Heuvel: Ruitenwissers stoppen midden op de voorruit..Volgende heuvel: ruitenwissers gaan weer verder.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2010 15:52 #1082705 door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Zoals al in de titel vermeld..
Ruitenwissers aan, rijd over een heuvel, en ze stoppen meteen, volgende heuvel: ze gaan weer vrolijk verder.
Afentoe doet de interval stand ook niets, of slaat ie 2 of 3 x keer de interval over, en gaat die ineens weer.
 Zekering is in orde, heb zo 1,2,3 geen losse kabels kunnen vinden [het regent, dus is niet lekker om buiten te gaan staan klooien]Massa lijkt me ook ok, anders zouden wel meerdere apparaten gek moeten doen, maar dat is niet zo.Tenzij de wissers een eigen massa hebben...
Ideeen?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 16:06 #1287113 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ruitenwisser stoppen op een heuvel, bij de volgende heuvel gaan
Drie oplossingen:
1. Blijf als Fries gewoon op het platteland, daar heb je geen heuvels.
2. Moet je dan toch zonodig heuvelachtig, sla dan telkens de eerste heuvel over en pak alleen de tweede heuvel.
3. Haal de schakelaar er uit en maak 'm schoon met contactspray. Werkt dit niet, dan een nieuwe / gebruikt-nieuwe schakelaar er in. Ik garandeer je niet dat de derde oplossing (in tegenstelling tot de twee eerste)  de enige juiste is, maar ik herken het probleem. ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 16:14 #1287116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad

gerryberrie schreef : Tenzij de wissers een eigen massa hebben...

Klopt, die zit onder de paravent.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 18:19 #1287138 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Relais?
Check ook het relais. Het zou kunnen zijn dat die bijv. niet helemaal goed in de voet zit en een beetje wiebelt. Toevallig recent nog aan de radio gerommeld? , Het in en uitschuiven van de radio is vaak de oorzaak dat de onderliggende relais door de bekabeling uit de zitting geduwd worden. Heb ik nu al drie keer gezien (ruitenwisser, overdrive).  Bijna-defect relais zou natuurlijk ook nog kunnen ;-)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2010 18:43 #1287143 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Humor

Jur schreef : Drie oplossingen:
1. Blijf als Fries gewoon op het platteland, daar heb je geen heuvels.
2. Moet je dan toch zonodig heuvelachtig, sla dan telkens de eerste heuvel over en pak alleen de tweede heuvel.
3. Haal de schakelaar er uit en maak 'm schoon met contactspray. Werkt dit niet, dan een nieuwe / gebruikt-nieuwe schakelaar er in. Ik garandeer je niet dat de derde oplossing (in tegenstelling tot de twee eerste)  de enige juiste is, maar ik herken het probleem. ;-)

<div class="content">Aih helaas[of gelukkig? wat je maar wilt] ben ik een import Fries! ;)En zelfs op het platteland zijn tegenwoordig belagelijke heuvels in de weg te vinden...
Haha, hoe ik het voormekaar moet zien te krijgen telkens alleen de 2e heuvel te pakken..Dan word het naast een heveulachtig, ook een gevaarlijk ritje.
Er is trouwens nog een 4e optie: niet te gaan rijen als het regent.
De 3e optie lijkt mij nog het best, zal dat es uitprobere.
Ik zal ook eens even naar het relais kijken.
Danku allen voor de adviezen.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 19:44 #1287146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spellingscontrole opeens
spellingscontrole opeens kapot Gerben?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2010 19:54 #1287149 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Altijd

Mr.Mukkes schreef : spellingscontrole opeens kapot Gerben?

<div class="content">Mijn spellingscontrole is altijd kapot.
Maakt me voorderest ook niks ut, zolang het maar begrijpbaar is.
Groeten,Gerben
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 20:13 #1287152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic viel me opeens op, je
viel me opeens op, je schrijft altijd op een leuke manier en met lange verhalen, en toen opeens zag ik dat.....

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 20:17 #1287153 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Overname contact
Dit (H)euvel zit hem in de overname contacten in de motor met aangebouwde vertraging (de ruitenwisser motor dus)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2010 20:56 #1287163 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen puf

Mr.Mukkes schreef : viel me opeens op, je schrijft altijd op een leuke manier en met lange verhalen, en toen opeens zag ik dat.....

<div class="content">Ja dat klopt, vandaag een beetje weinig puf en geen zin in lange verhaallijnen.</div><div class="content">Net zoals dat ik vandaag op de snelweg zat in de stromende regen met weigerende wissers. </div><div class="content">Volgende keer komt het weer goed </div><div class="content">Nog Bedankt voor het compliment.</div><div class="content"> </div><div class="content">Groeten,Gerben</div>

Moderators: Jerry Stam