balletje opgooien over mijn 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 19:06 #1081591 door V700 register
balletje opgooien over mijn 940 is gemaakt door V700 register
Hallo mensen,
Ik zou hier eens de gelegenheid willen aanpakken om een beoordeling/waardering te krijgen over mijn 940.
Sinds bijna twee jaar rijd ik een diesel volvo 940, 1992 break, 330.000km, lederen bekleding, electrische ramen voor, electrisch verstelbare stoel bestuurder. Gekocht van een oudere heer die er altijd keurig mee gereden heeft en hem overdekt heeft gestald. Ik heb er ondertussen het nodige aan laten doen om vooruit te kunnen:
1. Alternator vervangen november 2008, 400 euro
2. Injector laten herstellen (lekte diesel, waardoor moeilijke start, hoe kouder buiten hoe beter) februari 2010, 1000 euro
Momenteel is de overdrive kapot, nog altijd, maar de wagen rijdt prima tot maar liefst 180km/h. Relais is nog ok, dus voor reparatie moet bij de koppelingsplaat gekeken worden: kosten maximaal 600 euro, volgens monteur.
Volgens keuringsrapport moet bij de volgende keuring de ophanging van de uitlaat nagekeken worden, roest.

Kleine mankementen:
airco kapot
volvo guard system verwijderd
voeding via aansteker werkt niet
koelingmeter dashboard activeren door erop te tikken
claxon bromt meer dan dat 'ie claxonneert

Any tips 'n tricks? Ik rijd graag in deze wagen en wil er best nog geld instoppen, maar is verdere reparatie en keuring het alles waard? En indien ik verkoop, hoeveel kan ik er nog voor krijgen?

Gewoon benieuwd,
Placo 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 21:28 #1280542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry
Sorry, maar bij Volvo heet een 5 deurs een estate en GEEN break. Break is voor de stokbrood eters :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 21:41 #1280547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allez!
De heer Placo is zonder twijfel Belg en daar heet een estate gewoon break.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 09:13 #1280583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klusjes
airco kapot: Wat is er stuk? Als hij leeg is kun je hem laten vullen, kost je tussen de €60 en de €200 . Is er meer kapot, bijv condensor, dan ga je al snel richting de €400
volvo guard system verwijderd: Werkt je afstandsbediening voor de CV nog wel? Dan zou ik er niets aan doen verder.
voeding via aansteker werkt niet: Verwijder het kleine kapje rond de aansteker (zit geklikt, beetje wurmen en hij komt los), draai de schroefjes los, neem het complete opbergvakje met aansteker uit het dashboard, nu kan je alle draden zien die aan de aansteker zitten. Kijk of alle stekkertjes goed vast zitten, zit de metalen aanstekerbehuizing nog vast gedraaid en meet evt. de draden even door met een multimeter. Hij doet 't alleen als de auto op contact staat. Als het lampje stuk is kan je die meteen vervangen.
koelingmeter dashboard activeren door erop te tikken; Veel beschreven op het forum, waarschijnlijk je tellerbak losnemen en de aansluitingen even schoonmaken zodat de contacten weer goed zijn.
claxon bromt meer dan dat 'ie claxonneert: nieuwe claxon kost je een tientje bij de automaterialen winkel. Die toeters gaan wel vaker stuk omdat ze op een waardeloze plek zitten en niet goed tegen vocht kunnen. Ik heb die van mij vervangen door een dubbele claxon die nu achter de grille zit.

Uitlaat kost je de wereld niet afhankelijk van welk deel er slecht is. Kathalysator is duur (€300 ben je zomaar kwijt) maar alleen buizen en dempers vallen mee; Bij mij kostte van kathalysator tot eindbocht € 240 incl montage

Dit zijn zaken die absoluut niet ernstig zijn. Als ik zie wat mijn auto had aan achterstallig onderhoud...daar werd je echt niet blij van. 
Veel succes met het in conditie brengen van je auto

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 10:51 #1280590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 150 euro

alexvanbemmel schreef : airco kapot: Wat is er stuk? Als hij leeg is kun je hem laten vullen, kost je tussen de €60 en de €200 . Is er meer kapot, bijv condensor, dan ga je al snel richting de €400

Losse condensor heb je voor 100-150 euro. Montage uren moeten daar natuurlijk nog bij, evenals legen/vullen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 12:44 #1280612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dan
ga je met de huidige uurtarieven al snel naar de 400. Mvloo heeft onlangs de condensor laten vervangen voor €350, en dat is een scherpe prijs heb ik begrepen.

Maar goed, airco is een luxe en zeker geen noodzaak voor de keuring. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 18:44 #1280646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cash flow
Dank alex voor je antwoord, dat stemt me hoopvol. Over bepaalde zaken heb ik als 'beginner' geen clue, nu meer dus! Met het uithouden van een cash flow van mijn kant zal dit een project worden.
Nog een toevoeging is dat de volvo monteur nog slechts 250 of 500 euro aan waarde schat voor die wagen, met name omdat het een diesel is (?).
Voor mij is verkoopwaarde belangrijk in overweging voor reparatie of verkoop en afhankelijk van de volgende keuring. Is 500 euro niet weinig voor zo'n wagen? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 12:48 #1280719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic monteur
daarom is de monteur ook monteur en geen verkoper of taxateur. Mijn 740 1990 is pas getaxeerd op het driedubbele en dat met 460000km en een getaand uiterlijk en innerlijk. Ondertussen heb ik al twee keer zoveel aan onderhoud betaald dan aan de auto zelf; maar ik rij er wel elke dag met plezier in rond. En dat kan je van een deawoo tacuma rijder niet zeggen...
Punt is dat de diesels wat minder gewild zijn dan bijv. LPG modellen maar dan nog; de economische waarde van zo'n auto is niet reëel voor een liefhebber toch? Je moet het zo bekijken; voor het bedrag dat je in reparatie of opknappen steekt, koop je daar een betere voor waarvan je weet wat er mee is, die je kent en waar je met plezier in rijdt? 

Moderators: Jerry Stam