en ik weet zeker dat ik met normale banden de hellingen niet opgekomen was. Het was echt glad met aangevroren sneeuw en ijs.  Geniet van de mooie natuur en omgeving in het filmpje.
Groetjes,
Robert
De link:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-12-2010 20:40 #1297815 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Jeetje
Ik ga vanavond effe kijken maar zie nu in ene je initialen.
Hoe ervaar je dat? Ik heb dat altijd als een vreemd idee gevonden dat je initialen massaal in de media staan en je hebt er verder niets mee. Ik heb dat een keer meegemaakt en ik vond het ronduit een rot idee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 20:52 #1297821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh? EDIT
Wytze,
Initialen?? Wat bedoel je? Ik zie niks. Media?
Robert

EDIT:
Wytze, bedoel je de "logo's" boven aan de aanhef van een bericht? Tja.. Ik heb dat niet aangevraagd. Van mij hoeft het niet, ik heb ook geen zin om er achterna te gaan om het te wijzigen. Laat maar staan denk ik dan, Maar erelid hoeft voor mij niet vermeld te worden.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-12-2010 20:55 #1297822 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Amsterdam?
Hofnarretje?
Daar hebben ze het ook zelfs of misschien vanzelfsprekend in Belgie over op het nieuws.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 01:08 #1297844 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic begrijp ik....?
Als ik het goed lees, begrijp ik dan dat je met één hand stuurt en één hand je camera in je hand hebt...? Op dat smalle besneeuwde en ijzelige bergweggetje... ..? Van de ene kant erg leuk en spannend natuurlijk, maar van de andere kant....,een beetje . Gezien je geschreven bericht is het gelukkig goed afgelopen.  Tja, ik moet toegeven, er was eens een tijd dat ik......

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 01:17 #1297848 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hofnarretje?
Dat wat toch destijds een, veel door kerkheiligen gerookt, sigaren merk........
NB wat deed die Monica L destijds met die sigaar van Bill Cl., geen sex toch zeker........

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 02:07 #1297854 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klimmetjes
Hallo Robert
Er is een korter stijler weggetje, met eenrichtingsverkeer, waar je alleen omlaag mag.  De "Flabberweg", inrijden vanaf "De Smockelaer".  Het is een zijstraat van de Gievelderweg/Rue Gieveld, die richting Teuven gaat.
De "Botterweck" vanaf Wahlwiller richting Overeys of vice versa is overigens ook een leuke helling.
Een hele mooie klim zit ook in de weg van Vaals(erquartier) naar Bocholz, via het Duitse deel van Lemiers en Orsbach.  Het eerste deel (in de beschreven richting) is erg vlak, volgt zo'n beetje de beek die de grens vormt tussen NL en D, maar vanaf (Duits) Lemiers wordt het echt mooi.  De klim naar "Bell Vue" geeft een uitzicht ... (wel over je linker schouder kijken)
O ja, en dan vergeet ik nig bijna de klim vanaf Gulpen naar Landsrade, de Gulperberg op.  Het onderste gedeelte van de Gulperbergweg is "redelijk stijl".  Zelfs bij droog en warm weer niet voor ondergemotoriseerde voertuigen.
Maar die weg uit jouw filmpje is ook wel leuk.  Moet ik bij wat warmer weer ook eens gaan bekijken.
groetjes
Mathy     (die de Eyserbosweg helemaal vergeet)
PS momenteel wordt er in Nederlands Lemiers aan de weg gewerkt.  Om de beurt mag er een rijrichting door.  In westelijke richting geen probleem, in oostelijke richting op vrijdag en zaterdag niet te doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 10:37 #1297880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Hej Mathy,
Dank je wel voor de tips. Ik kom niet zo vaak in de streek waar jij woont en Vaals is voor mij uit de richting. Maar inderdaad, er zijn hele mooie weggetjes is "onze" streek. Zal ze opschrijven die jij noemde. Omgeving Lemiers is idd mooi, ben daar wel eens een paar keer weze wandelen.

Mathy schreef : Maar die weg uit jouw filmpje is ook wel leuk.  Moet ik bij wat warmer weer ook eens gaan bekijken.

Dan gaan we toch een keer met zijn tweeen een stukje rijden in die streek?? Of we zetten weer eens een tourrit uit in die buurt??
Ik hoor het wel,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 10:43 #1297882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed plan

robertm schreef : Of we zetten weer eens een tourrit uit in die buurt??

Da's een goed plan, ik zeg: "Doen".

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2010 00:28 #1297985 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic In de planning
Hallo Robert

robertm schreef : Of we zetten weer eens een tourrit uit in die buurt??

Voor m'n werk heb ik een maand of tien iedere weg, waar je met een auto mag komen (en per ongeluk ook wel eens eentje waar je eigenlijk niet mocht komen) verkend rechts van Banholt en ten zuiden van de A79.  Daarbij zijn we ook wel eens een heel klein stukje B of D ingereden.  Dus die toerrit staat al een tijd op de planning.  Maar voor het dan realiteit wordt, dat duurt dan meestal weer een tijdje.  Ik wil wel kiezen voor vaste stopplaatsen en daar van te voren afspraken maken met de plaatselijke horeca.  Ik heb al een paar mooie stukjes van de route in m'n hoofd, maar die verklap ik natuurlijk liever niet op het forum.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam