Klein foutje, lelijke deuken..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:12 #1081488 door V700 register
Klein foutje, lelijke deuken.. is gemaakt door V700 register
De ergste deuk zit echter in het ego van mijn dochter, die drie weken geleden met vlag en wimpel haar roze kaartje kreeg. Erg groot is ze niet, en ze schatte de neus net iets korter in en schampte een clio. In paniek ging ze achteruit waar ze een Honda in de flank duwde. Alleen een beetje blikschade maar ze durft nu eigenlijk niet meer te rijden. Ook niet in de beter overzichtelijke twingeling.
Zijn er ooit kussens door Volvo gemaakt zodat minder grote mensen de randen beter kunnen inschatten? Of wordt het een vorm van DHZ?
Dank voor de info!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:24 #1279798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is vervelend zeg
of er kussens gemaakt zijn waardoor je als kleinere bestuurster een beter zicht heb weet ik niet.
Maar vervelend dat jouw dochter dit overkomen is.
Hopelijk gaat ze snel weer achter het stuur,hoe langer ze wacht hoe moeilijker het wordt.

Wens haar sterkte.
Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:27 #1279799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zittingverhoger.
Er zijn wel verhogers te koop. volgens mij bij zo'n AWBZ winkel.
Maar je mag in principe alles gebruiken.
 zijn geen wetten voor bij Volwassenen.
 je zou een grote zittingverhoger kunnen overwegen.
 (maar of het veilig is?)
De stoel in de hoogste stand.
en het vertrouwen geven. En er nu inzetten anders wordt het niks meer in de toekomst.. 
en volgens mij is zo'n frans tuppewarehok minder overzichtelijk, zeker aan de voorkant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:54 #1279810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoppa
Meteen weer laten rijden inderdaad. Een twingo kun je beter overslaan dan, gewoon in een forse makkelijk te rijden auto. Een kleine vriendin van mij rijdt ook met kussentjes op haar stoel. Vrij basic, maar 't werkt prima.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:58 #1279811 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vlaggen of piepen
Hallo JohnPeter
Het klinkt wat luguber, maar je zou kunnen overwegen om van die begrafenisvlaggetjes op de auto te schroeven.  Maar dan de echte vlaggen te vervangen door iets vrolijkers, bijvoorbeeld van die oranje vlaggen die rond deze tijd op allerhande auto's zitten.  Of iets met het vereniginglogo.
Of je zou van die parkeerhulpdingen voor en achter in kunnen (laten) bouwen.
Enuh, zo snel mogelijk weer terug de auto in met de jonge dame.  En feliciteer haar met het uitschakelen van een Cli(c)o.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 08:35 #1279818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Conrad
Volgen mij hebben die ophoog kussen en ook achteruitrij piepers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 09:22 #1279825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leren
Ze leert het echt wel hoor als het vertrouwen toeneemt! Zelfs met veel lessen heb je eigenlijk maar weinig uren rijervaring. 
Mijn schat reed in de eerste twee weken dat ze haar rijbewijs had een deuk in het linkerachterportier van m'n 940. Bij de ingang van het ziekenhuisterrein stond ze overdwars voor de slagboom, met een paaltje in het linkerachterportier en de rechtervoorkant klem op een ander paaltje! Een aardige meneer heeft toen de wagen voor haar "bevrijd" en heeft daarbij de bumper ook nog mooi beschadigd!
Ze rijdt inmiddels al jaren en heeft sindsdien nooit meer iets gehad, terwijl ze elke dag rijdt.

De moraal: slikken, zeggen dat het iedereen kan gebeuren, de schade laten maken en stiekum even uithuilen!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 11:59 #1279836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorrijden
Dank voor de tips en support.
Ze ging die avond werken bij AH, maar na anderhalf uur huilen hebben ze haar maar vrij gegeve. Wij waren (doen we nooit maar de tank was leeg, en die van de volvo vol) die avond weg; ze is zelf met de auto naar huis gegaan. Ik heb haar ook wel "gedwongen" om te rijden maar ze is echt bang geworden; dat zal moeten slijten. Maar het is wel sneu.De clio heb ik niets van gehoord, de eigenaresse zou bellen; de accord was een verzameling builen en roestplekken op wielen, maar ja, voor de verzekering zal dat wel de prijs van een nieuwe deur worden. 
We gaan maar eens wat klooien met een kussen of zo; de oranje vlaggetjes had ik ook al bedacht, maar ik ben niet zo voetbal ziek
JohnPeter - vanaf een P-plaats op de A12 waar net twee heerlijke corvettes voorbij reden; zo te zien een uit 65 en een uit de late jaren 70. mmm, dat motorgeluid!
Eerlijk is eerlijk, ik zie de bumper ook niet vanachter het stuur, maar ik ben een man, waarschijnlijk schat ik zo'n kleine afstand wat groter in ;O

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 12:31 #1279839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij de halfords
maar ook bij goede automaterialenhandels kun je stoelkussens kopen. Ze zijn er in verschillende maten en diktes, afhankelijk van vorm en kwaliteit varieert de prijs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 15:25 #1279845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onze bakstenen zijn gewoon
Onze bakstenen zijn gewoon wat moeilijker in te schatten lijkt me... De eerste keer dat ik met Isabelle haar 940 reed had ik het ook lastig om 'm in te schatten, maar dat betert wél! Uiteindelijk kun je bijna blindelings parkeren....
Wat zo een frans hok betreft: heb zelf nog een AX gehad, en die was eerlijkgezegd net makkelijker in te schatten, daar je de spiegels zokon instellen dat je nog net de achterbumper kon zien... En de neus is zo kort dat je je daar gewoon niet druk om hoeft te maken....

Leuke annekdote: Ik ging wat gaan afleveren midden in het stad.... Geen parkeerplek te vinden, dus wilde me parkeren midden op een plein dat omgeven was door van die lage paaltjes..... "hier kan mijn konijnenhok nét tussen" dacht ik... Maar toch maar langzaam aan doen... En toen hoorde ik *KRAK*....Ik stap uit, wat bleek? De bumper had geschuurd langs zo'n paaltje en was aan die zijde los gekomen.... Maar had ik enkele milimeters opgeschoven had ik er nog net tussen gekund en was de bumper niet geraakt

En toen was daar meneer de agent... Gelukkig sprak de koper van het item direct met de beste man en getuigde dat ik anders midden op de rijbaan had moeten parkeren.... 
Als ik m'n wagen meteen verzette naar een aangewezen plek, liet de man in het blauw het zo, dus zo geschiedde.... OEF

Moderators: Jerry Stam