Poedercoat look-a-like matte lak

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 13:48 #1082110 door Ries van Lomwel
Poedercoat look-a-like matte lak is gemaakt door Ries van Lomwel
Leden en passanten, voor onze bakstenen heeft Volvo gekozen voor het antraciet poedercoaten van de roofrails. Nu heb ik wat aluminium oxidatie netjes kunnen verwijderen en wilde het daarna lakken maar kon geen lakcode vinden voor de rails. Heeft iemand van jullie al een (matte) lak kunnen vinden ? Bij de Brezan kon ik alleen metaal lakken vinden. Bedankt vast voor jullie suggesties

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 17:10 #1283485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motip..
..heeft hele mooie, matzwarte lak. Ik heb er mijn trekhaak en antennespriet mee gedaan. erg netjes en droogte prettig snel. Het is dus wel zwart en niet antraciet, klein detail voor puristen misschien. 

<a href=" www.motip.com/?page=23&id=583 " target="_blank">Deze had ik, de matte versie.

Succes

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 17:21 #1283487 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic grijs/zwart
Alex, bedankt voor de tip maar de lak die ik gekocht heb bij Brezan is Motip antraciet, kleur OK maar is metaallak en glimt dus te veel. Is er nu niemand die ooit zijn roofrail heeft opgeknapt of kopen we allemaal gelijk een nieuwe?
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 22:56 #1283520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic metaal glimt niet

RVL schreef : Alex, bedankt voor de tip maar de lak die ik gekocht heb bij Brezan is Motip antraciet, kleur OK maar is metaallak en glimt dus te veel. Is er nu niemand die ooit zijn roofrail heeft opgeknapt of kopen we allemaal gelijk een nieuwe?

Richard, Metaallak glimt niet van zichzelf. Metaallak krijgt pas een glanslaag na een laag blanke lak. Er zitten alleen metaalschilfertjes in, waardoor er een glinstering in zit.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2010 08:07 #1283529 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic metaallak glimt wel hoor
Michael, metaallak glimt echt al van zichzelf omdat er metaaldeeltjes in zitten maar die discussie is niet zo interessant als het vinden van een matte lak die in de buurt komt van het poedercoaten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 14:41 #1283800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mat
Zoals gezegd: ik heb een matte versie gebruikt van Motip en die is echt mat. Glimt dus niet, ook niet een beetje.Het is dus ook geen metaallak; gewoon zwart zonderstukken metaal etc.
Nu is het zo dat een set roofrails die al jaren door weer en wind zijn gegaan behoorlijk dof kan worden. Misschien dat ze daarom matter lijken dan ze origineel waren.

Nadeel van hele matte lak is dat je vrij snel ' gladde'plekken krijgt; Bijvoorbeeld van de wasborstel, dakdragers etc . Dat heb je bij poedercoaten niet omdat dit veel harder en taaier is.

Succes en als je resultaat hebt: foto's!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 18:40 #1283820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je t zo goed weet

RVL schreef : Michael, metaallak glimt echt al van zichzelf omdat er metaaldeeltjes

Wat jij wil

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 19:37 #1283825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn genoeg merken te
Er zijn genoeg merken te vinden die antraciet matte lakken leveren dan Motip. Ik heb ook wel eens een antraciet hittebestendige lak gebruikt uit een spuitbus maar die werd niet hard genoeg en kwam er al snel weer vanaf. Metallic lakken moet je inderdaad niet pakken want daar zit metaalflakes in die blijven glimmen. gewoon een normale matte lak pakken en als je niet wilt spuiten met een kwastje verwerken. even uitspuiten in de dop en kwasten maar.
&#160;
Succes,
&#160;
Benno
&#160;

Moderators: Jerry Stam