Volvo is weg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen van mijn 940 Estate. Reden? Er moest een heleboel aan gebeuren en aangezien mij dat grapje een slordige 1500 euri's zou gaan kosten, heb ik toch maar besloten om hem van de hand te doen. Zonde, want het was een prima auto waaraan ik veel plezier heb gehad. Ik heb hem uiteindelijk ingeruild voor een Saab 9000. Jawel, toch maar in Zweden gebleven. Ietwat minder ruimte, maar wel een genot om in te rijden. Veel meer een rijdersauto dan de Volvo moet ik eerlijk toegeven. Nu nog maar even kijken of de Saab net zo degelijk is als de Volvo......
Grtzzzz Patrick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Je komt er zelf achter maar mijn advies is zolang die Saab nog rijdt, verkopen en een knappe 7 of 9 serie op de kop tikken en lid worden van deze vereniging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
grt
- V700 register
- Nieuw lid
-
O, ja, en ik heb (net als een hoop mensen hier) wel -véél- meer verspijkerd dan 1500 euri hoor! en ik lach nog steeds!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was in eerste instantie een samenwerking met Fiat, Lancia ,Alfa, echter moest Saab in het begin wel heel veel veranderen aan de constructie stijfheid.
De 9000 is een gewoon een Superwagen, in veel opzichten moderner dan een Volvo.
De Volvo blijft door zijn oudere doorontwikkelde techniek wel robuuster.
De passieve veiligheid van de Volvo vind ik beter, bij de active, vind ik de 9000 weer beter scoren.
Interieur kwaliteit van de Saab is inferieur aan die van Volvo.
Eigenlijk beide zeer goede auto's, waarbij de Saab wat sportiever en beter op de weg ligt.
De Volvo veel gemoedelijker rijdt.
Oftewel eigenlijk een onbegonnen discussie omdat het in die tijd de top beste auto's waren, met ieder hier en daar 'zijn eigen' heeeeeel klein min puntje ....
En ja, ook op het Saabforum stappen er enige over naar Volvo.
Zal gelijk liggen ....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Combinatie van Fiat, Lancia en Alfa lijkt me ook geen garantie voor kwaliteit
Klopt, daarom zijn de eerste (geloof 2) bouwjaren iets minder 'SAAB'.
Gingen nog met 3-4 ton op de teller nog als warme broodjes, idem eigenlijk gelijk de 850.