Zou een Volvo van 30 januari 1987 nog belastingvrij kunnen worden?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zou een Volvo van 30 jan '87 nog belastingvrij kunnen worden?
Het kan best zijn dat hij al eerder is gebouwd, een tijd in de showroom heeft gestaan, en pas de 30e eruit is gerold?
(Mijn eigen wagen is pas in februarie '89 de showroom uit gerold, maar het is een '88'er)
Zou je dit kunnen zien aan een chassisnummer?En hoe moet je dit 'bewerkstelligen' met de belasting?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is niet de datum van kentekenregistratie maar de ouderdom. Als je kan bewijzen dat een voertuig 25 jaar oud is op 31 december 2011 dan wordt hij belastingvrij. Soms is dat heel gemakkelijk, vooral als de producent meewerkt.
Voor het gemak gaat iedereen uit van de registratie op kenteken.
groet
Chris
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Maar hoe wil je dit zien te 'bewijzen'? gewoon contact opnemen met Volvo? (producent?)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb recentelijk een Volvo uit UK gehaald waarbij vergeten was het trekgewicht op het UK kenteken te vermelden. De RDW was onverbiddelijk en ik moest bewijzen wat hij zou mogen trekken. Het is een verlengde 760 en ik kon geen typegoedkeuring gebruiken omdat die er voor deze auto niet is.
Ik heb Volvo.com ingeschakeld en binnen een week bericht gekregen wat mijn auto met dat chassisnummer mocht trekken. Dat werd onmiddelijk gehonoreerd met een nieuw kanteken.
Dus wie weet heb je geluk, succes ermee
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de VIN wordt ook een jaartal meegenomen. Mijn auto staat op kenteken op 1997, maar de VIN geeft 1998 aan. Deze heeft zeker niet lang in de showroom gestaan. Kan <a href="/node/index.php?q=node/509" target="_blank">dit</a> draadje je helpen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haal de model- en kalenderjaren niet door elkaar. Een Volvo modeljaar begint in augustus van het voorgaande kalenderjaar (modeljaar '98 is miv 08-'97 geleverd). Kan hij dus theoretisch nog 5 maanden (vanaf 1 augustus t/m 31 december) in de showroom hebben gestaan....HenkHof schreef : In de VIN wordt ook een jaartal meegenomen. Mijn auto staat op kenteken op 1997, maar de VIN geeft 1998 aan. Deze heeft zeker niet lang in de showroom gestaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was mij niet bekend; kan hij toch nog een aantal maanden in de showroom hebben gestaan. Bedankt voor de toelichting.henk 940LPT schreef : Haal de model- en kalenderjaren niet door elkaar. Een Volvo modeljaar begint in augustus van het voorgaande kalenderjaar (modeljaar '98 is miv 08-'97 geleverd).
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Integendeel: er is zelfs een aangifteformulier verkrijgbaar bij de Belastingdienst, welke Dienst juist alle medewerking verleend! Het onderwerp is inmiddels op welhaast uitputtende wijze aan de orde geweest en uit de doeken gedaan: het bouwjaar c.q feitelijke productiedatum is doorslaggevend.
av jb