Dochterlief geslaagd voor het rijbewijs !
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
feliciteer je dochter met deze mijlpaal. En sterkte als je je mooie Volvo uitleent .
Er zal best wel wat "leergeld" betaald moeten worden. De 1ste keer dat mijn oudste zoon de s90 meenam, kwam me dat op 2 kromme remschijven ( in de bergen) te staan en een tikje met inparkeren wat een knipperlicht kostte en een lakbeschadiging op de voorbumper. Teveel bravoure gehad. Maar gelukkig zijn dames van nature wat voorzichtiger.
Mijn jongste zoon staat al te trappelen om zijn rijbewijs te gaan halen ( duurt nog een jaartje) en dan begint de hele kermis opnieuw. Maar nu toch eerst even in de bug oefenen. En dan pas de Volvo mee. Want 204 pk op de achterwielen vraagt toch de nodige vaardigheden en vooral (zelf)beheersing van de bestuurder.
Dus sterkte als ze weer terugkomt en pa stiekem zit te loeren of de Volvo wel weer heel en ongeschonden thuisgebracht is.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat had mijn vriendin in het begin ook wel willen rijden maar tanken nee dat moest ik maar doen. haar excuus was hoe moet dat dan!!! jaja. hahaMaartenG schreef : Gefeliciteerd, altijd weer mooi als ze geslaagd zijn. En vooral in het begin veel kilometers maken! Mijn auto is regelmatig mee met mijn oudste zoon, al is de animo wat minder als ie zelf moet tanken... -)
maar ook van deze kant de felicitatie's voor je dochter en dat ze veel veilige volvo kilometers mag maken.
Groeten Tom.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik mis nu gewoon één auto permanent, staat bij mevrouw in de straat, komt hem terug brengen met een lege tank.
Is ook al gesignaleerd met een aanhanger erachter (zonder E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze betaalt zelf de benzine (nou ja zo'n beetje, mijn vrouw doet de tank ook niet meer vol zal ik maar zeggen) en de afspraak is dat ritjes naar het centrum en naar het vriendje gewoon op de fiets gaan want dat is véél beter voor het milieu . Uitzondering is als het regent en dat doet het de laatste tijd nogal.
Verder is het toch een kwestie van leren en als ouder maar hopen dat dat zonder veel brokken gebeurt. En leren is vooral de kilometers maken dus over de auto meenemen wordt verder niet zo moeilijk gedaan.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Wees voorzichtig met het uitlenen van de Volvo. Gewoon een keer vragen om te tanken (wel eerst helemaal leeg rijden natuurlijk)dan zit de schrik er wel in
Is nog geen garantie met famileie want zo leende ik de 740 een keer uit aan mijn schoonvader (nooit doen) waar ik net met heel veel moeite een nieuwe deur in had gezet met de hand gespoten en apetrots op het resultaat. Kwam terug en jawel hoor een forse deuk in de deur die ik net had opgeknapt! Dat regelen we wel jongen ....zei hij, waarschijnlijk in het hiernamaals?
Feliciteer de dochter en sterkte!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of je vader een andere oplossing bieden, "Pa, koop er dan een Volvo bij, dat heeft Paul ook gedaan voor zijn zonen, dus zo bijzonder is dat ook niet"
Het is te proberen! Verder vele veilige kilometers toegewenst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let nu idd maar op dat de Volvo niet al te veel word meegenomen door dochterlief. Anders weet ik nog wel een leuk, aparte en mooie auto voor der. De Peugeot 504 coupe, zie ook de advertenties. Dan rijd ze voor een appel en een ei. Loopt op zowel LPG en benzine, Douvrin V6 blok erin, is wegenbelastingvrij en de verzekering (standaard WA) doet 9 tientjes per jaar.
Goedkoper kan ze niet rijden. En de vraagprijs is maar een vraagprijs hé, kan makkelijk wat af hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gefeliciteerd! Leuk! Nu kun je je ook eens laten rijden. Da's best leuk hoor af en toe!Je hebt een nieuwe chauffeur. En ze moet nu natuurlijk gewoon veel kilometers maken. Want dan alleen leer je het.
Succes met je prive chauffeuse,
Robert
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Leuk voor je dochter, bij mij is het nog "10 jaar" verder, dan krijgt ze "Toffe Sam" van me als ze slaagt.....
- André Struis
- Nieuw lid
-