"Keren op de weg" voor gevorderden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2010 20:04 #1291098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snelheid ?
Vooruit gaat echter wel een stuk sneller. Dan is het wel handig als je je voertuig beheerst en 5 minuten investeert in keren om uiteindelijk toch een kwartier eerder weer op weg te zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2010 21:49 #1291118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bergweg
Tja Henk, Sommige kunnen alles het best.
Achteruit rijden met schamelaanhanger, volgeladen met tonnen hout, op een bochtige bergpad, onverhard en best hoog zonder railing of muur.
10km achteruit..
Hier moet een man spreken met de ervaring van alle..
Mvg,Rolf
Achteruit rijden met schamelaanhanger, volgeladen met tonnen hout, op een bochtige bergpad, onverhard en best hoog zonder railing of muur.
10km achteruit..
Hier moet een man spreken met de ervaring van alle..
Mvg,Rolf
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2010 00:56 #1291134
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic onvoorstelbaar!
En dat, zoals ik kan bekijken, zonder "wenkers". Ik neem aan dat de kunstenaar wel een camera op zijn triangel heeft. Als je het ziet, je houd je hart vast. Zelf ben ik werkzaam geweest in de bosbouw in Beieren, dit soort situaties vaak meegemaakt, het werd meestal "afkoppelen" en aan "de neus" weer aankoppelen. De stammen werden toen nog eerst met echte paarden naar de doorgaande weg gesleept, alwaar ze in zgn. "stères" werden gestapeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2010 10:00 #1291146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja, over prutsers gesproken..
ik ken een paar mensen, die in hun slappe tijd (outdoor campings) een stuk bos voorbewerken voordat ze met die grote bosmachines gaan rooien. Al die mooie stammetjes (!) worden dan netjes langs de weg opgestapeld op plekken waar ik mijn 740 amper kan keren en we weten allemaal wat voor kleine draaicirkel die heeft..
Ik ben een keer met ze meegeweest om te kijken of dat ook werk voor me zou kunnen zijn omdat ik mijn vrachtwagenpapieren heb. Dan krijg je pas respect voor dat soort kunststukjes. En degene die een opmerking maakte over de vangmuil, moet nog maar eens goed kijken, want de schamel schuift geen spat opzij en als je weet hoe belangrijk rubber onder je zolen is op die plekken, is de opmerking daarover al helemaal ongepast. Dit zijn wel speciale aanhangers, je kunt de (molenstel)dissel bijna in de lengterichting onder de aanhanger krijgen en ze is ook nog eens langer dan een gewone dissel, maar toch...
Als je een keer over dat soort gruuswegen hebt rondgecrosst, dan heb je het over meer dan 10 kilometer achteruit rijden met honderden bochten, heerlijk om in de baksteen te doen, maar voor de rest, NoWay. Als wij straks met de kerstdagen vergeten paasbrood in huis te halen, moet je 45 kilometer rijden om bij de eerste supermarkt te komen. (nou bakken we ons kerst en paasbrood ook zelf, maar bij wijze van..)
Ik ben een keer met ze meegeweest om te kijken of dat ook werk voor me zou kunnen zijn omdat ik mijn vrachtwagenpapieren heb. Dan krijg je pas respect voor dat soort kunststukjes. En degene die een opmerking maakte over de vangmuil, moet nog maar eens goed kijken, want de schamel schuift geen spat opzij en als je weet hoe belangrijk rubber onder je zolen is op die plekken, is de opmerking daarover al helemaal ongepast. Dit zijn wel speciale aanhangers, je kunt de (molenstel)dissel bijna in de lengterichting onder de aanhanger krijgen en ze is ook nog eens langer dan een gewone dissel, maar toch...
Als je een keer over dat soort gruuswegen hebt rondgecrosst, dan heb je het over meer dan 10 kilometer achteruit rijden met honderden bochten, heerlijk om in de baksteen te doen, maar voor de rest, NoWay. Als wij straks met de kerstdagen vergeten paasbrood in huis te halen, moet je 45 kilometer rijden om bij de eerste supermarkt te komen. (nou bakken we ons kerst en paasbrood ook zelf, maar bij wijze van..)
Moderators: Jerry Stam