Voor geinteresseerden: Pocket data booklet via usenet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo pocket data Booklet Cars 700, 850, 900 1991-1997
Het is in PDF formaat en 14mb groot.
Handig boekje met veel info en cijfers over onze bolides.
Groeten,
Starly
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dan best wel een snel ding, toch?Chilm schreef : ........, is al weer een paar jaartjes geleden, met een 14400 baud modem
14400 baud is ongeveer, grofweg 86 kb per seconde.Voor een telefoonmoden vrij vlot.
Je zal wel 14k4 bedoelen, dat scheelt nogal, een bit of 72000 ongeveer. De 14k4 was er volgens mij maar met een baud-rate.De 56k6 had meer smaken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hoeft niet op usenet, hij staat hier namelijk ook gewoon op de site. Onder het plaatje in de posting van Bas staat de link. We hebben trouwens ook die van de 700-serie op de site, t/m 1990.Chilm schreef : is een "must have" vind ik. Wil hem ook graag printed hebben. Nu even kijken hoe je ook al weer op usenet komt, is al weer een paar jaartjes geleden, met een 14400 baud modem
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
14400 en 14k4 is hetzelfde. Het verschil zit hem in baud of bps. Waar het verschil precies zit weet ik niet. Maar destijds had je een 14400 baud modem en daar werd 14k4 tegen gezegd.
groetjes
Mathy (die als een van de eersten in NL een 2400 baud modem had en later ook als een van de eersten een 14400 baud/bps modem. Zelf geimporteerd, wat toen nog niet vaak gebeurde!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt ale een bus Mathy wat je daar zegt.@Henk: jeetje bedankt, die ga ik dan onmiddelijk downloaden, printen met de laserprinter en inbinden, cool.... Dit soort info is toch ook een beetje moeilijk te traceren hier, wat ook zonde is.Mathy schreef : Hallo Bas
14400 en 14k4 is hetzelfde. Het verschil zit hem in baud of bps. Waar het verschil precies zit weet ik niet. Maar destijds had je een 14400 baud modem en daar werd 14k4 tegen gezegd.
groetjes
Mathy (die als een van de eersten in NL een 2400 baud modem had en later ook als een van de eersten een 14400 baud/bps modem. Zelf geimporteerd, wat toen nog niet vaak gebeurde!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt ja, maar dat was toen de laatste modem, die met een vaste baudrate werkte, dus gaat die vlieger op.De 56K6 modem, werkte met 3 mogelijke verschillende baudrates (2400, 3000 en 3200), dan kun je niet meer stellen dat 56600 baud gelijk staat aan 56K6 bps.Mathy schreef : 14400 en 14k4 is hetzelfde. Het verschil zit hem in baud of bps. Waar het verschil precies zit weet ik niet. Maar destijds had je een 14400 baud modem en daar werd 14k4 tegen gezegd.
Grofweg wel, net als dat een schijf van een terrabyte eigenlijk ook maar rond de 940 gig blijft steken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is zeker goed, dat je zoiets hier neerzet, al is het alleen maar om de informatie die we hier op de site hebben, weer onder de aandacht te brengen, dus, vooral doen, als je denkt dat we het hier missen.starly schreef : Klopt inderdaad die ja. En ik denken dat ik een leuk nieuwtje had voor jullie.. is het oud nieuws
Wel een mooi boekwerk.
Overigens kan ik je wel aanraden om eens door de technische documentatie te bladeren, je wordt denk ik aangenaam verrast wat we allemaal hebben....