Mijn naam ik Raymond, wooachtig in Alphen aan den Rijn.
Pas weer een 740 gekocht, een echte Wagen uitvoering, m.j. 88, datum op kenteken 26-11-1987.
Mijn eigen bouwjaar is iets ouder, echter ook op 26-11..

Ik ben al heel lang een Volvo fan, bijna het gehele scala heb ik gehad, onze kinderen zijn vanaf baby vervoerd geweest in volvo's.
een korte samenvatting wat ik gereden heb en in bezit heb gehad:
340 1,7, 86, 240GLE 82, 740GL aut LPG 85, 740GLE TD 84, 740GL Black Line aut 90, V40 1,8 aut 87, S70 2,4 aut 00, 850 T-5 auto 95.
en een grote misstap, een Espace 2.0T.
Om het goed te maken sinds enkele jaren een S80 en voor mijn bedrijf een Opel Combo uit 1996, maar daar werd ik gek in van de herrie, tevens voelde ik mij niet veilig met dat kleine Corsa neusje.
Ik heb enkele jaren gezocht naar een 240 VAN ( oude liefde ) of een 740 VAN, en die heb ik pas gevonden bij een handelaar in het oosten van het land.
Een hele schone, niet uitgewoonde VAN op basis van de 740 GL zonder roest. met 190k echte kms op de klok ( boekjes er bij )
Toerenteller ( in een 230k GL ? ) ( hemeltje hangt een beetje maar kan nog wel even )
C.V.
Niet werkende stoelverwarming.
ARKO ( nee ik lieg, in een VAN kunnen hebben de achter ramen geen slingers en kunnen niet open )
VAN stalen velgen, met chroom hub caps, hier komen nog eens aardige Draco's op of zo.
Glazen schuikanteldak, met een schakelaar die af en toe hapert.
Er zijn een paar zaken die ik nog moet gaan oplossen, ( voor het mooie ) nieuwe achterlichten, nieuwe richtingaanwijzers voor, die hebben allemaal de beste tijd gehad.
Ik wil de volgende zaken aan gaan pakken;
Ramen voor electrisch maken, spiegels idem, stoelverwarming rapareren, lullig genoeg op de terugreis heeft de km teller het begeven, en kort daarna de dagteller.
Is dit een tandwielprobleem? of een electrisch probleem?
Dit wil ik oplossen, tja als je ooit eerder 740's hebt gehad ben je bekend met de tellerproblemen, bij mijn '90 model was het de snelheidsmeter, die heb ik naar VDO kunnen zenden voor reparatie, maar dat is minimaal 16 jaar geleden...
Zo, dat is het even voor nu.
Jullie zullen mij wel vaker op het forum tegenkomen..