Beroerd sleutelen, of beter: niet sleutelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 12:27 #1081927 door V700 register
Beroerd sleutelen, of beter: niet sleutelen is gemaakt door V700 register
MH,
Vandaag wilde ik de uitlaatpakking tussen het spruitstuk en de onderpijp van de uitlaat van de auto van mijn vriendin vervangen. Deze lekt en was hierop agekeurd bij de apk. Het autootje is een Suzuki Wagen R+ automaat... Jongens, wat een eenvoudige klus leek blijkt gewoon niet uitvoorbaar zonder over een brug te beschikken. Je komt er werkelijk niet fatsoenlijk bij van onder af... Wat een krappe bedoeling allemaal zeg, ongelooflijk. Ik heb het erbij gelaten en de pakking moet maar bij een garage worden vervange. Dat is balen want dat kost uurloon, en zo te zien is het wel even werk.
Ben ik blij met onze Volov's, die sleutelen echt gemakkelijk. Vorige week een zijruitje van de Suzuki vervangen en dan merk je meteen het kwailiteitsverschil in de bevestiging van de deurpanelen tussen Volvo en Suzuki... Dat ruitje ging ook niet erg gemakkelijk overigens, het past allemaal *net* niet of wel.
Ik wil zo min mogelijk sleuten aan die auto heb ik besloten.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 13:22 #1282423 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Fluitje

robertm schreef : MH,
Vandaag wilde ik de uitlaatpakking tussen het spruitstuk en de onderpijp van de uitlaat van de auto van mijn vriendin vervangen. Deze lekt en was hierop agekeurd bij de apk. Het autootje is een Suzuki Wagen R+ automaat... Jongens, wat een eenvoudige klus leek blijkt gewoon niet uitvoorbaar zonder over een brug te beschikken. Je komt er werkelijk niet fatsoenlijk bij van onder af... Wat een krappe bedoeling allemaal zeg, ongelooflijk. Ik heb het erbij gelaten en de pakking moet maar bij een garage worden vervange. Dat is balen want dat kost uurloon, en zo te zien is het wel even werk.
Ben ik blij met onze Volov's, die sleutelen echt gemakkelijk. Vorige week een zijruitje van de Suzuki vervangen en dan merk je meteen het kwailiteitsverschil in de bevestiging van de deurpanelen tussen Volvo en Suzuki... Dat ruitje ging ook niet erg gemakkelijk overigens, het past allemaal *net* niet of wel.
Ik wil zo min mogelijk sleuten aan die auto heb ik besloten.
Robert

Met een kniestuk en een flink verlengstuk kun je er prima bij. Je bent monteur of niet! Voor de Volvo heb je soms (maar al te vaak) ook wel speciale gereedschapjes nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 13:23 #1282425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar
Maar jij hebt toch een brug in de achtertuin (of in de werkplaats ?) Timen ? Ik denk dat Robert die niet heeft. Liggen op de grond, met de wielen op de grond is de ruimte snel erg beperkt. Vooral omdat je je bovenarmen tussen bodem van de auto en de grond moet kwijtraken terwijl je met je onderarmen en handen de auto/motorruimte in gaat. Tip voor de Volvo voor mensen zonder brug: Bij de turbomodellen is het oliefilter van boven slecht bereikbaar. Als je je auto voor het wisselen scherp naar links instuurt en de wielen zo laat staan kun je net achter het rechter voorwiel langs onder de auto schuiven. Je kunt er dan redelijk bij het oliefilter. Je voorkomt dan dat je meer tijd kwijt bent met de auto veilig omhoog brengen (opkrikken, assteunen plaatsen) dan met de eigenlijke klus. Je kunt ongeveer 200ml olie in het filter gieten en even schudden. Door het schudden verdeelt de olie zich in het filter en kun je het erop draaien zonder dat de olie eruit loopt. De eerste keer dat je start staat het olielampje niet zo lang aan :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 16:39 #1282437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou ,als een simpel
Nou ,als een simpel Japannerke al te moeilijk is zou ik maar nooit een camper kopen. Ik heb de voorste pijp van mijn Mercedes 207 al eens vervangen, sta/lig je daar me 3 verlengstukken en een kniestuk in elkaar geschoven. Maar ja, het zal en moet dan toch los (en weer vast), al kost het me een hele dag.
Overigens, sleutelen aan auto's is gewoon genieten, dus zo heeeeel erg vind ik dat nou ook weer niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 18:35 #1282438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Henk,
Lukt het dan in deze houding ook om de olie af te tappen, of zuig je die via de peilstok gat eruit?

Groet Mart,lidnr;950
Volvo940 Estate, 1998, lpi,LPG-G3,B230FK,M90.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 19:25 #1282441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aftappen
Aftappen lukt ook prima, de plug het laatste stukje met de hand losdraaien lukt nog ne.t Moet wel zeggen dat ik mijn postuur (1.85m, rond de 75kg) mee heb. Ik kan vrij ver onder de auto schuiven (heb geen dikke buik waarmee ik klem raak) en heb daarbij niet de kortste armen.

Moderators: Jerry Stam