Volvo advertenties 900 serie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2010 17:19 #1294714
door V700 register
Joost (creatief directeur bij reclamebureau, dus zeer gevoelig voor autoreclame )
Beantwoord door V700 register in topic Advertenties
Ergens (ja, ergens...) op zolder heb ik advertenties liggen van de 940 in z'n nadagen, dus uit 1998. Nu moet ik de zaak toch opruimen vanwege logees en 'het wordt koud, waar zijn de moenboetjes van de kids?' dus als ik ze heb zal ik ze scannen en plaatsen. Maar ik weet nog wel dat het qua design en vormgeving niet heel erg spannend is...Niels 944 16V schreef : Ik zoek overigens specifiek naar reclame drukwerk omdat de grafische vormgeving daarbij een grote rol speelt. En dat vind ik (als designert) interessant.
Joost (creatief directeur bij reclamebureau, dus zeer gevoelig voor autoreclame )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 01:56 #1294764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cool
Hee Joost!,
Dank voor je reactie. De advertentie's zijn misschien niet per definitie heel spannend, al vind ik de twee exemplaren die ik hierboven heb neergezet wel cool. Ik vind het Volvo font sterk en vind het vooral leuk om de collectie compleet te hebben.
Waar heb je gestudeerd als ik vragen mag? (altijd leuk, creatieven onderling!) Ik heb -alweer wat jaartjes geleden- Sint Lucas in Boxtel gedaan. Die hebben een Reclame, Presentatie, Communicatie tak die ik heb gedaan. Daarna Design Academy Eindhoven. Ik studeer nu Vehicle Design aan Royal College of Art in London. Top!
Aja, back on topic: als je wil en tijd hebt voor 't inscannen; yes please!
Dank voor je reactie. De advertentie's zijn misschien niet per definitie heel spannend, al vind ik de twee exemplaren die ik hierboven heb neergezet wel cool. Ik vind het Volvo font sterk en vind het vooral leuk om de collectie compleet te hebben.
Waar heb je gestudeerd als ik vragen mag? (altijd leuk, creatieven onderling!) Ik heb -alweer wat jaartjes geleden- Sint Lucas in Boxtel gedaan. Die hebben een Reclame, Presentatie, Communicatie tak die ik heb gedaan. Daarna Design Academy Eindhoven. Ik studeer nu Vehicle Design aan Royal College of Art in London. Top!
Aja, back on topic: als je wil en tijd hebt voor 't inscannen; yes please!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 09:30 #1294776
door V700 register
Wat ik heb gestudeerd? Nou, 'in mijn tijd' <ahem> was alleen de HEAO Communicatie een opleiding die iets deed met reclame. Vooral omdat ik meer schrijver ben dan vormgever ben ik daar gaan studeren.
En nu al vijftien jaren op diverse creatieve vloeren van reclamebureaus... Nooit voor Volvo gewerkt. Wel voor SAAB en Mercedes
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Reclame, reclame...
Nee, die Amerikaanse en de meeste Britse advertenties zijn briljant! Met name qua copy: Volvo 740 Turbo Estate. When your family outgrows the Lotus In ons land werd er eind jaren negentig een stuk minder aandacht aan besteed.Niels 944 16V schreef : De advertentie's zijn misschien niet per definitie heel spannend, al vind ik de twee exemplaren die ik hierboven heb neergezet wel cool.
Wat ik heb gestudeerd? Nou, 'in mijn tijd' <ahem> was alleen de HEAO Communicatie een opleiding die iets deed met reclame. Vooral omdat ik meer schrijver ben dan vormgever ben ik daar gaan studeren.
En nu al vijftien jaren op diverse creatieve vloeren van reclamebureaus... Nooit voor Volvo gewerkt. Wel voor SAAB en Mercedes
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 23:32 #1294863
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja maar, hee!
Hmmm, had toch verwacht dat er iemand de files of in ieder geval links zou hebben van Volvo 940, 960, S90 en V90 advertentie's hier op ons forum. Bummer. 
@ Joost: zie prive bericht voor mijn folio. Maarre, alle Volvo's eruit op het moment?
@ Joost: zie prive bericht voor mijn folio. Maarre, alle Volvo's eruit op het moment?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 10:11 #1294882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep...
Moderators: Jerry Stam