Altijd weer die Airco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2010 09:59 #1084025
door V700 register
Altijd weer die Airco is gemaakt door V700 register
Beste Volvoisten
Als er iets niet (meer) werkt bij de auto's die ik heb (gehad) is het wel de airco. Of heb ik nu gewoon weer pech ?
Mijn 760 verleden jaar na een reparatie van de slang tussen droger en pomp later vullen. Het werkte enige weken
en toen in de zomer helaas einde verhaal.
Gisteren bij een Airco expert geweest : af laten persen met CO2 en snuffelen met een CO2 pieper werd duidelijk
dat de condensor die voor de radiateur ligt lek is . Ook adviseerde hij om eens de droger te vervangen
Mijn vraag is nu wat te doen
1) een nieuwe condensor en droger via de dealer kopen - en wat gaat dat kosten - veel ben ik bang
of
2) op zoek gaan naar een 2e hands via de club
Heeft iemand een goed advies /ervaringen ?
Alvast bedankt
Als er iets niet (meer) werkt bij de auto's die ik heb (gehad) is het wel de airco. Of heb ik nu gewoon weer pech ?
Mijn 760 verleden jaar na een reparatie van de slang tussen droger en pomp later vullen. Het werkte enige weken
en toen in de zomer helaas einde verhaal.
Gisteren bij een Airco expert geweest : af laten persen met CO2 en snuffelen met een CO2 pieper werd duidelijk
dat de condensor die voor de radiateur ligt lek is . Ook adviseerde hij om eens de droger te vervangen
Mijn vraag is nu wat te doen
1) een nieuwe condensor en droger via de dealer kopen - en wat gaat dat kosten - veel ben ik bang
of
2) op zoek gaan naar een 2e hands via de club
Heeft iemand een goed advies /ervaringen ?
Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2010 10:05 #1295543
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Inderdaad een onderdeel waar vaak iets aan kapot kan gaan. 2e hands lijkt me niet echt een goede optie en sowieso moeilijk te vinden. Misschien wel voor een 9-serie, maar een 7 lijkt me zoeken. Zelf heb ik een nieuwe aircopomp gekocht en die kostte €370,-.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2010 10:15 #1295544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Droger
Droger kost een paar tientjes, veel winst is daar niet te halen volgens mij. Condensor is in mijn ogen een "slijtageonderdeel", deze gaan gewoon kapot na een aantal jaren. Van de sloop halen kan, het is echter maar afwachten hoe lang die meegaat. Ik zou dus voor nieuw kiezen. Ik heb mijn condensor vervangen door een van de NRF. De NRF levert niet rechtstreeks aan particulieren maar heeft dealers die dat wel doen. Ik was 150 euro kwijt. Profile Tyrecenter kostte iets van 170, dealer niet nagevraagd. Ik heb ook zelf mijn airco compressor vervangen door een 2e handse. Wilde de gok wel nemen voor 125 (ipv de prijsopgave van ook 370).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2010 14:00 #1295567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw dus
Nieuw kopen, je blijft anders aan de gang.
Moderators: Jerry Stam