prijs indicatie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 08:34 #1082332 door V700 register
prijs indicatie is gemaakt door V700 register
Ik heb nog een hele mooie 760 TD ( met intercooler) staan.
Ik overweeg deze te verkopen. Ik heb eigenlijk idee hoeveel deze auto waard is. Wie kan me een indicatie geven.
De auto is van bj. 88. alle boekjes erbij, aantoonbaar 145000 km gelopen.
Kleur donker grijs metallic. Leer als nieuw. elektrisch schuif/kanteldak. Nieuwe banden.
En om het nog mooier te maken, het is een 4 trap automaat met overdrive,
climate controle, en abs. Alles werkt aan deze auto.
Hemeltje begint iets door te hangen. en twee kleine deukjes in een portier (te verwijderen zonder spuiten denk ik)
Vind het moeilijk om de waarde te bepalen, en heb geen zin om me belachelijk te maken. maar weggeven wil ik hem ook niet. (kan hem ook laten staan, droog)
Wie weet het? Alle reacie's zijn welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 08:58 #1284756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ach
Heb je al op de bekende auto-verkoop-sites gekeken? Dan krijg je een indicatie over vraag en aanbod.
Carlo Schmidt biedt enkele leuke voitures aan en als ik die prijzen zie, denk ik dat 6 a 8.000E niet echt belachelijk is. Maar dan wel zonder deukjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 09:36 #1284757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja
Het kan ook nooit even kwaad je proberen in te leven in je potentiele koper. Wat verwacht een dieselrijder? Een dieselrijder rijdt veel (anders is diesel rijden niet rendabel) en verwacht waarschijnlijk dan ook veel (werkend) comfort. Goed werkende airco en automaat zijn dan sterke verkoopargumenten. De relatief lage kilometerstand helpt daarbij mee. Echter, komt deze Volvo in aanmerking om zakelijk te rijden? Ik ben niet thuis in de regels, maar weet dat een bepaald percentage van de marktwaarde dan geldt als bijtelling. Dat is over het algemeen interessant bij marktwaarden van zeg 1500 - 2500 euro. Voor 6000 - 7000 euro is dit toch gauw weer een heel bedrag. Daarnaast zou het voor mij persoonlijk een overweging zijn om een auto van 2 jaar ouder te zoeken, die is belastingvrij te rijden. Een Mercedes W124 is dan bijvoorbeeld een beduchte concurrent, het zijn goede auto's en voor een bedrag tussen de 2000 - 4000 euro heb je een prima exemplaar te pakken.
Kortom: mik op een liefhebber!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 09:45 #1284759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vind het daarom ook moeilijk
vind het daarom ook moeilijk om de waarde te bepalen.
Inderdaad wordt niet beslastingvrij, maar wel veel mooier en completer.
De prijs die Carlo er voor vraagt zal ik als particulier er vast niet voor krijgen, dat besef ik.
Vind het in dit geval echt moeilijk om er een waarde aan te hangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 21:47 #1284835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1500
Mik op een liefhebber inderdaad.
want hoewel het een mooie auto is (hou m nog even een paar weken vast voor me) :-)
Buiten de liefhebberwereld gaat niemand geld betalen voor een grote zware diesel uit 88, Droevig maar waar.
Wegen belasting is veel te hoog namelijk.
Maar wie weet.
Voor meer van 2 moeten ook de hemel en de deukjes tiptop zijn. 
Tenzij... tenzij je een liefhebber vindt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 22:43 #1284848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ombouwen?
Ge de deukjes eruit laten halen, en de hemel vernieuwen.
Daarna is ie echt helemaal als nieuw. Maar of ie dat waard is weet ik niet.
Maar ik vind het nog steeds een prachtige en fijne auto. Maar doe er niets mee(behalve poetsen)  en dat is jammer.
Rij verder in een 760 Td uit 84 die wel belastingvrij is. Misschien een idee om de motor met versnellingsbak over te bouwen.
Heb eigenlijk het gevoel dat ie niet veel waard is. Als dat echt zo is laat ik hem toch maar staan denk ik.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 23:15 #1284853 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic tenzij
Jeroen, tenzij je hem brengt naar een RDW (h)erkende omkatter.

av JB

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 23:20 #1284854 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Laten staan.
Hallo Freddie,
van de prijs die de handel of de veelrijder er voor over heeft, wordt je niet vrolijk. Blijft dus over de vraag: moet ie weg en ben je er ja of nee aan gehecht. Je geeft zelf al aan dat ie niet weg MOET. Lekker therapeutisch poetsen van tijd tot tijd en wellicht 1 kwartaal per jaar in de MRB en er lekker die 3 maanden mee rijden. Dan houd je de techniek soepel en wordt de km.stand toch niet te hoog.
En de komende jaren verwacht ik uiteindelijk toch een heel ander belastingsysteem voor onze heilige koe dus wellicht zijn de mogelijkheden voor deze prachtige Volvo dan wel weer heel anders. Een auto van ca. 20 jaar valt altijd tussen servet en tafellaken. Te jong als klassieker en te oud voor veel dagelijkse rijders. En economisch  niet zinvol om goed te onderhouden. Hierdoor verdwijnen veel van dit soort auto's en dan 5 tot 10 jaar later ontstaat de belangstelling weer van een kleine groep liefhebbers voor deze klassieker. ( mits kwalitatief goed)
Dus gewoon lekker laten staan en er van tijd tot tijd van genieten.  Want weg=weg en daar kun je heel veel spijt van krijgen. (Ik spreek uit ervaring)

Groeten en succes met je beslissing,

Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2010 17:17 #1284895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaat zo niet weg
Jan,

Denk er eigenlijk niet zo over, voor zo'n lullige handelsprijs gaat hij echt niet weg.  Is de auto veel te mooi voor.
En met de viertraps automaat ook nog eens een heel prettige auto om mee te rijden.
Staat nu nog op Belgisch kenteken en kost dus echt niets om te laten staan.
Denk dat ik de auto maar mooi droog wegzet, en maar afwacht wat de tijd brengt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2010 17:20 #1284896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonde
eigenlijk zonde om zo een wagen stil te laten staan, heb je ook meer foto`s?

Moderators: Jerry Stam