verf van de schilder op mijn auto

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 14:02 #1082523 door V700 register
verf van de schilder op mijn auto is gemaakt door V700 register
Hee hallo,
Zojuist heb ik mijn auto gewassen en toen zag ik hoe de gehele auto van voor naar achteren onder de witte puntjes zit. Vooral aan de bijrijderszijde, de kant waarmee ik de auto altijd naar de stoep parkeer. Deze witte puntjes zaten er nog niet eerder op, dat weet ik zeker. Ze zitten ook op de nieuwe voorruit en de nieuwe bumpers. Recentelijk is bij ons huis de carport door een schilder voorzien van een nieuwe laag verf. Wit, net als op mijn auto... De auto stond gewoon op straat geparkeerd, voor het huis. Het schilderen is reeds enkele weken geleden gedaan, maar het valt me nu pas op omdat ik de auto lang niet heb gebruikt.
Heeft iemand een idee hoe ik deze verftikken eraf kan (laten?) halen en of ik de schilder verantwoordelijk kan stelln voor de schade?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 14:18 #1286014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is mooi klote
Dat is mooi klote man!

Wat je zou kunnen doen is voorzichtig met een haardroger de witte spikkels warm maken en dat met een licht vochtige (met tinner) doek weg poetsen maar ik ben dan wel bang dat de lak beschadigd, anders zou ik gewoon even vragen bij een schade herstel bedrijf hoe je dat zou kunnen oplossen.

Suc6 in ieder geval,

Tom, 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 14:23 #1286015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Subiet
naar de schilder en hem/hun expertise inzetten om de verf te verwijderen!! (zeker niet met thinner gaan knutselen, sorry Tom:-) Als het fout gaat, ligt de oplossing bij hun of hun verzekering..Neem foto's van de situatie en wellicht macrofoto's van de schade. Als je onderhandelingen met hun vastlopen, kun je ze subtiel ervan op de hoogte brengen dat je de foto's ter beoordeling naar je rechtsbijstandverzekering zal sturen, het zal vast en zeker vast te stellen zijn, dat het om dezelfde verf gaat!
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 16:33 #1286022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geeft niet Boy maar het was
geeft niet Boy maar het was ook maar een idee niet de meest ideale maar als niets helpt is er vaak maar een uitweg en dat is auto volledig schuren en overspuiten, maar dan zijn dure grappen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 17:08 #1286024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schade hersteller
Hee hallo!,
Bedankt voor jullie snelle advies. Ik heb meteen een bussel foto's gemaakt, al is het lastig vast te leggen i.v.m. de schaal. Ook ben ik langs de schadehersteller gereden en daar vertelden ze me dat met poetsen de boel waarschijnlijk wel weg zou gaan. Helaas niet spuiten, ik had 'm graag volledig over laten spuiten op kosten van de schilder...
Anyway, binnenkort een echte expertise, nu weer even bellen voor een officieele afspraak daarvoor.
Greets!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 17:55 #1286028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schaal?

Niels 944 16V schreef : .........al is het lastig vast te leggen i.v.m. de schaal.

Leg er dan een aansteker langs of een pakje sigaretten of zo (of iets anders waar bijna de hele wereld wel de grootte van kan inschatten.)
Of bedoelde je het iets anders?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 22:40 #1286049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NEEEEEEEE
NEEEEEEE GEEN THINNER, dan los je echt de laklaag zelf op. Het beste is om een fles echte terpentine te halen, dit is vettig dus beklijft langer, en tevens lost het je laklaag niet op want de auto is gemoffeld in de oven. Thinner lost de laklaag WEL op. Terpentine werkt dusdanig in dat je na een inweekperiodetje (10 minuten) met een doek de spetters er zo vanaf haalt. Nog even poetsen en weer in de was zetten en het is net of er niets gebeurd is...

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2010 22:44 #1286119 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic spatjes
Die schilders hebben altijd al veel spatjes gemaakt, echte spatjesmakers. Dat heb je dan...

av jb

Moderators: Jerry Stam