wat te doen graag jullie mening
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2010 11:27 #1083991
door V700 register
wat te doen graag jullie mening is gemaakt door V700 register
Beste Volvo liefhebbers,
Ik zit met het volgende,
Mijn Volvo 760 uit 1984 met de wel bekende v6 loopt nu ongeveer 2 jaar op lpg gewone g1 installatie.
Aangezien dit niet de beste motoren zijn vind ik dat hij het nog prima doet alleen het vermogen op gas valt heel erg tegen.
Nu zit ik met de volgende ideeën
met deze motor door rijden en voorzien van een dampgas injectie systeem zodat het vermogen terug komt en het aankijken voor wat betreft problemen koste ongeveer 600 euro bij zelf inbouw.
Of er een ander blok in hangen voorzien van een g2 installatie denk dan aan een B230fb geloof ik die heeft 130 pk scheelt 25 pk met mijn b28e.
Dit is uiteraard meer werk maar zal daar in tegen beter lopen en makelijker sleutelen zijn de kosten voor het geheel zitten denk ik op minimaal 1500 als je verder geen revisie doet.
uiteraard moet ik dan ook ff langs de RDW om hem om te laten zetten van 6 cilinder naar 4 maar dit mag het probleem niet zijn volgens mij.
Wat is Julie mening hier over.
Groetjes Thom
Ik zit met het volgende,
Mijn Volvo 760 uit 1984 met de wel bekende v6 loopt nu ongeveer 2 jaar op lpg gewone g1 installatie.
Aangezien dit niet de beste motoren zijn vind ik dat hij het nog prima doet alleen het vermogen op gas valt heel erg tegen.
Nu zit ik met de volgende ideeën
met deze motor door rijden en voorzien van een dampgas injectie systeem zodat het vermogen terug komt en het aankijken voor wat betreft problemen koste ongeveer 600 euro bij zelf inbouw.
Of er een ander blok in hangen voorzien van een g2 installatie denk dan aan een B230fb geloof ik die heeft 130 pk scheelt 25 pk met mijn b28e.
Dit is uiteraard meer werk maar zal daar in tegen beter lopen en makelijker sleutelen zijn de kosten voor het geheel zitten denk ik op minimaal 1500 als je verder geen revisie doet.
uiteraard moet ik dan ook ff langs de RDW om hem om te laten zetten van 6 cilinder naar 4 maar dit mag het probleem niet zijn volgens mij.
Wat is Julie mening hier over.
Groetjes Thom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2010 11:38 #1295281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwsgierigheid
Ben wel benieuwd waar jij een dampgas injectie systeem koopt voor €600 eerlijk gezegd.
Als ik jou was zou ik de v6 behouden, heeft toch wel karakter alhoewel ik helemaal geen v6 fan ben.
Als ik jou was zou ik de v6 behouden, heeft toch wel karakter alhoewel ik helemaal geen v6 fan ben.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2010 11:45 #1295282
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic En ik
zou wel eens willen zien hoe jouw V6 met K-Jetronic met een dampgas installatie loopt.......Dat gaat niet lukken. Je moet een motor hebben met electronische injectie. Echter moet je dan ook de bedrading aanpassen..
Ik had er ook een V6 in liggen maar heb alles van een 760Turbo van '88 ingebouwd. Das nie weinig werk, maar dan heb je ook wat. Alleen de Carrosserie en de achteras zijn van '83, de hele techniek en interieur is van '88
En van 6 naar 4 cylinder omkeuren kost 50,- bij de RDW
Ik had er ook een V6 in liggen maar heb alles van een 760Turbo van '88 ingebouwd. Das nie weinig werk, maar dan heb je ook wat. Alleen de Carrosserie en de achteras zijn van '83, de hele techniek en interieur is van '88
En van 6 naar 4 cylinder omkeuren kost 50,- bij de RDW
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-11-2010 12:06 #1295285
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als je alles zelf kunt doen en er de tijd voor neemt
Als je alles zelf kunt doen en er de tijd voor neemt zou ik de 4 cilinder optie zeker uitvoeren.
Wel zou ik er gelijk een B230FK/FT in hangen. Kan je makkelijk naar de 175++ PK toe gaan met je vermogen. Je moet dan ook de bak en aandrijfas meenemen in de conversie. Dradenboom moet je ook wijzigen maar daar weet Leon een mooie oplossing voor. Maar zoals gezegd. Het is stevig werk allemaal. En je moet wel goed begrijpen wat je doet.
Wel zou ik er gelijk een B230FK/FT in hangen. Kan je makkelijk naar de 175++ PK toe gaan met je vermogen. Je moet dan ook de bak en aandrijfas meenemen in de conversie. Dradenboom moet je ook wijzigen maar daar weet Leon een mooie oplossing voor. Maar zoals gezegd. Het is stevig werk allemaal. En je moet wel goed begrijpen wat je doet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2010 15:13 #1295307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vermogen
als jevermogen wilt, schakel je overop benzine.
voorhet overige rijtjes rijden sukkel jeprima op gas. meestal kun je toch niet harder dan 60..
geen werk, de goedkoopste oplossing..
auto's zijn bedoeld om mee te rijden..!!
Mvg, Rolf
voorhet overige rijtjes rijden sukkel jeprima op gas. meestal kun je toch niet harder dan 60..
geen werk, de goedkoopste oplossing..
auto's zijn bedoeld om mee te rijden..!!
Mvg, Rolf
Moderators: Jerry Stam