hallo ,
mijn 740 gle heb ik uit oosterijk hiernaar toe gereden . toen was al bekend dat er problemen waren met de od ; de vorige eigenaar vertelde dat hij niet makkelijk naar zijn overdrive schakelde , ik moest maar vaker het bekende kopje indrukken . al bij de test-rit deed de od niets , alleen ging wel het lampje 5 in het dashboard branden . Omdat de auto verder goed reed , heb ik hem toch gekocht .
Nu , thuis en enkele maanden later , heb ik de onderkant van de motor ,versnellingsbak en de overdrive , eerst eens goed schoongemaakt . het lampje in het dashboard doet ook niets meer . Nu heb ik wat meer tijd en ben dus aan de schoonmaak gegaan . Wie woont er in de buurt van Breda , om een samen hierna te kijken . Van - doormeten - en zo heb ik de ballen verstand . wel heeft het natuurlijk pas zin om - e.v. andere od te kopen - als ik zeker weet waar het probleem zit .
totnu toe - mogelijke oorzaken - kapotte slechte kabels - schakelaar op versnellingspook = schoon , - relais OD = 7 pins hella en lijkt de goede te zijn , wel blijkt uit andere info dat soms ook de injectie relais er iets mee te maken heeft , omdat deze " samenwerken " - kapotte solenoid - of hele overdrive reviseren
Wie woont in de beurt of heeft tips of ervaringen hiermee .
groeten jos rijpma