3 Beste Winterbanden volgens De Consumentengids

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 18:27 #1083527 door V700 register
3 Beste Winterbanden volgens De Consumentengids is gemaakt door V700 register
Maat 185/65 R15 T
Goodyear UltraGrip 7+  90 euro testoordeel 6,5
Tecar Super Grip 7       75 euro testoordeel 6,4
Dunlop SP wintersport 3D MO 90 euro testoordeel 6,4

Groet Kilat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 18:30 #1292288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Geen hele hoge scores, als je een 10-punts schaal verwacht. Of hebben ze een andere schaal gebruikt ?Hebben ze toevallig ook 4 seizoensbanden meegetest ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 19:34 #1292304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus?
Dus de best geteste band is nogsteeds vrij matig?Niet eens Ruim Voldoende??
Vreemd.
De best geteste band zou toch een 9 verdienen toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 20:05 #1292308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knuppel
mag ik even een knuppel werpen?Over het hele "winterbandengedoe" zijn de meningen nogal verdeeld.Een goede zomer of all weather band is veel veiliger, dan heb ik het er natuurlijk niet over als er 20 cm. sneeuw ligt (grip).  Verder leuk voor de bandenboer maar niet voor de veiligheid, in tegendeel. En ik ben niet de enige die er zo over denkt,Quote:"Uit het weinige onafhankelijke onderzoek dat beschikbaar is, komen heel andere bevindingen. Zo hield het Duitse weekblad Autobild vorig jaar een grootscheepse bandentest waarin een zomerband met diverse merken winterbanden werd vergeleken. Hieruit bleek dat zomerbanden op zowel droog als nat wegdek, bij temperaturen rond het vriespunt en soms zelfs daaronder, superieur presteren ten opzichte van alle merken winterbanden. Zodra de auto’s echter op een besneeuwd wegdek werden getest, worden de gewone zomerbanden weggespeeld door de winterbanden.We ontdekten’, schrijven de onderzoekers, ‘dat op een nat wegdek temperaturen rond het vriespunt pas tot een omslag leidden. Op een droog wegdek presteert de zomerband zelfs onder nul, beter dan het winterrubber."Unquote

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 20:25 #1292313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat te doen dus..
Wat is dan slim en wijs om te doen.
Ik had dit ook al eens eerder gehoord.
Maar een winter zoals afgelopen jaar............= winterbanden
een "standaard" nederlandse winter met hooguit één dag motsneeuw = langzaam rijden.
Wat mij altijd opvalt is dat je nooit harder kan rijden dan degene voor je.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 20:39 #1292320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helderziend zijn

ruspek schreef : Wat is dan slim en wijs om te doen.
Ik had dit ook al eens eerder gehoord.
Maar een winter zoals afgelopen jaar............= winterbanden
een "standaard" nederlandse winter met hooguit één dag motsneeuw = langzaam rijden.
Wat mij altijd opvalt is dat je nooit harder kan rijden dan degene voor je.

Het is i.d.d. een inschatting die je moet maken, verwacht je dat je lang en veel sneeuw gaat krijgen dan is het handig, maar anders...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 20:56 #1292324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht
Als je niet serieus de sneeuw in gaat (op wintersport) dan lijkt een goede all-season band me inderdaad geschikter. Let wel op bij de winterbanden tests waar de all-season banden in meegenomen worden. All-season banden presteren vaak slechter dan echte winterbanden, maar er wordt vooral naar gedrag in sneeuw/ijs gekeken. De "beste uit de test" kan dan inderdaad de niet-optimale band voor een nederlandse herst/winter zijn (wel heel goed in sneeuw, maar slechter op droog/nat wegdek).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 21:02 #1292326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders bekeken...
De verhalen rond winterbanden blijven elk jaar terugkomen, gelijk aan het wel of niet beginnen aan winterbanden.
De investeringen zijn gering, alleen een set velgen en nieuwe banden, de zomerbanden gaan lager mee. En als het geruststeld, gewoon doen, anders laten. Zo simpel s het.
Ik heb voor alle Volvo's een setje winterbanden en is vorig jaar prima bevallen, en ook voor mijn gemoedsrust.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:30 #1292350 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bild
Hallo Rob

Chilm schreef : Zo hield het Duitse weekblad Autobild vorig jaar een grootscheepse bandentest ...

Autobild is volgens mij een dochter van Bild.  En als ik me niet vergis het Duitse zusje van het Nederlandse Autoweek.  Aan wat er in deze bladen staat zou ik niet al te veel waarde hechten.  Voor openhartchirurgie ga je toch ook niet naar de keurslager.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:39 #1292353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou...

Mathy schreef : Hallo Rob

Chilm schreef : Zo hield het Duitse weekblad Autobild vorig jaar een grootscheepse bandentest ...

Autobild is volgens mij een dochter van Bild.  En als ik me niet vergis het Duitse zusje van het Nederlandse Autoweek.  Aan wat er in deze bladen staat zou ik niet al te veel waarde hechten.  Voor openhartchirurgie ga je toch ook niet naar de keurslager.
groetjes
Mathy

Dag Mathy,dat is natuurlijk jou perceptie, maar ik vind het wel erg kort door de bocht om in autotermen te blijven. Autobild is niet het enige blad of opiniërende instelling die tot deze conclusie komt. Als je wilt kan ik je een flinke lijst met gelijkluidende artikelen sturen.

Moderators: Jerry Stam