Remfunctie sterk achteruit na vervangen voorwielophangingsrubbers en stuur, fusee kogels

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2010 17:45 #1083193 door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Nadat ik van het weekend mijn rubbers en kogels heb vervangen, (zie <a href="/node/34649">DIT</a> topic)is mijn stopkracht er behoorlijk op achteruit gegaan.
Pedaal is wel gewoon 'stug' en je voelt hem ook 'pakken' maar je 'glijd' gewoon door.
Kan nog wel remmen en stoppen, maar het is behoorlijk minder geworden.
Dacht eerst eventjes wachten, maar het is nog steeds zo.Ook even op het pedaal 'stampen' bied geen soelaas.
Heb ik aan de remmerij gezeten? Nee, daar heb ik niet aan gezeten.Heb ik aan de remleidingen gezeten, en zijn deze lek? Nee, ik heb er niet aangezeten en ze zijn niet lek.En nee ik ben er ook niet perongeluk met een stuk gereedschap tegen aan gekomen.Heeft er iets aan de remleidingen gehangen? Nee, daar heeft niks aan gehangen.De schijven waren wel wat 'vies' geworden, door het stof en omdat je er met je vieze handen aan gaat zitten.Dit heb ik 'schoongeveegd' met een droge doek.Niks meer aan het handje.
Maar remfunctie is behoorlijk mager.Zou het hierdoor kunnen komen? of is er wat anders aan de hand?Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 17:47 #1290200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoeveel heb je er al mee
hoeveel heb je er al mee gereden? ik verwacht dat het wel weer terug komt....

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2010 17:50 #1290201 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 30 KM

Mr.Mukkes schreef : hoeveel heb je er al mee gereden? ik verwacht dat het wel weer terug komt....

<div class="content">30 heel voorzichtige KM's, over het hele stuk dezelfde zwakke remfunctie.Bij rotondes keihard op het pedaal staan en nog door 'glijden' op een gegeven moment kom je natuurlijk wel tot stilstand.Moet dus erg vroeg op het pedaal gaan staan.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 17:52 #1290202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zal na het sleutelen wel
Er zal na het sleutelen wel wat vettigheid op de schijf zitten. Na een paar keer stevig remmen (zodat de schijven heet worden) is dat er wel vanaf gebrand en zou de werking weer normaal moeten zijn,

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2010 17:55 #1290203 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Smurrie

Janneman schreef : Er zal na het sleutelen wel wat vettigheid op de schijf zitten. Na een paar keer stevig remmen (zodat de schijven heet worden) is dat er wel vanaf gebrand en zou de werking weer normaal moeten zijn,

<div class="content">Dat dacht ik dus ook, heb een paar keer behoorlijk op de remmen gestaan, maar het is er niet echt op vooruit gegaan.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 18:01 #1290204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remmenreiniger
Ik zou de remblokken voor even demonteren en met remmenreiniger goed ontvetten. Daarna een stuk grof schuurpapier over de voering halen. NIET voor het ontvetten, want dan schuur je alle troep in je voering.
Tevens de remschijf aan beide zijden goed ontvetten met de genoemde remmenreiniger. Dat zou, als het inderdaad een probleem is wat door vettigheid wordt veroorzaakt, de boel moeten kunnen oplossen.
O ja, check ook even of de slang op debekrachtiger nog wel goed zit.
succes er mee!

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 18:07 #1290205 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dicht klappen flexibele remleidingen
Dit kan gebeuren bij oude versleten leidingen.
Losgelaten rubber van de dubbele wand blokkeert de doorstroom van remvloeistof.
Reparaties met manouvres van de flexibele remleiding kan dit defect veroorzaken.
Van buitenaf zie je niet veel aan de leiding.
Wanneer remzuigers goed gangbaar zijn en er geen lekkage op de hoofdremcylinder is oid dan kan dit de oorzaak zijn. .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 19:12 #1290339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit je verhaaltje lijkt wel
Uit je verhaaltje lijkt wel dat het aan je schijven zou moeten liggen, even de wieltjes eraf, schijven schoonmaken met remmenreiniger en (zoals gezegd) even de blokjes schuren en schoonmaken.
Dan kun je i.i.g. alvast iets uitsluiten. Je remmen zijn immers best belangrijk voor je veiligheid...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2010 21:52 #1290374 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Beter

kevinspui schreef : Dan kun je i.i.g. alvast iets uitsluiten. Je remmen zijn immers best belangrijk voor je veiligheid...

<div class="content">Dat zijn ze inderdaad!
Vandaag gewoon rustig mee gereden, het remmen gaat al beter, maar is nog niet zoals ervoor.
Zal hem van de week weer is op de pootjes zetten en de schijven en blokjes behandelen.
Groeten,Gerben</div>

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 08:53 #1290409 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic rembekrachtiger
"Vattumannen" suggereerde ook nog de slang van de rembekrachtiger. Vond ik als leek wel een goeie. Dat is dus in orde?

Moderators: Jerry Stam