B234F Update: wat is er gedaan en hoe is het nu.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2010 13:50 #1082966 door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Even voortbrouwend op mijn vorige topics:Wat heb ik gedaan, en hoe hoe staat het er nu voor..
ECU vervangen [uit 940 16V] [een 928....]Gasklep en TPS vervangen [uit 940 16V], goed afgesteld en deze klikt mooiCISklep vervangen [uit 940 16V], werkt goed, 900-950 toeren.LMM vervangen [uit 940 16V]Injectoren vervangen [uit 940 16V]Pijp van gasklep naar LMM en luchtfilterbox vervangen.Een paar vacuum leidingkjes vervangen.Lamda Sonde vervangen.Brandstofpomp onder stoel vervangen.
Ik heb ook nog een EZK liggen uit een 940 16V, maar sinds mijn EZK geen enkel probleem gaf-rapporteerde laat ik die vooralsnog zitten.
Hij loopt nu een stuk strakker, stiller, en fijner.Heeft ook wat meer vermogen in de lagere toeren.En reageert beter op het gaspedaal.
Maar de problemen zijn nog niet weg.Bij koude motor is het misslaan een stuk minder, maar nog steeds aardig aanwezig, de zwarte rook is wel verleden tijd.Bij WARME motor ligt het blok nu ook te trillen/bokken in zn rubbers [alleen stationair] net als bij koude motor, maar hij slaat niet mis.Als je het gaspedaal rijdend loslaat, en hij bereikt de 1500 toeren en lager, voel je hem misslaan.[koud en warm!]Als je hem stationair wilt laten (uit)rollen in de 1 of de 2, bokt de wagen heen en weer, zelfs als je hem laat uitrollen vanuit hogere toeren.
ik kan nog steeds GEEN foutcodes uitlezen, zelfs na vervangen van de ECU.lamda lampje blijft wel gewoon UIT.
Ik begin nu zelf te denken dat het onstekingsgebeuren niet helemaal lekker is, of de BDP moeilijk begint te doen.Maar bij constant rijden is hij gewoon soepel, ook bij gasgeven, alleen bij gas loslaten gaat ie misslaan.
Bougies vervangen: geen resultaat.Helaas ben ik nu te blut om nieuwe bougiekabels, rotor, verdeelkap en BDP sensor te regelen.
Ik hoop niet op een rampzaliger scenario: blok 'hardware' matig kapoet.Compressie was wel dik in orde, maar dat zegt niet alles.Hij is wel 'vettig'/olieachtig rond de kop aan de uitlaatzijde.Olie is wel gewoon goed, verbruik niet extreem.Geen mayonaise.KVS reservoir staat niet onder 'forse' druk, geen olie erin, en er borreld geen gas uit.
Eerst maar eens een APK'tje erop [wat vorige week al had gemoeten]
Mocht iemand nog interessante ideeen en tips hebben, dan hoor ik die graag!
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 22:17 #1288831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koud
zit er soms een koudestartsensor op die het permanent koud heeft, m.a.w. die niet goed werkt? Ik roep zo maar wat...
verder... ik denk dat ik nog wel een goede, amper gebruikte verdeelkap heb liggen en een BDP sensor ook, verder gebruikte bougiekabels (van de sloop witte)... maar ja ... met de brandstofprijzen is het niet echt rendabel om die effe te lenen/gebruiken/kado te krijgen of wederdienst voor verrichtten...O ja er ligt nog een stuje aandrijfas voor je ook... ;-)
Ik hoop dat je snel achter het probleem komt !
Groeten Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam