940 van 1985
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 14:23 #1281250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic frankrijk
De tijdstaat niet stil, in frankrijk weten vele echt wel over de oldimeraktie"s van de nederlanders.
Als er e een oldtimer wordt aangeboden, zijn er gelijk tientallen nederlanders die zich opdringen.
Veelal wordt in de advertentie een voor Nederland aantrekkelijk bouwjaar gessuggereerd.
De domheid en hebzucht van de haastige wordt hierbij scherp op de proef gesteld.
Eenmaal aangekomen worden de slimste snel wakker.
Doch, een te snel reeds aangekochte miskoop wordt in sommige gevallen vernuftigd doorgeschoven aan de nietsvermoedende koper.
Ik vermoed wel dat "te nieuwe oldtimers" niet snel gecrieerd kunnen worden in Frankrijk, gezien de over ontwikkelde bureaucratie..
Wel zijn de landen in het oosten van Europa veel geschikter voor kreatieve eigendomspapieren..
De veelal aangepaste kmstand bevorderd een snelle aankoop.
Aangezien onze controlerende instantie"s het te druk hebben met "verkeersveigheid" lijkt deze handel (tijdelijk) te floreren.
Wel geloof ik dat ons landje ondertussen zo vreselijk veel oldtimers in voorraad heeft, dat ik me afvraag of er werkelijk zoveel gegadigde in de rij staan..
Mvg, Rolf
Als er e een oldtimer wordt aangeboden, zijn er gelijk tientallen nederlanders die zich opdringen.
Veelal wordt in de advertentie een voor Nederland aantrekkelijk bouwjaar gessuggereerd.
De domheid en hebzucht van de haastige wordt hierbij scherp op de proef gesteld.
Eenmaal aangekomen worden de slimste snel wakker.
Doch, een te snel reeds aangekochte miskoop wordt in sommige gevallen vernuftigd doorgeschoven aan de nietsvermoedende koper.
Ik vermoed wel dat "te nieuwe oldtimers" niet snel gecrieerd kunnen worden in Frankrijk, gezien de over ontwikkelde bureaucratie..
Wel zijn de landen in het oosten van Europa veel geschikter voor kreatieve eigendomspapieren..
De veelal aangepaste kmstand bevorderd een snelle aankoop.
Aangezien onze controlerende instantie"s het te druk hebben met "verkeersveigheid" lijkt deze handel (tijdelijk) te floreren.
Wel geloof ik dat ons landje ondertussen zo vreselijk veel oldtimers in voorraad heeft, dat ik me afvraag of er werkelijk zoveel gegadigde in de rij staan..
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 20:36 #1281286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenbaar verhaal
Leuk dat ik dat nou lees. Mijn buurman heeft net een Merc. 500SE gekocht uit Frankrijk nog net niet belastingvrij, maar over een maand of drie pas vrij. Ik hoop voor hem dat hij geen kat in de zak heeft gekocht...
Hij is overigens wel impulsief dus misschien heeft ie te snel besloten.
Hij is overigens wel impulsief dus misschien heeft ie te snel besloten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam