Nieuw op de site: Goederen & Diensten pagina's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2010 16:45 #1294938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling.
Ik heb het even op zitten zoeken, maar een duidelijke specificatie van tweedehands marten, kan ik niet vinden.Ik heb de vraag gesteld aan een financieel/belasting-adviseur en hieruit blijkt, dat als je op Marktplaats tweedehands spul verkoop, je niet belastingplichtig bent.
Stel, je hebt ooit Donald Duck gespaard, maar wil er nu vanaf, kan je die zonder problemen doorverkopen op Marktplaats of eBay.
Een ander verhaal is het, als je nieuwe spullen verkoopt of veelvuldig handelt met de bedoeling WINST te maken.Stel je koopt goedkope spullies uit HongKong, onder de 22 euro, dan kun je die met Winst, hier verkopen, dat is handel, dan ben je belastingplichtig.
Stel dat je een spoilert voor je 740 koopt op eBay en je zet hem hier weer te koop en kunt achteraf aantonen dat je hem zonder winst verkocht hebt, ben je ook niet belastingplichtig.Op dit voorgaande voorbeeld, zegt de belastingdienst vervolgens wel, dat je belasting kunt afdragen over je winst. Kunt, er staat niet moet.Stel je koopt hem voor een 10-tje, is hier voor 20 en verkoopt hem voor 30, dan kun je dus over de 10 euro winst, belasting betalen.
Heb je een KvK inschrijving en heeft de KvK bepaald dat je een onderneming hebt, met als doel winst te maken, ben je belastingplichtig, ten allen tijde, tenzij de ondernemeing geen winst maakt of enkel verlies lijdt.
Ik zal nog eens verder zoeken, de vraag is inderdaad wel interessant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam