Regels rond BE veranderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.verkeerspro.nl/rijschool/2010/11/16/...oor-trekken-caravan/ ">ZIE HIER
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijbewijsje halen, en huppakee, caravan er achter en met 1230 km. per uur, zonder enige ervaring naar Spanje knallen.
Zie het al gebeuren. Vooral als ze even een stukje achter uit moeten rijden met de combinatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik mij niet vergis vormt het achteruit manouvres maken met een aanhanger geen onderdeel van het E rijexamen in Nederland... Evenmin het juist laden van de aanhanger met effectief gewicht of lading, noch wordt er gereden met een zware volle lading. Het examen en daarmee het rijbewijs E stelt dus niks voor.ton 760 gle schreef : Rijbewijsje halen, en huppakee, caravan er achter en met 1230 km. per uur, zonder enige ervaring naar Spanje knallen.
Zie het al gebeuren. Vooral als ze even een stukje achter uit moeten rijden met de combinatie.
Het achteruit rijden is gemakkelijk zelf aan te leren vooral omdat het aanhangers zijn met 1 of twee vaste assen en niet eentje met een daaibare dissel (twee assen). Dat laatste is stukken moeilijker.
In Belgie zijn manoucres achteruit op de spiegels verplicht. Echter, wordt er in Belgie ook totaal geen aandacht geschonken aan het laden van de aanhanger. Dus....
En maken die gasten een ongeluk doordat de boel instabiel wordt er niet meer te houden is krijgen ze sowieso een dikke vette boete voor het niet ten alle tijde onder controle hebben van het voertuig. Althans, hier in Belgie is dat 1 van de eerste wetsregels in het verkeer.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is het treingewicht wat telt. De hele combinatie mag dus niet zwaarder zijn dan 3500 kg. Verder telt natuurlijk het max. te trekken gewicht van de auto (staat op kentekenbewijs). Jouw 745 mag (denk ik) 1600 kg trekken. Dan mag je die aanhanger dus niet alleen leeg trekken, maar ook nog 1150 kg zand meenemen, zolang de auto (incl. belading) dan maar niet zwaarder is dan 1900 kg.Tampert81 schreef : Mag ik dan een lege tandem asser van 450 kg, waar nog 1500kg zand in zou kunnen, achter mijn auto? Dus een aanhanger waarvan het max toegestaan totaalgewicht 2000kg is, maar die nu leeg is en dan maar 450kg weegt? Nu mag dat volgens mij niet met alleen B (achter een 745).
- V700 register
- Nieuw lid
-