belastingvrijstelling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 11:10 #1280707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi :-)
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 11:52 #1280714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic redelijk duidelijk
denk dat john een 85 heeft die pas in 86 werd ingeschreven
dus als je er eentje weet staan in een showroom die tien jaar na datum (of nooit) werd ingeschreven wordt die toch na 25 jaar belastingvrij

of ben ik nu helemaal mis
?
dus als je er eentje weet staan in een showroom die tien jaar na datum (of nooit) werd ingeschreven wordt die toch na 25 jaar belastingvrij

of ben ik nu helemaal mis
?
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 15:03 #1280742
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic vrijstelling
Het gros der voertuigen wat begin van een jaar, i.c. 1986 is afgeleverd, is geproduceerd (eind) 1985.
Doortrekkend deze lijn: Het gros der voertuigen wat begin van 1987 is afgeleverd, is geproduceerd eind 1986. Indien ook dit valt aan te tonen, en dat kan dus, dan vallen ook die voertuigen onder het vrijstellingsregime.

En inderdaad, als je maar kunt bewijzen dat de auto voldoet aan de eisen die de "vrijstellingswetgeving" stelt, dan ben je dus niet motorrijtuigenbelastingplichtig. Nogmaals, het maakt dus niet uit wanneer of waar het voertuig voor de eerste maal tenaam is gesteld/toegelaten.

av jb
Doortrekkend deze lijn: Het gros der voertuigen wat begin van 1987 is afgeleverd, is geproduceerd eind 1986. Indien ook dit valt aan te tonen, en dat kan dus, dan vallen ook die voertuigen onder het vrijstellingsregime.

En inderdaad, als je maar kunt bewijzen dat de auto voldoet aan de eisen die de "vrijstellingswetgeving" stelt, dan ben je dus niet motorrijtuigenbelastingplichtig. Nogmaals, het maakt dus niet uit wanneer of waar het voertuig voor de eerste maal tenaam is gesteld/toegelaten.

av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 15:30 #1280744
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klinkt logisch
Stel dat een Volvo dealer als etalage een 740 uit 85 heeft laten staan, en die morgen verkoopt. Dan zou je verwachten dat deze toch idd als oldtimer word gezien. Wel interessant overigens dat dus kennelijk, en zo lees ik het hier, de van-de-band-rol-datum in dit geval voldoet?? Dat maakt het interessanter naar een 780 serie twee uit te kijken.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 16:58 #1280748
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic verwachting
verwachtingen, ze blijven nogal eens onvervuld. In dit geval is het gewoon wettelijk geregeld, maar dan zo dat "naar verwachting" er weinig gebruik van wordt gemaakt. Maar nu weet je het dus (ook).
av jb
av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 20:19 #1280760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is er een datum eerste
Is er een datum eerste toelating waarbij je definitief geen belastingsvrijstelling meer krijgt? Ik heb er nog nooit echt onderzoek naar gedaan. Veel mensen zeiden altijd dat mijn wagen met eerste toelating 1990 nooit meer belasting vrij werd.
Moderators: Jerry Stam