koeling in dashboardkastje, kan dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aflopen week heb ik mogen Zeilen in Kroatie. Het jacht had een ruimte aan boord met daarin een elektrisch koelelement.
Op de terugweg -2 dagen- vroeg ik mij af of het mogelijk is om je dashboardkastje te isoleren en er een heel klein koelelement op 12 volt in te hangen.
Makkelijk voor een plakje kaas of een reep chocolade die dan goed blijven bij hogere temperaturen!
Heeft iemand dit al eens bedacht? En waar koop je zo iets?
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Anne Pronk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
's Zomers bleven de flesjes/blikjes heel redelijk koud in dat 'koelkastje'. De opening was door een schuifje af te sluiten, zodat je 's winters met de verwarming aan toch een reep chocola kon bewaren in het dashboardkastje.
Het lijkt me dat dit voor een 940 (zonder passagiers airbag) ook wel zo te maken is. Het ventilatiekanaal loopt vlak boven het dashboardkastje langs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probleem bij onze dashboardkastjes is dat deze open zijn van boven, of in ieder geval niet erg geisoleerd. Ook is het kastje demontabel wat een vaste aansluiting niet makkelijk maakt. Volgens mij kan je beter de middenarmconsole hiervoor gebruiken. Die kan je heel makkelijk isoleren (beetje schuim rondom frotten) en het deksel sluit al redelijk af. Slangetje vanaf de airco via je tunnelconsole moet geen probleem zijn. Als afsluiter kun een rubber dop oid gebruiken.
Hmm ik ga zondag op vakantie maar dit lijkt me een heel leuk klusje voor de zaterdagmiddag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ik de uitzondering, de vorige bleef ook koel. Het geldt wél alleen op de langere afstanden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe ziet dat er uit in het kastje dan, zit daar een uitstroomopening? Zo ja, kun je daar eens een plaatje van schieten?whitehorse schreef : Mijn dashboardkastje <u>blijft</u> koel door de airco.....
Of heb je toevallig een gat in het ventilatiekanaal waardoor de koude lucht langs het kastje lekt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon koelbox op 12v past wel in een volvo of niet soms.
Mvg.Kilat
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Klopt, mijn beide 960's hebben ook een koel dashboardkastje.whitehorse schreef : Mijn dashboardkastje <u>blijft</u> koel door de airco.....
Heb ik de uitzondering, de vorige bleef ook koel. Het geldt wél alleen op de langere afstanden.
Er zijn geen uitstroomopeningen in het kastje, ik denk dat er een leiding tegen het kastje ligt aan de achterkant. Werkt vrij goed moet ik zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zal inderdaad een kanaal ofzo pal achterlangs lopen want op korte ritten merk ik het effect niet zo.