overdrive defect m46 met od , 740 gle uit 1985

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 14:42 #1083111 door V700 register
overdrive defect m46 met od , 740 gle uit 1985 is gemaakt door V700 register
hallo ,
mijn 740 gle heb ik uit oosterijk hiernaar toe gereden . toen was al bekend dat er problemen waren met de od ; de vorige eigenaar vertelde dat hij niet makkelijk naar zijn overdrive schakelde , ik moest maar vaker het bekende kopje indrukken . al bij de test-rit deed de od niets , alleen ging wel het lampje 5 in het dashboard branden . Omdat de auto verder goed reed , heb ik hem toch gekocht .
Nu , thuis en enkele maanden later , heb ik de onderkant van de motor ,versnellingsbak en de overdrive , eerst eens goed schoongemaakt . het lampje in het dashboard doet ook niets meer  . Nu heb ik wat meer tijd en ben dus aan de schoonmaak gegaan . Wie woont er in de buurt van Breda , om een samen hierna te kijken . Van - doormeten - en zo heb ik de ballen verstand .  wel heeft het natuurlijk pas zin om - e.v. andere od te kopen - als ik zeker weet waar het probleem zit .
totnu toe - mogelijke oorzaken -   kapotte slechte kabels -   schakelaar op versnellingspook = schoon , -   relais OD = 7 pins hella en lijkt de goede te zijn , wel blijkt uit andere info dat soms ook de injectie relais  er iets mee te maken heeft , omdat deze " samenwerken "   -   kapotte solenoid   -   of  hele overdrive  reviseren 
Wie woont in de beurt  of heeft tips of ervaringen hiermee .
groeten  jos rijpma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam