Zou een Volvo van 30 januari 1987 nog belastingvrij kunnen worden?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-10-2010 13:02 #1083380 door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Zou een Volvo van 30 jan '87 nog belastingvrij kunnen worden?
Het kan best zijn dat hij al eerder is gebouwd, een tijd in de showroom heeft gestaan, en pas de 30e eruit is gerold?
(Mijn eigen wagen is pas in februarie '89 de showroom uit gerold, maar het is een '88'er)
Zou je dit kunnen zien aan een chassisnummer?En hoe moet je dit  'bewerkstelligen' met de belasting?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2010 13:07 #1291358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraag al eens op dit forum geweest
<a href="/node/30908">zie hier</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2010 13:23 #1291359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belastingvrij
Hallo Gerben,

het is niet de datum van kentekenregistratie maar de ouderdom. Als je kan bewijzen dat een voertuig 25 jaar oud is op 31 december 2011 dan wordt hij belastingvrij. Soms is dat heel gemakkelijk, vooral als de producent meewerkt.
Voor het gemak gaat iedereen uit van de registratie op kenteken.

groet
Chris

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-10-2010 13:26 #1291361 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hoe
Hallo Chris(Pirelli),Ddat bedoel ik dus ook exact.
Maar hoe wil je dit zien te 'bewijzen'? gewoon contact opnemen met Volvo? (producent?)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2010 14:04 #1291367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belastingvrij
Het is natuurlijk duidelijk dat de belastingdienst er niet blij mee zal zijn en er alles aan zal doen om bewijs niet ontvankelijk te verklaren.
Ik heb recentelijk een Volvo uit UK gehaald waarbij vergeten was het trekgewicht op het UK kenteken te vermelden. De RDW was onverbiddelijk en ik moest bewijzen wat hij zou mogen trekken. Het is een verlengde 760 en ik kon geen typegoedkeuring gebruiken omdat die er voor deze auto niet is.
Ik heb Volvo.com ingeschakeld en binnen  een week bericht gekregen wat mijn auto met dat chassisnummer mocht trekken. Dat werd onmiddelijk gehonoreerd met een nieuw kanteken.
Dus wie weet heb je geluk, succes ermee
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2010 18:21 #1291390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VIN...
Dag Gerben,
In de VIN wordt ook een jaartal meegenomen. Mijn auto staat op kenteken op 1997, maar de VIN geeft 1998 aan. Deze heeft zeker niet lang in de showroom gestaan. Kan <a href="/node/index.php?q=node/509" target="_blank">dit</a> draadje je helpen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2010 18:41 #1291392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Modeljaar is geen kalenderjaar

HenkHof schreef : In de VIN wordt ook een jaartal meegenomen. Mijn auto staat op kenteken op 1997, maar de VIN geeft 1998 aan. Deze heeft zeker niet lang in de showroom gestaan.

Haal de model- en kalenderjaren niet door elkaar. Een Volvo modeljaar begint in augustus van het voorgaande kalenderjaar (modeljaar '98 is miv 08-'97 geleverd). Kan hij dus theoretisch nog 5 maanden (vanaf 1 augustus t/m 31 december) in de showroom hebben gestaan....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 23:11 #1291487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toelichting...

henk 940LPT schreef : Haal de model- en kalenderjaren niet door elkaar. Een Volvo modeljaar begint in augustus van het voorgaande kalenderjaar (modeljaar '98 is miv 08-'97 geleverd).

Dat was mij niet bekend; kan hij toch nog een aantal maanden in de showroom hebben gestaan. Bedankt voor de toelichting.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2010 07:07 #1291395 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Kletshoek of kletskoek?
Wat een onzin dat de Belastingdienst "hier niet blij mee is en er alles aan doet om bewijs niet-ontvankelijk te verklaren".
Integendeel: er is zelfs een aangifteformulier verkrijgbaar bij de Belastingdienst, welke Dienst juist alle medewerking verleend! Het onderwerp is inmiddels op welhaast uitputtende wijze aan de orde geweest en uit de doeken gedaan: het bouwjaar c.q feitelijke productiedatum is doorslaggevend. 

av jb 

Moderators: Jerry Stam