Niet lang na de sleuteldag in Ees vond ik een handgeschreven enveloppe in de brievenbus met daarin een soort kruiswoordpuzzel gebaseerd op onze brave bakstenen. Snel een blik erover, de combinatie JP en puzzels is nooit erg succesvol geweest, met in het achterhoofd het plan er naar te kijken want de opsteller had er veel moeite voor gedaan.
Maar ja, druk en dan twee verbouwinkjes in huis dus "even wachten". En dan onvindbaar geworden

Helaas had ik niet opgeslagen wie al deze moeite voor mij had gedaan tot ik vanavond de faxtor 700 (het enige blad met mijn lidnummer in de titel) doorlas en zag dat het R.L. Sandstra (triple-3) geweest moet zijn. In de F700 staat een stuk over gereedschappen, boxen, brugachtigen en andere technodingen. Kennelijk heb ik zijn geschrift in de vorige F700 gemist, maar ook dat is niet 1,2,3 na te kijken. Kleiner wonen en dan downsizen betekent een hoop dozen en kratten

Helaas zal het nog wel enige tijd duren voor ik weer onder een auto klimmen kan, maar ik heb alvast wel een lijstje van het belangrijkste voor het in standhouden van mijn blauwe baksteen
- WD40
- siliconenspray
- papier om de peilstok schoon te maken
- trechter voor de olie en fles met dat spul
- fles koelvloeistof
- batterijtjes voor de afstandsbediening
- remreiniger
- contactspray
- krik, kruissleutel, verlengstaaf en houten blokken
- Timen
- Henk
- sleutel- en PKKKKKKK dagen met handige verenigingsvrienden (alleen kijken vind ik al mooi)
- Wegenwacht
- en zo....
Inmiddels heb ik een garagekrik en assteuntjes aangeschaft waarbij al gauw bleek dat die steuntjes net zo effectief zijn als zijwieltjes op een crossfiets; bij aanschaf schijn je ook op de max. hoogte te moeten letten. Qua gereedschap heb ik een aantal sets met sleutels, torx en andere bits, hamers en vijlen. En wat dies meer zij.
Mijn forte ligt toch meer op taal en vertalen, op strategie en coaching dan op technische zaken.
Want ook bij DHZ activiteiten loopt de buurt uit, worden klapstoelen neergezet en staan de klusbedrijven kwijlend te wachten op ingrijpen van mijn vrouw. Maar ik geniet van het kijken naar techniek, zoals een molen, een stoomgemaal en volvosleutelaars!
Triple-3 bij deze mijn dank voor de moeite; ik zal proberen het beschrevene te begrijpen en het mij eigen te maken. T.z.t. dan