Elektrisch achterraam overzetten, hoe?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2010 23:54 #1081738 door Gerben Mol
Elektrisch achterraam overzetten, hoe? is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Ik heb achterdeuren met electrische ramen.Elaas is er een tijdje geleden iemand in mijn RA deur gedrukt.
Heb nu een andere deur in dezelfde kleur.
Maar is zeer waarschijnlijk gewoon met een handslinger.Ik heb de deur hier nog niet liggen, zaterdag heb ik hem pas.
Maar wil het alvast voor zijn zodat ik het electrische mechanisme zaterdag zonder gedoe kan overzetten.
Dus..hoe doe je dit?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2010 20:48 #1281624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In feite is het een kwestie
In feite is het een kwestie van het verwisselen van de scharen, de heismechanismen dus. Deze zijn gelijk aan elkaar met het verschil dat die voor elektrische ramen een motor hebben. Ze zitten dus op exact dezelfde plek gemonteerd als de handbediende versies. Als je de handbediende schaar demonteerd heb je al een goed beeld van hoe de electrische er weer in moet. Verder helpt het als je de ramen vastzet met tape. Dan vallen ze niet naar beneden.
Wat nog wel een issue kan zijn, bij sommige typen (de nieuwere?) zijn de scharen gepopnageld. Bij mijn 740 zitten ze gewoon met moertjes vast. Als ze gepopnageld zitten dien je die eerst uit te boren en dan opnieuw te nagelen.
Nog een dingetje. Als je de gemotoriseerde versie een stukje naar beneden haalt is deze makkelijker te demonteren. Hou de connector dus in de buurt zodat je ruimte kan creëeren om te manouvreren.
Groet,
Támas
PS: Past deze vraag niet beter in de categorie elektro?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2010 21:24 #1281626 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Categorie?
Hallo Tamas,
Bedankt voor de uitleg!
Helaas ben ik er vandaag niet aan toe gekomen, het was hier schijtweer. Morgen dus een nieuwe kans.
Uhmja, maar echt Electro is het niet...het is het overzetten van een mechanisme..Ik zou het niet weten, daarom maar bij kletshoek gezet.
Groeten,Gerben

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2010 22:21 #1281629 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jammer maar helaas
Hallo Gerben, Tamas
De handbediende en de elektrisch bediende mechanisme zitten NIET op dezelfde plek.  Er worden vier andere gaten gebruikt.  En het kan zijn, dat je de gaten voor de elekrische ramen moet opboren.  Als dat zo is, gebruik dan geen gewone spiraalboor, maar een plaatwerkboor.  Anders krijg je achtkantige gaten (ik spreek uit ervaring).  Vergelijk voor je alles los maakt ook even hoe mechanisme en raam aan elkaar zit, want er zijn twee verschillende methodes gebruikt.  Ombouw kan denk ik wel, maar het is handiger om van te voren te kijken waar je aan toe bent.
BTW de mechanismen passen, als je ze draait, door het gat onder in de deur.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2010 12:08 #1281646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij wel...
Hoi Mathy,
Bij mij wel hoor. Ik had een set uit een 760 van hetzelfde bouwjaar overgenomen en die pasten één op één. Maar het is goed te weten dat er dus nog een mogelijkheid is waar rekening mee gehouden dient te worden.
Het is dus een kwestie van demonteren en goed nalopen of alles past. Maar dat moge duidelijk zijn.
Groet,
Támas 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2010 15:15 #1281663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 1

Ook in mijn 940 van 1993 pastte de electrische bediening van een 960 1ste serie zonder aanpassingen van de gaten!

Groet Rudiger 

Moderators: Jerry Stam