lpg woeker prijzen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 14:33 #1083698
door V700 register
lpg woeker prijzen is gemaakt door V700 register
Volgens een artikel in de Telegraaf gaat de prijs van lpg spectaculair omhoog en wel naar een 0,75 de liter !!!!! Verbaasd mij lpg wordt immers hoofdzakelijk afgefakkeld !!! en is relatief schone grandstof. Wat ben ik toch blij dat ik weer op lpg ben gaan rijden
((((((
Ciao Eric
Ciao Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 15:12 #1293213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ahum daar werd al over
Ahum daar werd al over gesproken was ff impulsief ; baal !!!!! van soort prijs verhogingen 
Ciao Eric
Ciao Eric
05-11-2010 15:35 #1293214
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Ja het viel me op dat toen
Ja het viel me op dat toen ik de 144 eindelijk af had gas niet echt meer super goedkoop was.. tjha nogsteeds 300KM op 60 liter oid dat kost kleine 30 euro nogsteeds beter dan de 760 die 1 op 5 reed op 98 
Maargoed ik heb een extreem zware poot heb ik geconstateerd
Maargoed ik heb een extreem zware poot heb ik geconstateerd
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 17:09 #1293219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In een ander
draadje heb ik al gezegd dat ik deze week bij de Total op de A1 bij Barneveld 74,9 op de pomp aantrof. Gelukkig in Goor een héél stuk goedkoper!
Moet ik nou van de Telegraaf aannemen dat ik dan bijdie Total binnenkort een prijs aantref van 1 euro de liter? Ik denk het toch niet hoor.
Moet ik nou van de Telegraaf aannemen dat ik dan bijdie Total binnenkort een prijs aantref van 1 euro de liter? Ik denk het toch niet hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 17:37 #1293223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG prijzen en de seizoenen
Wat betreft LPG prijzen en de seizoens variatie kan ik het volgende melden, ik werk op eenj raffinaderij en weet eea van productie en verkoop.
LPG bestaat uit een mengsel van propaan en butaan, de verhouding mag en kan varieren tussen de 40-60% propaan. In de winder zit gaat een groot gedeelte van de burtaan naar de benzine om de ontsteekbaarheid van de benzine in de winter te garanderen.
Het LPG recept is dan veelal 60% propaan en 40% butaan, de hoeveelheid LPG die men dan kan maken is automatisch minder omdat die butaan naar de benzine gaat.
De winter LPG heeft een lagere soortelijk massa dan de zomer LPG dus verbruik in de winter is hoger dan in de zomer.
De vraag naar LPG neemt dus licht toe en het aanbod neemt af (butaan in de benzine) en daardoor gaat de prijs op de vrije markt omhoog en dus ook aan de pomp.
Wat betreft affakkelen op een raffinaderij dat gebeurt vrijwel niet meer in west europa, alleen voor in en uit bedrijgf nemen van fabrieken en wanneer er eventueel bepaalde fabrieken uit bedrijf zijn. De vlam die men ziet is veelal de waakvlam.
groeten
Anno
LPG bestaat uit een mengsel van propaan en butaan, de verhouding mag en kan varieren tussen de 40-60% propaan. In de winder zit gaat een groot gedeelte van de burtaan naar de benzine om de ontsteekbaarheid van de benzine in de winter te garanderen.
Het LPG recept is dan veelal 60% propaan en 40% butaan, de hoeveelheid LPG die men dan kan maken is automatisch minder omdat die butaan naar de benzine gaat.
De winter LPG heeft een lagere soortelijk massa dan de zomer LPG dus verbruik in de winter is hoger dan in de zomer.
De vraag naar LPG neemt dus licht toe en het aanbod neemt af (butaan in de benzine) en daardoor gaat de prijs op de vrije markt omhoog en dus ook aan de pomp.
Wat betreft affakkelen op een raffinaderij dat gebeurt vrijwel niet meer in west europa, alleen voor in en uit bedrijgf nemen van fabrieken en wanneer er eventueel bepaalde fabrieken uit bedrijf zijn. De vlam die men ziet is veelal de waakvlam.
groeten
Anno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 18:07 #1293228
door V700 register

"Doet" de vraag naar LPG in de USA als brandstof voor verwarming nog iets in de prijs, zoals ik eerder beweerde ? Of was dat een broodje exotisch broodbeleg ?
Beantwoord door V700 register in topic Stoer
En die is dan toch best stoer een stuk groter dan de waakvlam thuis in de gaskachelanno schreef : De vlam die men ziet is veelal de waakvlam.
"Doet" de vraag naar LPG in de USA als brandstof voor verwarming nog iets in de prijs, zoals ik eerder beweerde ? Of was dat een broodje exotisch broodbeleg ?
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 19:04 #1293239
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Wat fijn.
Als dat zo is dan is er een gerede kans dat ik met nog geen 10000 km per jaar mijn gaslier aan de wilgen hang. Ik ga het eens nader uitrekenen maar ik ben bang dat ik de gasinstallatie dan maar uit ga bouwen. Met 340 euro per kwartaal MRB moet je toch wel wat km's rijden om het rendabel te maken.
Met dank aan de politiek en jammer voor het milieu.
Groeten, Jan.
Met dank aan de politiek en jammer voor het milieu.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 20:43 #1293260
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zijn toch al 'westerse' prijzen ??
Wij uit het hoge noorden, (Drenthe) 'schrokken' toen we afgelopen weekend naar de VKB in Utrecht gingen,
Daar was LPG al 0,70ct...... We hebben gelukkig bij vertrek nog getankt voor 0,57ct...maar dit is toch wel een behoorlijk verschil....
Wat wij wel een nadeel aan LPG rijden vinden is het vele tanken (vooral met de 164, die 1 op 5/6 loopt..) Maar ach.... nog altijd beter dan 1 op 5 op benzine....
Vrgr Björn
Daar was LPG al 0,70ct...... We hebben gelukkig bij vertrek nog getankt voor 0,57ct...maar dit is toch wel een behoorlijk verschil....
Wat wij wel een nadeel aan LPG rijden vinden is het vele tanken (vooral met de 164, die 1 op 5/6 loopt..) Maar ach.... nog altijd beter dan 1 op 5 op benzine....
Vrgr Björn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2010 11:10 #1293318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg breda
Nou werk ik in Breda en daar is de lpg zo'n 7 cent de ltr goed koper als hier in Zeeland. En dat dan keer 80 ( ltr) en een 750 km p/w met een 940 1 op 7,5 .......
Ciao Eric
Ciao Eric
Moderators: Jerry Stam