Winterbanden plicht Duitsland vanaf 29-11-2010
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De regel is dat je nog steeds met zomerbanden mag rondrijden zolang er geen sneeuw of ijs ligt. Doe je het wel, b.v. omdat je met mooi weer heen ging, loop je dus het risico dat je een x-aantal dagen of uren niet meer mag rijden!
Boete 40 euro, als er door jou vertraging optreedt kost het je 80 euro.
Winterreifenverordnung: Für die weitaus meisten Autofahrer, die in der kalten Jahreszeit bereits mit Winter- oder Ganzjahresreifen unterwegs sind, ändert sich nichts. Wie vom ADAC gefordert, verzichtete der Gesetzgeber auf eine generelle, zeitlich begrenzte Winterreifenpflicht ohne witterungsbedingten Anlass. Wer jedoch mit seinem Pkw bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte ohne die sogenannten M+S-Reifen unterwegs ist, muss ab nächster Woche mit einem Bußgeld von 40 Euro rechnen. Sorgt er dabei für Behinderungen, beispielsweise an Steigungen, sind 80 Euro fällig. Der ADAC empfiehlt entgegen der vorgeschriebenen Profiltiefe von 1,6 Millimetern ein Mindestprofil von 4 mm. Dieses sorgt für wesentlich besseren Halt und kürzere Bremswege auf winterlichen Straßen.
( www.reisenews-online.de/2010/11/26/winte...ndesrat-beschlossen/ of koekelen op winterreifen verordnung 2010)
Enfin, de mijne liggen er al weer onder. Ook voor NL trouwens!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je nu echt geen winterbanden wil kopen, kun je natuurlijk het risico nemen. E40 is te doen. Of zal het dan ook zijn dat je niet verder mag rijden?
Ik heb ze er overigens al wel onder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar met de trein. moet ik dan ook winterbanden op mijn auto?
(voor de duidelijkheid: ik ga wel met de auto naar het station Nijmegen)
En daarna ga ik daar wonen en werken, vanaf 1 januari. Maar dan laat ik mijn auto eerst hier, en ga ik daar op mijn fahrrad rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag me af wat er gebeurt als je in de winterband-verplichte periode betrokken raakt bij een ongeluk terwijl het weer goed was (boven het vriespunt, droog, geen sneeuw/ijs op de weg). Met de vorige regeling maakt je alleen serieuze kans om als (mede)schuldige aangewezen te worden als het weer ten tijde van het ongeluk slecht was en je geen juiste banden gemonteerd had.Zou je dan nu gewoon vette pech hebben omdat je in overtreding was (geen winterbanden in de periode dat dat verplicht was) en de schuld in de schoenen krijgen ?willemvAnbenthem schreef : Als je nu echt geen winterbanden wil kopen, kun je natuurlijk het risico nemen. E40 is te doen. Of zal het dan ook zijn dat je niet verder mag rijden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echt ? Word je een Duitser ? Niets mis mee overigens, als ik zou moeten emigreren dan zou Duitsland een serieuze kans maken. Niet zo'n halfslachtig land als NLJeroen schreef : En daarna ga ik daar wonen en werken, vanaf 1 januari.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lees ik tussen de regels door dat "Organon" wordt opgevolgd door een Duitse werkgever? In dat geval: proficiat!
Wie is de gelukkige werkgever?
Groet, Lieme Huib
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daimler Benz (Mercedes, Maybach en Smart), VAG (Volkswagen en Audi), BMW (BMW en Mini), Porsche (of waren die al opgeslokt door VW?) en Opel worden allemaal als Duitse autofabrikanten gezien. En dan vergeet ik nog even de buitenlandse dochters (Lamborghini, Bugati, Rolls-Royce, Bentley, Skoda, Seat). En over de kleinere merken, die in tegenstelling tot veel van de kleinere merken in Nederland hele respectabele auto's bouwen, begin ik niet eens, want dan ben ik nog wel even bezig. Lijkt me dus niet gek dat ze in Duitsland wat autogekker zijn dan hier. Eén op de zeven inwoners van Duitsland heeft direkt of indirekt z'n dagelijkse boterham te danken aan de autoindustrie.henk 940LPT schreef : En Duitsland is volgens mij ook een land waar ze nog van auto's houden, grote bakken rijden voor niet-te-veel...
groetjes
Mathy