In de haast vergeten(bij Nordicar)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat het 'klusje' van het luchtdicht maken van de aansluiting tussen spruitstuk en turbo iets uitliep, heb ik iets te gehaast mijn spullen bij elkaar gezocht. Was namelijk de laatste die de garage uitreed.
Mijn vraag is dus ook, zou iemand de looplamp bij Nordicar kunnen oppikken. Misschien dat het mogelijk is om de lamp dan via via weer bij mij thuis te krijgen.
Ik heb via de mail Nordicar ook op de hoogte gebracht van mijn vergeetachtigheid.
Groetjes Harnt
PS Het gaat om een oranje/zwarte looplamp van TOP-craft(ALDI)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik weet dat je niet blij was met mijn melding over de olieafvoerpijp van turbo naar blok, maar het is allemaal nog wel gelukt dus begrijp ik uit je bericht. Is ie helemaal lekvrij, heb je dat gecontroleerd nog vanmorgen?Altijd apart een zwarte 940, mooi hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is trouwens een zwarte 740 met de (mooie) 'oude neus'
Gelukkig leren we van elkaar, dus mocht het in de toekomst weer noodzakelijk zijn de boel weer los te halen dan weten we nu hoe het in 1 keer weer in elkaar moet.
Groetjes Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
wil 'm best voor je oppikken, (overkant van de straat) maar waar moet ie naartoe? Ik rij elke dag tussen Heerhugowaard en Tienhoven, (Utrecht) Opsturen misschien?
Groet, Boy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik woon in Langezwaag(vlakbij Heerenveen). Opsturen zou een optie kunnen zijn, maar de kosten daarvan zijn ongeveer de helft van de looplamp.
Ik wacht nog even af of er een andere optie voorbij komt, anders neem ik de lamp wel weer mee bij de volgende sleuteldag daar.
In ieder geval erg bedankt voor het aanbod, en misschien kom ik er op terug!
Groetjes Harnt
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
wat was de tegenvaller Harnt?Harnt schreef : Het was inderdaad even een tegenvaller, maar het is goed gekomen. We hebben uiteindelijk het hele spruitstuk maar weer los gehaald. Ook overal verse pakkingen tussen gezet.
Het is trouwens een zwarte 740 met de (mooie) 'oude neus'
Gelukkig leren we van elkaar, dus mocht het in de toekomst weer noodzakelijk zijn de boel weer los te halen dan weten we nu hoe het in 1 keer weer in elkaar moet.
Groetjes Harnt
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een week of drie geleden heb ik samen met Henk(volvo-henk) mijn uitlaatspruitstuk vervangen ivm een ernstige scheur. Hierbij hebben we ook de tapeinden + moeren van het uitlaatspruitstuk en van de uitlaatflens vervangen. Helaas ben ik toen vergeten de pasvlakken van de turbo en het uitlaatspruitstuk goed vlak te maken waardoor er hier nog steeds een lekkage was.
Dit was dus ook de klus die op de planning stond voor bij Nordicar. Alles ging eigenlijk erg voorspoedig omdat de boel nu natuurlijk erg makkelijk weer los wou. De pasvlakken goed opgeschuurd en voor de zekerheid met wat uitlaatpasta weer luchtdicht gemaakt.
Alles weer gemonteerd maar alleen de olieretour leiding niet. En deze was dus NIET terug te plaatsen zonder dat de boel weer los moest. Dus boel weer los, retourleiding gemonteerd en de boel weer vast.
En dat was de tegenvaller. Dus een wijze les geleerd, als je de turbo weer monteert, ook direct de retourleiding monteren.
Overal wel verse pakkingen tussen gedaan, zowel op de turbo alswel de rubberring van de olieretour die in het blok gaat.
Gelukkig is het eind resultaat dat de boel weer goed luchtdicht is.
Groetjes Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Hier staan ook V700/900 op de parkeerplaats.........
Ik zag geen V700 stickers, was zelf met de Caddy of met de XC70, dus geen contact.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk dat ik vast nog 1 ben vergeten of 1 die al weer vervangen is.....
Volvo-minded?
Slechts 1 Blauwe badge op een 940 sedan Malmo