Mijn eerste Baksteen, vers uit de Schweizerische Eidgenossenschaft!
- V700 register
- Nieuw lid
-
De keuringsmeneer komt naar buiten.. " is-ie-naar-ze-moer" hoor ik een ietwat vadsige handelaar zeggen.. Ehh... meneer de rdw meneer... de startmotor is stuk. De rdwmeneer zegt: Dan gaan we toch duwen! Dus, de baksteen wordt door mij en 2 RDW'ers naar binnen geduwd. De vage handelaren kijken toe. Het regent, dus waarom zou je om een ander te helpen nat worden zie ik ze denken... Na een flinke aanloop staat de 740 binnen. De RDW meneer zegt: "Geen paniek, voor een invoerkeuring zonder apk hoeft ie niet te lopen, en die handelsmannetjes die te lamlendig zijn om effe te helpen, die krijgen we zo nog wel. Een keuring kan lang duren"
De baksteen wordt aanschouwd. De nummers gechecked. Een stempel gezet. En dan het woord: Meneer, leuke wagen, mooie onderkant, veel plezier er mee, hij mag de weg op. Mooi! Maar ja, de weg op? Hoe? Het ding start niet meer. Geen nood: de rdw'ers duwen de 740 de remmenbank op, zetten de bank aan en met de rollen op de wielen aan het draaien hups, in z'n 2, koppeling op, lopen! Ik blij! En naar buiten.
Op naar de douane... bpm en invoer-aangifte. 10 minuten werk. Maar ja, de motor moest af. Zucht... weer duwen? De handelaren zijn inmiddels naar binnen gevlucht. Maar daar heeft de douanebeamte een trucje voor. Hij loopt naar een handelaar toe en zegt: Sjon, effe duwen, dan mag jij eerst voor bpm aangifte. hahhahaha!
2 man, ik de auto in, hups, duwtje en klaar. Gekeurd, ingevoerd op weg naar huis. En die nieuwe startmotor ligt inmiddels ook al klaar. Da's voor straks. Als het misschien eens droog is.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat geklik is het startrelais, maar dat wist je natuurlij kal, maar waarom verdenk je meteen de startmotor als defect onderdeel?vattumannen schreef : Geen nood: de rdw'ers duwen de 740 de remmenbank op, zetten de bank aan en met de rollen op de wielen aan het draaien hups, in z'n 2, koppeling op, lopen! Ik blij! En naar buiten.
..............
En die nieuwe startmotor ligt inmiddels ook al klaar. Da's voor straks. Als het misschien eens droog is.....
Met een ingezakte accu krijg je hetzelfde effect, dus als ie met een hulpaccu wel gewoon start, kun je je de moeite van de wissel besparen.
Welkom hier ook trouwens en wel een bijzondere kleur, die 740.
Van wie is trouwens die blauwe 760 die erachter staat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor jullie welkom hier trouwens !
Dat mijn auto een bijzondere kleur heeft is mij duidelijk geworden: nergens is een nette achterklep in mijn kleur te vinden: Redwood metallic heet het, kleurnummer 175-3.
De 760 is van een bekende van mij. Die auto komt ook uit CH, net als de mijne.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ah, duidelijk, maar je start-post lezend, ben je best wel handig met motorvoertuigen, lijkt me.Just checking....vattumannen schreef : De startmotor doet ook niets als hij direct bekrachtigd wordt vanaf de accu. Het relais klikt, de startmotor krijgt een startstroom en een permanente stroom, maar doet niets. Dus: startmotor stuk. Accu is trouwens nieuw. O ja, de startmotor een klap geven helpt ook niet... kortom, ik ga zo even die 3 boutjes losdraaien en er een andere in prutsen.
En is de eigenaar ook (al ) een bekende van hier?vattumannen schreef : De 760 is van een bekende van mij. Die auto komt ook uit CH, net als de mijne.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels zit de nieuwe startmotor er weer in en draait m'n baksteenkleurige baksteen weer lekker rond. Nu wachten op de papieren, platen laten maken, apk'tje er op en de weg op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog steeds geen idee hoe ik een foto bij dit berichtje krijg, dus maar even de link..
<a href=" www.mijnalbum.nl/groteFoto-RIEVZAHT-D.jpg "> www.mijnalbum.nl/groteFoto-RIEVZAHT-D.jpg
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet dus. De CO meter van het bedrijf ging dood. Dus, niet afmelden. Op naar de buren.. tja, die hadden het druk. Heel druk. Uiteindelijk was het om 16.00 gebeurd. Afgemeld! Hiep hoi! En nu helemaal legaal kilometers maken!!